söndag 29 november 2009

idrottsfunderingar.

Idag har jag varit på min dotters handbollsmatch.
Jag kan fan inte sluta förvånas över vuxna människors besatthet i att hålla på "sitt" lag.
En av lagledarna är fan helt galen i sin dyrkan av Djurgården. Hon hade haft en dejt med en kille som i övrigt hade varit jättetrevlig men han hade ett nyckelband med Aik:s färger.
Självklart gick hon i taket och bad honom att gömma skiten, vilket han raskt gjorde(han var väl mera sugen på synd än sin lojalitet till gnaget).
En annan farsa kontrade då med att hans barn aldrig fått ha tex, en gul tröja till ett par svarta byxor! En fyraårig grabb hade blivit fostrad att kalla folk med Aik:s logga på sig för äckliga råttor av sin farsa!

Vad fan e det som får vuxna människor att orka bry sig om sånt skit? Inte ens spelarna själva bryr sig ju, för dom byter ju lag kors och tvärs.

Jag hejar ju själv på Getingarna när jag går på Speedway, men jag blir ju inte på sämre humör om dom torskar. Och jag skulle definitivt inte komma på tanken att man var en pundare bara för att man hejade på Västervik.

En kille som jag känner går på nästan varje Speedwaymatch på Gubbis.
Dagen efter kan han berätta om vilken jävla bra match det var med täta heat, men ofta så minns han inte vilka som vann eftersom han skiter i det. Han vill ju bara se bra heat.

Nu vet jag minst en av mina polare som kommer att ruttna på mig.

lördag 28 november 2009

Comeback.

Faan, det var inte så länge jag kunde hålla mig.

Men jag skulle även i fortsättningen vara tacksam om dom anonyma kötthuvena kunde skriva under sina inlägg. Man måste inte ha ett Google konto för att skriva sitt namn längst ner.

Jag minns att sist det var snack om anonyma inlägg så var det nån som "ville kunna gå på en hojfest utan att få en avslagen flaska i nyllet". Äh va fan, använd ett påhittat namn åtminstone så man kan hålla isär alla puckon i alla fall. Är det nån som riskerar en flaska i planeten så är det nog jag, men va fan, jag har fått en bakaxel i huvet en gång (Odiffad Chrysler 8 3/4" med 4,11/1 utväxling).

Jag tog i motsats till vad en del tror inte paus för att få bekräftelse, så låga tilltag är inte min grej. Bekräftelse får jag förövrigt av mig själv, vänner eller kunder när jag lyckats banka till nån fin metallbit.

Jag tog en paus för att jag blev trött när det visade sig att det inte gick att lägga ut bilder på kundhojar utan massa sunkiga kommentarer, men å andra sidan så kan man väl säga att jag satt ribban själv. Jag kanske är en komplex person?

Kul att det är så många som gillar bloggen i alla fall!
Idag gick jag upp i ottan och lade några fräsiga bredhas med Roadstern på väg till Ekens Gassers swap för att leta efter balla luftfilter. Jag hittade bara Taiwankromat skit och några polare med samma mentala kapacitet som mig själv, men det var trevligt ändå.
Sen brakade jag vidare i ösregnet ut till Tumba för att träffa lite människor med högre mental kapacitet än mig själv och Mats.

Att träffa människor från generationen som tom, är äldre än Loftis är ofta dåligt för självförtroendet. Dom jävlarna orkar ju gå upp klockan fyra på morgonen, jobba sju dar i veckan och ändå vara så pass skärpta att man blir smärtsamt varse om att man inte har några studielån.

torsdag 26 november 2009

Paus

Nä, nu skiter jag i den här bloggen ett litet tag, jag är trött på skiten.
Jag har varken blivit sextrakasserad eller rik på den.
Dock har den skänkt mig massor av glädje, men just nu är jag bara irriterad på den.

När jag för en gångs skull hade nåt vettigt projekt som man skulle kunna lägga upp så att folk skulle kunna följa bygget, så slår det bara fel ut (läs tidigare inlägg).

Nu skruvar jag upp Slayer på stereon och bankar chopper istället, det skänker mera tillfredställelse för stunden.
Jag kanske saknar bloggandet och tar upp det igen inom några dar, eller så kanske jag lägger ner skiten.
Morsning korsning!

Nya SE-dräparen.


Ja, här är en liten teaser på kommande projekt. Kom gärna med synpunkter. Nu kan ni vara syrliga igen för det här är min privata hoj.

