söndag 11 september 2011

Design av rang!

Gubbarna på Sachs kunde design förr i tiden. Zundapp såg ju ut som en brödrost i jämförelse, dessutom hade dom två meter mellan växlarna. Sachs tajta polletter hade även den fördelen att de utbildade brukaren i mekanisk lära på en daglig basis.
Published with Blogger-droid v1.6.1

9 kommentarer:

Cronos CBR champ X2 sa...

Nä nu jävlar snackas det skit här!!! Zundapp är den snabbaste och vackraste maskinen världen skådat, Sachs är ett missbildat metalkadaver som knappt duger som huggkubbe. DET VET ALLA!!!

Stellan sa...

Va fan? Humör som Carsting märker jag!

johan sa...

Gillar både sachs å zündapp men jag har nog aldrig varit såinihelvete arg som när jag skulle justera spetten på en 3-pet sachs för första gången efter ett strategiskt drevbyte, uj uj uj det var nära till storsläggan då kan jag säga.
Vid pass 15,5 års ålder hade man ju inte direkt en ängels tålamod......

Brorsan var inte lika envis som jag så han gav upp o åkte på 2:ans växel i en sådär 3 månader hahahah

Mystery Man sa...

Husqvarna regerar!

Zundapp sa...

14 mil på en sachs och den höll hela sträckan ? Grattis ! det hör inte till vanligheterna.

Moped regerar.

Anonym sa...

Fichtel & Sachs me 7,5a å kryrkport
I någon alldeles för klen ram, de e grejer de :-)
Förstår inte riktigt hur det kan vara kul att åka dappe,
Mc ram med mopedmotor...

// flugan

Cronos sa...

"Humör som Carsting" knappast! han hade garanterat gjort ett mycke argare inlägg + att han kommit förbi och våldsmatat dig med hundmat eller nåt. Prova å skriv något om trött Yamaha moppe med blästerchromad ram så får du se....

Conrad sa...

Nu är vi inne på min avdelning.
Sachs.
Men Sellans polering är fin.
Är det fotkoppling, eller växel?

Stellan sa...

Eller broms.