fredag 12 augusti 2011

Ackes bild.

Notera gängan till länkstångshuvudet...
Published with Blogger-droid v1.6.1

5 kommentarer:

Acke sa...

OJ OJ OJ ! Det var värre än jag trodde,det fungerar ju inte ens teoretiskt. Tack för bilden

Viktor sa...

Undra hur vägegenskaperna är bara när man ska upp med skiten på släpet... jösses...

Anonym sa...

-Men om jag knäcker den här, då funkar det!
Så ska det vara på en VM-deltagare...

//Peter K

Anonym sa...

Konstruktionen är nyskapande om variabel styrgeometri är det som eftersträvas för spännande hojåka!
Det är inte "navstyrning".
Gaffelbenet och bladfjäder är medsvängande, bladfjäder har ingen stabiliserande utan enbart dämpande funktion, den lilla kulleden håller för körning på parkeringsplatsen, brister den så är det inbyggd bromsverkan i däckets kontakt med bladfjädern... Perfekt uttänkt!
Om den övre länken sitter så lågt
som det ser ut på bilden är det nästan "bottenlänkfjädring".
Försprånget ser ut att vara mycket
avvikande.... rakt fram går den stabilt....

Jätteanonym amatöranalytiker.

Flygmek2 sa...

Det är nog liiite tur att de som ritar flygande grejor har läst fler kapitel i Karlebo....

Den som är ansvarig för detta har nog kört den lättlästa varianten= åsa-nisse tidningen.

Eller kanske Karlebo getts ut som pekbok ?