Chopperprojektet

Klart att ni ska få följa chopperbygget lite ändå, fast på ett lite annat sätt så att surkommentarerna kan undvikas.

Del 1# Nu våtslipar jag...

onsdag 25 november 2009

Inga mer byggbilder.

Jag tog bort byggbilderna.
Kom just på att det är bättre att endast lägga upp bilder på mina egna projekt, eftersom jag skiter i om dom blir sågade.
Kunden som ska ha hojen kanske åtminstone vill komma ur verkstan innan folk börjar gnälla.
Nä, just det mina projekt är ju hemliga... va tokigt! Då blir det ju inga byggbilder.
Kanske dags för den pinsammaste tatueringen snart istället.

tisdag 24 november 2009

Kolla va skitiga fälgarna är!

Pga, mängden sms som jag fått från polare som önskar att få vara sadel på nästa hoj jag bygger så smäller jag in en sexistisk bild till. Man blir ju helt knäckt av att se Harriern så dammig.

Förvisad.

Jag håller mig i Fias rum i kväll. Huset är fullt av fnittriga kvinnor och det ligger en aura av östrogen och doftande krämer i hela huset. Dessutom så räckte inte kaffet till mig så nu tänker jag känna mig utstött och ensam hela kvällen. Jag var på handbollsträning med Cissi tidigare under kvällen. Jag somnade på en bänk och blev retad av alla barnen.

Hoppas att jag får fjädern till startmotorn i morgon så att jag kan åka roadster igen, jag saknar att åka min fina bil.

Ego Boooost!!

Nu jävlar är det fest!
Fans of Stellan Egeland på fejsbook har hundra fans!
Måste fan vara i klass med Britney Spears.
Dessutom är många av dom brudar, måste vara ett tacken på att jag är en redig hunk!

Nej, det är inte jag som skapat den sidan och det är heller inte jag som uppdaterar den.
Nog för att jag är en självgod idiot men jag skapar fan inte en Fansida åt mig själv, även jag har en gräns, även om det kan vara svårt att tro.

Terminator

Fräsig bild, skulle kunna passa i nån Hollywoodproduktion.

Harrier på El Mirage








Här är lite bilder på vad Harriern haft för sig under helgen.
Bilden näst längst ner visar varför jag sålde hojen, man fick ju aldrig ha den ifred. Var man än parkerade så var det brudar som skulle kladda på den!
Bilden längst ner är Harriern och Shinua Kimura på sin "Needle", Shinua är en av mina gamla idoler. Han är en helt otrolig skapare av fordon med själ.
Fy fan vilken tur att jag slipper tvätta hojen efter den helgen!
Jag mådde lite dåligt av att se dammet men det är bara släppa det, den är inte min längre.
Jag är rätt säker på att Shinua kör utan luftfilter så hans hoj måste vara lättkickad numera.


måndag 23 november 2009

Homeparty

Min älskade fru ska ha ett "Homeparty" i morgon.
Huset ska fyllas av kvinnfolk som sitter och dricker kaffe med mjölk i (ja, kvinnor häller mjölk i kaffet). Temat för kvällen är Aloe Vera produkter.
När jag kommer hem så kommer huset vara fullt av östrogen och krämer som kan bota åkommor som man inte ens visste fanns.

Vi karlar skrattar åt Homepartyn, men egentligen är vi bara avundsjuka för att alla dessa events är riktade till kvinnor.
Krämer, smink, plastskålar för praktisk förvaring och tom, sexpartyn.
Det sistnämnda är inte lika roligt som det låter för även det går ut på att sälja plastsaker till fnittrande kvinnor, fast mera riktat till dom som insett sina karlars tillkortakommanden.

Varför finns det inga Homepartyn för karlar? Tänk vad mysigt det skulle vara att sitta ett gäng karlar hemma i köket och klämma på ett gäng rullkammar och Jeselvippor ihop med nån skön säljartyp som häver ur sig en massa floskler som man tacksamt suger i sig.
Eller ett kolfiberparty där man får sitta och studera kryssmönstret i olika dukar, gärna i kombination med ett Titanparty där lätta och glänsande skruvar dukas upp på bordet.

Gasen.


