söndag 12 september 2010

Skitbil.

Resan till Karlskoga började bra. Fick bryta sönder tanklocket på min franska skitbil för att kunna tanka.
Published with Blogger-droid v1.5.9

11 kommentarer:

Gunnar sa...

Det är för att du tankar svavelfritt, jäkla kärring.

Fuchs sa...

du vet att man ska stoppa in nyckeln i den för att öppnar?

simple as that!

Mystery Man sa...

Man måste skruva åxå!

Le Tankloc sa...

Bonjour. Pour desserrer votre bouchon du réservoir de sorte que vous devez utiliser la touche. Vous devez alors également vridaq à la fois sur la touche et le couvercle dans le sens horaire pour le desserrer et dans le sens antihoraire pour le serrer. Comment peut-il être dur?

Gunnar sa...

Herr Tankloc - Har man med franska bilar att göra kan även en sådan manöver vara en utmaning.
Jag har själv två Peugeoter (60- och 70-tal) och vissa detaljer är bakvända helt enkelt för att vara bakvända, ingen annan anledning.

Fuchs sa...

sdet du menar gunnar är alltså att man ska köra baklänges för att bensinen fylls på igen?

Le Grande Tankloc sa...

Aha M. Gunnar!
Donc, tournant le bouchon de carburant sur une voiture française n'a rien à voir avec de l'essence? Non, me prendre la main sur un chariot! Gorman Comment ouvrir un bouchon sur une voiture française en France alors?

Anonym sa...

Fy satan va galet det blir när man kör en A-B-A på google translate!!! Handtralla blir ta min hand på en vagn , HAHAHAHA

Gunnar sa...

Ni som är så jäkla smarta kan ju försöka tanka en Peugeot 404 utan att ställa till det. Det går fanimej inte. Tanklocket är gömt bakom nummerskylten bak. Förvisso inte så krångligt om man är van vid jänkare. Men fjädrarna som tvingar tillbaka skylten med skyltram och hela helvete är starka nog för att hålla en Geminiraket kvar på Cape Caneveral (eller en Arianne på Guiana Space Center, för att använda franska termer), och är fullt kapabla att skicka munstycket på Statoilpumpen i omloppsbana. Skulle du råka få i soppa så svämmar det över - direkt.

Saker som är bakochfram i onödan - blinkersspaken på höger sida om ratten. Värmereglaget har varmt till vänter, kallt till höger. Radioskalan har låga siffror till höger, höga till vänster.
Ljusspaken är utformad som en laburint - för att slå på helljus drar man spaken mot sig, skjuter den motsols och sedan skjuter den ifrån sig.

Stellan sa...

Fan, Gunnar! Nu fattar jag. Jag vill också ha en gammal pysch!

Gunnar sa...

Typiskt. Enda gången du fattar en av mina kommentarer så är det när jag stavar lika illa som du.