måndag 14 mars 2011

Topplock.

Eftersom större delen av erfarenheten vad gäller motorskruva ligger på veåtta-fronten undrar man hur fan det kan funka med dessa mesiga åtdragningsmoment. Jag brukar dra förgasare hårdare än dessa dragstänger.
Ramperna på kammarna ser arga ut, det är bra!
Published with Blogger-droid v1.6.1

11 kommentarer:

martin sa...

Ser ut som väl tilltagna durationer, är de bearbetade för turbo eller orginaldurationer?

Stellan sa...

Orginalkammar får duga, ska ju ändå inte ha så mycket pulver.

martin sa...

Men funkar överlappning mellan insug och avgas osv bra då med turbo, är den kompsänkt då?

Gunnar sa...

Äh, tyskar är inte alls lika duktiga ingenjörer som jänkare. Klart du ska använda de åtdragningsmoment som står i "How to hot rod your small block Chevy".

Stellan sa...

Martin, det är ju två kammar. Bara att flytta runt som man vill. Den skulle ha varit kompsänkt, men mina customkolvar är som Jimmy Hoffa...Dom har inte dykt upp. Jag vägrar att visa upp en hoj som inte funkar så jag fick ploppa i orginalklubborna så länge och inte falla för frestelsen att vrida upp trycket. Känns jävligt epa, men vad fan ska man göra?

Gunnar, du har helt rätt. Jag har bytt alla skruv till stöddigare UNC-doningar nu! Och dragit med massor av Lb/ft.

Gunnar sa...

Stellan - Hoppas du fick med två tuffa dekaler till verktygslådan, när du handlade UNC av Summit Racing.

Surt med kolvarna. De var säkert också amerikanska.

martin sa...

Det är förvisso sant med kammarna men 12,5:1 med turbo låter hårigt iaf..

Stellan sa...

Ja, men jag skrev ju att customkolvarna som jag beställt inte hade dykt upp. Det är inte så att jag är dum i huvet, det är bara så enkelt som att jag inte har nåt val annat än att ställa skiten ute på gården och vänta till rätt kolvar dyker upp(vilket förmodligen inträffar samtidigt som Jimmy Hoffa och Shirlie Temple dyker upp).

Gunnar sa...

Haha!

martin, man blir glad när man läser dina sköna slutledningar. :)

martin sa...

Jag missade faktiskt detta "och inte falla för frestelsen att vrida upp trycket." förlåt mig Stellan jag menade förstås inte att du var dum i huvet. :) Inte lätt att vara blind stundtals..

Stellan sa...

Du är förlåten.