Gasen fick åka svärmorslucka till mathaket idag. Jag visste inte att han hade fått låna chefens nya jacka, så jag la av några sköna sladdar i gruset. Nu måste han säga att han blev rånad på jackan i Stockholm. Sen gick en fjäder i startmotorn på lunch så nu måste man putta igång min fina bil. Jag begriper inte hur den kunde svika mig redan efter två dagar.

söndag 22 november 2009

Sakus Mercury del 2


Den kommer att bli låååg.
Känner mig faktiskt lite mallig över plåtjobbet, hela sidorna inklusive pressveck är slöjdade i mitt villagarage och givetvis inte spacklade.
Men om jag blir för mallig så kan ni ju alltid påpeka att jag aldrig blev klar heller...

Sakus Mercury


Mitt gamla Mercury -49 projekt gick ju till historien som det första och fröhoppningsvis sista projektet som jag aldrig slutförde.

Det hamnade hos en driftig finne som slöjdar på.

Ramen har blivit droppad några tum.

Tatuering.


Och detta mina vänner är ändå inte min mest pinsamma gaddning! Den sparar jag tills jag anser er värdiga att få smäda mig på allvar.

Roadsterväder.


Tjoho! Vaknade i morse och konstaterade att det var åkväder idag också, ösregn och sex plusgrader. Mexifilten över soffan måste nog bytas mot nåt gammalt skinn, då den hade en tendens att dra åt sig vatten. Dessutom är den ful. Piggedäcken som jag fick med kommer inte att funka på vägen, lite för grova dubb och alldeles för låg profil. Nån som vet var man får tag på sexton tums vinterhjul med gigantisk profil?

lördag 21 november 2009

En bild till.


Rockabilly-pippisarna lär ju kissa ner sina uppvikta hängselbrallor när den här bilen kommer ut!

Men, åh...



Så hårt.


Sånt här gör att jag vill bygga rod igen.

Peak

Fan vet om inte mitt liv peakar just nu, det inte bli mycket bättre men bra mycket sämre.
Solen sken när jag vevade runt bland Zefyrdreven i den trepetade lådan medans den trimmade sida vrålade ut sitt vrede. Konstigt nog så blåste det nästan ingenting i Roadstern, jag tog av mig handskarna till och med, den kommer att gå att köra året om. Vilken underbar kärra!
Enda smolket i glädjebägaren var att det luftade avgaser som fan i den, ett problem som jag även har med Mercuryn trots stadens längsta slutrör.
Roadsterns rykrör slutar underbilen så jag hoppas att det går att få bättre iaf.
Emissionsmässigt kanske en sida inte är den bästa av motorer, men ljudmässigt är den svårslagen.

I affären ingick även -29 maskering, huv och huvsidor. A-ford är ju mycket hårdare än -32:a, så det lutar åt att det blir den maskeringen istället.

Jag är så glad!

Glädje!


Snart sladdar jag hemåt i en hård vagn.

fredag 20 november 2009

Jean Banan

Jag har äntligen hittat nåt som är kul på tv.
Jag må ha en låg form av humor men Jean Banan som är ett stående inslag på Cirkus Möller är fan kung! Bästa jag sett sen Borat.
Han och Leifi chefar!

Mythbuster Stellan.

Att man skulle bli slarvig i stjärten av ärtsoppa är en myt!
Jag trog ett kilo igår och septikslussen är i prima kondition, har aldrig varit så tajt.
Carlsberg Sortguld däremot är rena döden.
Dricker man en så så luktar det som om nåt har krupit upp och dött i krysset i en vecka!

Jag är så lycklig idag för Harriern har stekt lite Kalifornisk asfalt nu.
I kväll ska den nya ägaren få se den i verkligheten för första gången, sen bär det av till El Mirage för fotografering. Fan, dom borde ha hyrt in mig för att steka ur den på saltet!

För några månader sen var jag helt pank och slipade gamla kofångare, men nu jävlar har det vänt.
Jag bygger chopper i verkstan till tonerna av Rob Halford och imorgon ska jag köra hem min nya Roadster, life is good!

torsdag 19 november 2009

Tarmvred

Idag ville det sig så illa att min fru skulle på föräldramöte och sedan träning.
Jag lämnades ensam med en spis, två barn, ett paket blodpudding och ärtsoppa.
Blodpuddingen brann fast i stekpannan men ärtsoppan blev bra.

Jag slevade i mig all ärtsoppa (den var himla god) och fick ont så inni helvete i skrinet.
Sen kom Maria hem och undrade vart maten var.
Jag trodde du skulle direkt till träningen så jag åt upp all ärtsoppa, och fick ont i magen som fan, sa jag.
Det tror fan det, det var ju ett helt kilo, svarade hon.

