tisdag 16 november 2010

Äntligen!

Nu är det klart. Hinner jag inte klart med Hp2:an till Hoj-X så kan jag ju låna med mig den här.
Published with Blogger-droid v1.6.1

11 kommentarer:

Cronos sa...

Är det något extra coolt med den där vespan effter som Dasen från Ollonstigen satsar så hårt på den??....

martin sa...

Vespa är ett märke fortfarande.. snaark...

Anonym sa...

Håller med Cronos, har man råd att anlita en Världsmästare i hojbygge för att renovera sin EU-moppe då har man ekonomiska muskler... Stellan har ju inte ens tid att bygga hoj och käka lunch med Brad Pitt tack vare dessa projekt.

Direktörn sa...

Kalla skiten för skottkärremotorcykel istället.

Conrad sa...

Lambretta. Metallgubbar och svetsare, ni skulle se hur Lambrettafabriken var byggd. Fackverk med lätthål i stommen allt nitat ihop, f.ö. som ett stort växthus.

Mr Kuk sa...

Ni verkar lite negativa tycker jag. Å vem är den där Pitt? Jobbar du bara åt folk med könsord som namn Stellan?

Stellan sa...

Det är inte dyrare att anlita nån bara för att han vunnit Vm. Den meriten har knappast lett till nån ekonomisk fördel för min del. Idag ska jag tex, göra om två spolknappar till muggstolar. Inte blev det lunch med Brad denna vecka heller...

Det är fortfarande en Parilla.

Cronos sa...

Nu var det inte så att jag försökte racka ner på Dasen fråm Ollonstigen,s Vespa/Scoter/Parilla utan var bara nyfiken på om det va något extra ballt då det verkar satsas big-time på den....

Stellan sa...

Dasen på Ollonstigen gör ju en kulturgärning. Gamla balla grejor måste ju rulla. Kan man inte själv(plåtjobbet var rätt krångligt), så lämnar man bort.
Kan vara svårt att fatta för en som inte ens köper färdiga spjällhus...

Cronos igen.. sa...

Klart jag fattar att Dasen från Ollonstigen lejer bort ett klurigt plåtjobb!! hajar även att gammla balla prylar ska rulla.
Så det är därför jag är nyfiken på Vespan/scotern/Parillan då jag inte känner igen modellen, BTW Parilla gör inte dom gammla fräna slidmatade Gocart puffror, kanske har en sån i källaren(eller en snarlik) som jag tänkte konvertera till Zundappblock för att bli så där ruggigt frän som man bara kan bli med värdens snabbaste Dappe....

Dasen sa...

Den är ett gammalt jäkla projekt som jag helt enkelt tröttnat på att se ligga och skräpa och Stellan kändes som rätt man för plåtjobbet, världsmästare eller ej.

Jag gillar den för att den är coolt ful och jäkligt ovanlig. Husqvarna köpte 500 st av Parilla och satte i sin sura 120cc motor. Motorerna fick ingen kylning och skar på löpande band. Man lyckades sälja 250 ex, resten skrotades efter att stått osålda i Husqvarnas leveransdepåer i uppåt 10 år.

Sänkt och med en ballare motor blir den en frän gubbräser.