torsdag 15 september 2011

Indian 8 valve.

Tänk vilken grynhård motorman som riskerat liv och lem på plankbanorna i sadeln på detta spjut!
Published with Blogger-droid v1.6.1

9 kommentarer:

hauge sa...

Nu bor jag ju tyvärr en bit bort från det vackra museét.
Jag var där förra året i samband med mässan. Det är märkligt att tävlingsmaskiner från alla epoker är så vackra.

Anonym sa...

MotorCYKEL på riktigt.
Ser jag fel eller pekar båda tramporna bakåt för bättre förarergonomi?
Löser man detta efter själva startpedalandet eller får man trampa som en känguru?

//Peter K

Scrutinizer sa...

En riktigt Indian Racer, med "feta pipor", 4:40 in i videon, för den som har brottomt... vi pratar asbestsbyxor.

http://www.youtube.com/watch?v=aRO5UtYxFjM&feature=results_main&playnext=1&list=PL5836A252C8F397AE

Stellan sa...

Kan inte se video från telefon...
Pedalerna tror jag bara var en regelgrej eller för att anknyta till orginalhojarna. Man puttade nog igång dom.

Lester Boré sa...

Stenhård!

Anonym sa...

Ballt med vita påsar ;>)

Ha de / C-G

Stellan sa...

Nu har jag sett videon, satan va fräckt!

Lester Boré, finns det nån filmsnutt på din moppe? Skulle vara kul att se.

Scrutinizer sa...

Samma 1915 8V som på MC collection ?

http://www.youtube.com/watch?v=TfEZyCccKTs&feature

Lester Boré sa...

Stellan.
Jag ska försöka bjussa dig på en filmsnutt när/om jag får tag i en SU som fungerar bättre än nuvarande "förgasare" - Tomgången är inte vad den borde vara i nuläget...Hahaha.
En filmsnutt under rådande omständigheter skulle kunna kallas lyteskomik.