Det var flera timmar sen och jag går fortfarande som ett jävla Z och undrar om jag fått tarmvred.
Om man väger sextiotre kilo skall man inte äta ett kilo årtsoppa till middag, det kan jag säga er!

Ackes projekt.


Hos Isr jobbar man på med sin NS2. Här får sfro lite att räkna på.

Harriern är framme!

I natt gick Harriern igenom tullen.
Det har gått åt över trettio mail för att bara få ut det, ungefär tjugoåtta av dom var helt onödiga och endast en produkt av personalen på flygplatsen var lite eljest.

Dessutom så fick köparen betala frakten en gång till på plats trots att den fakturan redan gått till mig från Dhl i Sverige.
Faktura nummer två var dessutom på över trettio släng. Den första endast på tjugo.

Jösses, det har tagit på krafterna att försöka få in hojen i Usa. Men nu mår jag bra igen!

onsdag 18 november 2009

Fan

Allt det roliga är borttaget från"Stellan Egeland" på wikipedia. Varken raggare från Skogås eller homoerotik finns med längre, jag är så besviken.

nine eleven teori

Jag har sedan flera år haft en helt egen teori om varför några blev så arga att dom flög in ett par plan i några hus i Usa.
Jag tror att det är så att den utpekade organisationen i Afghanistan har ett stort Usa-bilsintresse. Alla som vet hur det är att försöka beställa delar från Usa till sina raggarbilar känner nu att jag är på rätt spår.
Beställer man kolvringar till en Cheva så får man oftast tex, ett motorblock till en Chrysler.
Om man påpekar att man fick fel delar och vill ha rätt delar skickade svarar dom trevligt att det bara är att skicka tillbaka delarna på egen bekostnad, så ska dom inom ett par år ha skickat rätt delar.

Det är ganska dyrt att pröjsa tre frakter för en del, men dom kan givetvis inte betala det bara för att dom gjort fel.

Min teori har gått ut på att när skäggigakillarna i öknen fick fel jävla kolvringar för miljonte gången så rann det över liksom.
Eller så kan det vara så att dom har försökt tulla in en motorcykel i Usa, och det var då det rann över. Högst troligt faktiskt!

tisdag 17 november 2009

Flopp

"Smäda idioten"dagen blev en flopp av rang! Ni är alldeles för tunna, helt enkelt!
Det var bara att göra som vanligt och gå in på Harleyportalen för att få en släng av sleven.
Ett dagsfärskt inlägg om hur kass MCM har blivit innehöll bla, godbitar som: "Hot-Ness-Krugger-Stellan-Bikeline-Korea-prylar och Teknik Pervo/miffohojar som Stellans senaste.
Sedan följer spaltmeter om hur tråkiga och värdelösa alla hojar är i Vm eftersom dom inte går att köra och att man provar massa nya ideér som navstyrning, gaffellöst och tank i styret. Vad har detta med vår hobby att göra? Undrar skribenten.

Därefter hyllas gamla Mcm och i synnerhet dom hårigaste och mest helutflippade hembyggena.
Ungefär här tappade jag tråden eftersom att det var dom helutflippade hembyggena samme skribent spydde galla över i ett tidigare inlägg om Vm.

Hur som helst så verkar han rätt skön om än lite bitter, han erkänner utan omsvep att han är avundsjuk på folk som kan, orkar och har råd.
Han behöver nog bara en kram.

Gamla kommentarer

Jag har läst lite gamla kommentarer här på bloggen under fikat.
Jag kom fram till att dom roligaste oftas är när jag blir smädad(även om min mamma inte gillar det).
Jag hoppas verkligen att jag inte har skrämt iväg alla oförskämda människor genom att svara surt tillbaka.
Nu är det "säg vad du tycker om idioten som har bloggen egentligen, dagen"
Kom igen nu, skända på! Show no mercy!!
Annars blir jag tvungen att lägga in en bild på min mest misslyckade och pinsamma tatuering.

Wikipedia

Googla ordet: Stellan, gå sedan in på översta träffen som leder till wikipedia. Resten löser sig under resans gång så att säga.

måndag 16 november 2009

Livscoach.

Jag har vid flera tillfällen anlitat Drusse som livscoach när jag har behövt fatta viktiga beslut här i livet, det vill säga beslut som rör fordonsinköp.
När jag sålde min Rod för några år sen så skulle jag även då vara lite vuxen och betala av lån.
Just då dök det upp en Mercury-51 som jag och Maria insåg att vi behövde.
Jag frågade då Drusse vad jag skulle göra. KÖP! sa han, och så blev det.

Varje gång han har fått vara med och fatta såna här viktiga beslut har han fattat kloka och vuxna beslut.
Tills igår, jag skickade en bild på Roadstern och döm om min förvåning när han svarade: Vad fan ska du med den till?
Jag blev ju helt knäckt.

Lyckligtvis så gick han att övertala med en mängd hållbara argument som att man kan dö imorgon. När Drusse kontrade med att en sån där bil kan du sälja när som helst och dom stiger ju bara i värde, insåg jag hans duglighet som coach än en gång.
Den dagen dom fossila bränslena tar slut lär väl deras värde knappast stiga, men den dagen är för hemsk för att ens föreställa sig.
Fossilbränsle är ett sant livselixir!

söndag 15 november 2009

Gammal dröm.


Som sagt, roadster har funnits i drömmarna i många år. Vill minnas att en ung Drusse fick bygga ihop modellen efter som jag inte mäktade med sånt pill.

Tompa och Fia har det också bra.



Sladdbil.


Det verkar som att en mysig roadster skall flytta in hos oss. Harrier pengarna skulle gå till huslån och en leksak. Skulle kolla på en storsida idag att ha som brukshoj tills nästa bygge vart klart, men killen hade en underbar roadster med trimmad sida. Helt klart mycket bättre för familjen då den har svärmorslucka. Mycket talar för att Esox kommer att få agera brukshoj ett år till. Dessutom var priset av en sådan art att jag ser det som en investering.

Inredning.


Händig kille måste jag säga. Festliga fakta: T9 skriver Gandhi istället för händig. Undra hur ofta folk messar Gandhi till varandra?

Kupa.


Hårdaste rodden jag sett sedan Swordsons roadster slog ner som en bomb och fick oss andra byggare att känna oss som hundar. Fast personligen vill jag ju choppa taket på allt jag ser.

Roadster


Killen med sidan hade även en gammal Egeland-dröm till salu. A-ford med sida i det perfekta skicket! Man ruttnar ju.

Brukshoj.


Jag har ju saknat min gamla brukssida sen jag sålde den. Den här sidan gick som dröm. Åh, vad sugen man blir.

Tullstrul

Harriern sitter fortfarande fast i tullen på LAX.
Varje morgon så har jag ett nytt mail från ett ljushuvud på Dhl i Usa som vill ha något nytt dokument som dom kommit på att dom glömt bort.

Nu senast kom dom på att dom måste ha orginalet på EPA-dokumentet skickat till sig.
Från början ville dom ha en scannad kopia och det har ju funkat dom andra tre gångerna som jag skickat hojar dit, men inte nu.

Jag satt här och funderade på om det fanns nåt snabbt sätt att skicka ett brev dit trots att det är helg. Då kom jag på att Eniro gjort reklam för en ball tjänst, som går ut på att dom ska kunna svara på allt.
Jag provade att ringa dit(Jag vet att det var korkat men jag är ju desperat).
Stjärnan som svarade hade fan sämre koll än jag och han föreslog att jag skulle åka till posten på måndag. Jag påpekade att jag trodde att det kanske fanns ett snabbare sätt, eller kanske nåt fraktbolag eller postkontor som hade helgöppet. Då började han googla och gav mig några nummer till fraktbolag.

Dhl hade helgöppet men kunde inte hjälpa mig eftersom jag skickat hojen med Dhl Global Forwarding och nu hade ringt till Dhl nåt annat. Dom kunde inte skicka nåt till Dhl Global Forwarding eftersom dom inte hörde ihop.
-Men detta är väl ett fraktbolag?
-Ja.
-Då kan man väl frakta saker till vem som helst med er?
-Ja.
-Då vill jag skicka det här dokumentet med er till Dhl Global Forwarding idag så att jag tjänar en dag.
-Nä, det är bättre att du väntar tills imorgon och skickar det med dom. Vi skickar det inte idag iaf.
-Jaha, tack ändå.

lördag 14 november 2009

Mobiltelefon.

Kom att tänka på när jag för första gången skaffade en kameramobil. Den var jättekul.
Jag tog en bild på mitt eget arsle och lade in som kontaktbild på Mats. När han sedan ringde så kom bilden upp på displayen så att man visste att det var ett riktigt arsle som ringde, kul.

En vacker dag så fick telefonen spelet och i displayen stod det något på utrikiska och det enda jag fattade var "code securito". Jag åkte upp till Siba och frågade en mörk kille som jobbade där om han möjligen var Italienare eftersom min telefon med största sannolikhet had börjat prata Italienska och ville ha en kod av något slag. Han skickade mig surt vidare till en annan av personalen som kunde Italienska.

Jag gav honom luren och förklarade att det plötsligt blivit knas och vädjade om assistans.
Han knappade lite på telefonen och såg plötsligt väldigt förvånad ut, och räckte över luren med en sur och trött uppsyn. Jag kollade på displayen och såg till mitt förtret att bilden på mitt hårig arsle numera låg som bakgrundsbild. För en gångs skull så fann jag mig snabbt och sa förvånat som om jag aldrig sett bilden förr : Va fan kolla vad som har hänt med displayen!
Han svarade inte utan vände sig bara om och gick.
Det gjorde jag med.

En annan gång hade en polare fel på sin sms, den bara skrev på Grekiska.
Han roade sig med att skicka sms till mig med dess heiroglyfer på.
Jag spexade tillbaka och ställde om min telefon till nåt märkligt arabspråk med kul bokstäver.
Det jobbiga var ju att det var stört omöjligt att hitta tillbaka i menyn och byta till Svenska igen.
På den tiden jobbade jag som röris inne i stan och rådig som jag är så stannade jag vid varje Pizzeria och frågade personalen om detta kunde vara deras modersmål och om dom kunde hjälpa mig genom menyn.
Efter ett gäng Pizzerior gav jag upp(eftersom en del blev förolämpade och argsinta) och löste det genom "Trail and Error metoden", men det tog en stund.

Gunnar.


En del av mina vänner sticker inte under stolen med sina politiska sympatier. Gunnar har större intressen än höger vs, vänster.

fredag 13 november 2009

Google translate

Jag översatte en text om Harriern som jag hittade när jag som vanligt googlade mig själv, det blev lite konstigt.
Nu vet jag i alla fall vad Harrier betyder.

SE Service är ett Sverige anpassad BKE byggmästare drivs av Stellan Egeland. There latest SE motorcycle is the Harrier, a radical BMW-powered machine that Egeland is promoting as the first in a new line of 'modern customs'. Det senaste SE motorcykel är kärrhök, en radikal BMW-motordriven maskin som Egeland marknadsför som den första i en ny serie "moderna tull".
The Harrier is the first bike in our new line of modern customs. Den Harrier är den första cykeln i vår nya serie moderna tullen. As with all of our ground up customs we have put focus on visual technique and a exciting riding experience. Som med alla våra grunden tullen vi har lagt fokus på visuell teknik och en spännande körupplevelsen.

Men Åhhh!

Jag hade ju sett fram emot när bloggen skulle gå över 100 000 besökare.
Nu missade jag det. Fan.

Ram.


Det var inte bara sizzyn som var knas. Men, det är ju kul att bygga ram.

torsdag 12 november 2009

Chopper


Är det bara jag, eller är sizzyn lite sned? Bara lite va?

sköna skuggor.

Undra om han som formgivit muren ligger bra till på jobbet? Jag tror att han undviker fikarummet.

onsdag 11 november 2009

Varför?


Ibland när man kommer på nåt som ingen har gjort förut så kanske man ska fråga sig varför ingen gjort det?
Det är en snubbe som fick den briljanta idén att bygga en hoj med två hjul som satt tätt brevid varandra, ville man åka framåt så lutade man sig fram och ville man stanna så lutade man sig bakåt. Precis som på en Segway. Denna skulle sedan gå i serieproduktion som ett stadsfordon men det var tydligen en del människor som kände en viss osäkerhet om man tex, skulle köra ner i ett potthål. Uppfinnaren har nu startat produktion av den uppdaterade varianten, där det ena hjulet åker fram när farten blir hög. Genialiskt!
Min enda undran är finns det någon fördel med det här fordonet jämfört med något existerande fordon?

tisdag 10 november 2009

Comhem-reklam

Comhems nya reklam är toppen, dom har en kärring som gör parodi på det kända youtube klippet "skogsturken". Kolla in det på tuben, den killen har lite problem med sin attityd och råkar bli träffad av en flygande flopp när några geeks lirar frisbeegolf.


Bader Meinhoff Wagen visade upp sin nya koncepthoj med sex burkar på mc-mässan i Milano idag. Kolla in vad det är för bromsok i fram. Jag tycker den ser frän ut. Synd att den har framgaffel bara.

Anna på Transportstyrelsen.

Det finns en liten risk för att jag har skrivit om det här förut, men jag tänker inte gå igenom mina inlägg för att kolla det.

Drusse har som bekant en Traja, och på grund av fabrikatet så ramlar ju en hel del saker av när han använder den.
En gång så ramlade regskylten av och det bekomm inte Drusse så mycket förrens den dagen han skulle besiktiga.
Efter att ha försökt att ta sig igenom Transportstyrelsens snårskog av växlar med animerade röster så ruttnade han och slängde på luren.
På Transportstyrelsens hemsida fanns det en liten dataanimerad tjej som hette Anna som man kunde maila frågor till. Anna var givetvis bara en kass dator som svarade efter sin undermåliga programmering.

Anna kunde varken svara på om han fick göra en egen skylt i inväntan på den nya eller om man på något sätt kunde få den nya lite snabbare.
Då tröttnade Drusse på Anna och frågade om hon tog den i tvåan.
Anna svarade att hon inte var en människa, så hon behövde inte fundera på det.
Då blev Drusse lite grövre i munnen, varpå Anna tyckte att nivån blev lite låg.
Drusse skämdes lite för att han varit grov i munnen mot dator-Anna, och bad om ursäkt.
Anna svarade då att det inte gjorde nåt och Drusse mådde bra igen.

Sen åkte han till polisen och förklarade att han tappat skylten och skulle besiktiga i morgon.
Dom vänliga poliserna skrev ut en provisorisk skylt med polisstämpel och allt. Att besiktiga med skylten skulle inte vara något som helst problem.

Dagen efter fick Drusse en tvåa för ogiltig regskylt.

Dom viktiga människorna

Hörde nyss att på radion att vissa människor som är av större vikt för att samhället ska fungera än andra, gått före i svinvaccin kön.
Kommunpolitiker och idoljuryn.
Det känns tryggt.
Vad kan vara värre än att ligga på dödsbädden utan en fulltalig idoljury i tv:n?

måndag 9 november 2009

Fan va jag blir trött.

När gubbjäveln äntligen slutat jävlas med oss så går han på min älskade mor istället.
Vad är det som gör en del människor så inni helvete elaka?
Fan, va jag är trött på elaka människor!

Konstigt firmanamn.


Alla som lyssnat på Bob Marley vet vad detta betyder.

Odubbat.


Jag och Gunnar ska åka och ställa ut hojar i Italien i Januari. Då kan man inte ha dubbdäck, så jag petade ut dom ur mina gamla däck. Jag undrar ibland om jag kanske är snål. När jag står och slirar i backen i vinter får jag nog svaret.

söndag 8 november 2009

Saknaden.

Hade ingen aning om hur smärtsamt det kunde vara att skiljas från en motorcykel.
En motorcykel är ju bara ett dött ting.
Men materialist som jag är så känns det så tomt.
Här hade jag sett ljuset och insett att navstyrning var meningen med livet.
Och titanskruv svarvade med varsam hand hos ISR.
Hur ska jag söka tröst för min ångest?
Att gå till kyrkan för att finna de större värdena här i livet?
Gå med i en sekt?
Undra om ISR tillhandahåller avvänjning för konsumenter som blivit beroende av deras produkter?
Kanske Öhlins kan leverera hydralförspänningar i fräst aluminum till min kontorsstol?

Jag måste nog skriva en dikt om det här tror jag, jag känner att jag har ångesten som krävs i mig.

Nä, nu ska jag ta mig i kragen och rycka upp mig.
I natt skola jag blott drömma om framtida projekt att skjutsa runt arslet på.

lördag 7 november 2009

Bloggvärde

Jag har hittat en sida där man kan se hur mycket en blogg är värd.
Vardagsmighty är värd 1348:-
Jag är knäckt... Knappt trettonhundrafemtio spänn. Snacka om taskig timpenning!

Faktura.


Cronos är förjävla sjuk. Kolla in er och vår referens, man kanske måste ha ett visst Customhojintresse kombinerat med Power läsande för att inse storheten i hans humor.

fredag 6 november 2009

Hjälpsamma människor

Jag är så tacksam att det finns folk som Peter på Dhl Arlanda.
Han har verkligen jobbat och engagerat sig för att få till tullstrulet och få fram hojen i tid.
Dessvärre kommer den att komma fram en dag för sent och jag håller tummarna för att kunden tar det bra.
Man är ju rätt van vid att strula själv och mötas av ett generellt ointresse, men allt går så mycket lättare när man har att göra med sköna människor som har fler synsätt på sitt arbete än bara ett lönekuvert.

Snyft.


Jag sitter och gråter. Min älskling blev precis bryskt uppslängd på en lastbil för vidare färd mot Usa. Vi ska tulla in som tävlingsfordon och det verkar gå bra. Har fått tag på en riktig klippa på Dhl som jobbar febrilt med alla papper.

Sug i er, argonbögar!



Present.


Min favoritkund har än en gång bevisat sina färdigheter inom underleverantörsvård. Idag fick jag en jättefin minidator i födelsedagspresent så att jag slipper den av porrsurfande infekterade burken från sjuttiotaket som jag har på jobbet. Det blir svårare och svårare att skjuta hans projekt på framtiden.

torsdag 5 november 2009

Presenten.


Det var en välsignat god Calvados.

Papa Dee ljuset.


Idag har jag tänt ett äkta Papa Dee ljus som jag fick av Praon när jag fyllde 35. Det får vara ett kombinerat högtidsljus och sorgeljus eftersom min älskade motorcykel ska iväg. Det är som att skiljas från sitt barn, nja, kanske inte riktigt så illa. Det har strulat till sig med tullen. Man får inte föra in en hoj utan avgasrening i Usa. Hade jag inte amatörreggat den så hade jag kunnat ta in den med gamla numret. Vete fan hur det här ska sluta...

36

Idag fyller jag år, bara så att ni vet.
Jag har fått ett par fina Jeans av modell: Fit Sliq och en pava Calvados av min fina familj.
Motorsoffan går att se i repris på: www.justin.tv/soffan
Den är uppdelad i fyra delar.

onsdag 4 november 2009

Harrier-leverans

Jag kollade lite priser på att flyga hojen till Los Angeles.
Fedex 2 dagars leveranstid: 78 000:-
Dhl Sverige 4 dagars leveranstid: 148 000:-
Dhl Germany (jag har en kontakt där)4 dagars leveranstid: 20 000:-

Det var inte så svårt för köparen att välja.
Idag kom stålarna till kontot,nu ska jag pröjsa av lån och köpa en platta bärs, imorgon åker hojen iväg.

Jag var med på web-tv ikväll, satt i Nitroz motorsoffa med en gök som heter Wok-Björn, han kör dragracing med en bil som är framhjulsdriven! Vilken knasboll.
Modigh stod för utfrågandet och det gick nog ganska bra tycker jag.
När fan ska jag få vara med i fråga Olle??

Bmw innovation contest

Harriern blev sparkad i arslet i Designtävlingen för framtidsmotorcyklar.
Bilderna är på fjärdepristagaren, dom första tre hade inga bilder utan text.
En av deltagarna hade nåt svammel om Twitter för motorcyklar, men eftersom jag inte kan Tyska så har jag ingen aning om vad det står egentligen.

tisdag 3 november 2009

Web-tv

Imorgon så kan ni byta ut ensam "Ensam mamma söker dansbandsbonde från Ullared på färjan" mot web-tv.
Klockan 18:30 så ska jag dryga mig live på: Nitroz.se
Seså, boka om tvättstugan nu, kattskallar!

måndag 2 november 2009

Harriern är såld.


Nu är Harriern snart på väg till Kalifornien. Den nya ägaren har just fört över stålarna på mitt konto. Så fort jag kan se stålarna på kontot så skickar jag hojen. Det är med delade känslor som den går iväg, det var ju så kul att köra. Jag får helt enkelt trampcykla i sommar(med en tjock plånbok).

Jag sålde Marias Norton när jag byggde Esox och hon har tjatat om en ny hoj sedan dess, kanske hon får en Buell nu som jag kan låna och lämna tillbaks med tom tank. Eller kanske hon helst av allt vill ha en Bimota, en Hp2 Sport, en halvtopp och....

söndag 1 november 2009

Jösses!

Ensam mamma söker bonde är fett pinsamt!

Hemgång.


Vi åker hemåt i Cronos vassa Transit. Sol i blick och femtusen rpm, livet leker.