tisdag 13 december 2011

Nu är man inte så jävla ball längre.

Batteritorsk på Benstocken. Skulle ha tagit Mercuryn.
Published with Blogger-droid v1.6.1

11 kommentarer:

Lester Boré sa...

Vev och magnet borde vara standard ;)

Gunnar sa...

Nackdelen med dieselvärmare. Det suger bra med kräm ur batteriet, och jag misstänker att du mest kör korta sträckor så batteriet sällan hinner ladda ordentligt.

Tvärtemot den rådande kulturen på bloggen så tycker jag att det finns bra modern teknik. Som en rejäl Ctek-laddare med snabbkontakt, så man kan rekonda batteriet då och då.
Jag har väckt många "döda" batterier med Ctek:en, och hållit liv i dem flera år efter att de egentligen borde hamnat på tippen.
Ett måste om man åker dieselbil med parkeringsvärmare, något som Lester aldrig skulle nedlåta sig till. Men jag är tjock och bekväm, och älskar att starta värmen i bilen med ett sms.

Gunnar sa...

Fan så snett du står i rutan, förresten. Det märks att du är ståkkhålmare.

Lester Boré sa...

Gunnar.
Jag är smickrad över dina förutfattade meningar om mig och jag önskar verklige att jag kunde leva upp till dom, men...
Jag åker sotlok med sprakare varje dag (När jag är ute på tjänsteförrättning alltså) och är mycket nöjd med detta. Har dock inte SMS start på sprakaren. - Nån måtta får det vara! ;)
Jag har även haft en Ctek laddare som jag var oerhört nöjd med, ända tills den dog när jag skulle starta min Belos i -25 och glömde plocka bort laddaren...
Således kan vi konstatera att jag är som folk är mest. - Tjock, lat, bekväm, inkonsekvent och lever sannerligen inte som jag lär!

Gunnar sa...

Skumt. Ctek ska överleva sådana fadäser. De är konstruerade för att idioter som jag (och tydligen du) ska kunna behålla dem några år.
Och, ja, jag är partisk. Ctek ligger i grannbyn tre kilometer bort, och jag har spenderat en och annan timme i elektronikerotiska samtal med Börje Maleus, en herre som märkligt nog har batteriladdning som sitt livs kall.
Även Scanjacks gigantiska minröjare byggdes i den byn innan tvivelaktiga ägarstrukturer satte stopp för det. Bara motorhuven vägde ett ton! En mysig maskin som jag fick provköra vid ett tillfälle. Oöverträffad som jordfräs. Normalgrova björkar bara försvann...
Innan dess tillverkade Wikmanshytte Bruk ventiler till fartygsmotorer. De grövsta hade diametrar mätt i meter, och skaft som lyktstolpar.

Nu börjar jag snart gråta...

Anonym sa...

Ctek har/hade också en feature som kunde kokar ur MC-batterier vid "underhållsladdning", tyvärr.

Gunnar sa...

Om Stellan har mc-batteri i dieselbussen så förstår jag att han har problem.
Man kanske inte ska braka på med största laddaren i frostläge på ett litet hojbatteri. En XS 0.8 räcker gott och väl.
Man fräser ju inte på med Esabs fetaste pinnsvets när man ska löda om en komponent på kretskortet i fjärrkontrollen.

Stellan sa...

Ctek är alltid slut i affären när jag har pengar(nu har jag inga).
Skyll inte på min värmare, den dog för ett år sedan.
Däremot stod innerbelysningen på, något som inte skulle ha hänt med Mercuryn eftersom lampan är paj, så det så!

Mats då rå sa...

Faan vad du är jobbig Gunnar!

Varför får en klant som du provköra alternativt åka med i alla balla fordon?

Jag känner mig både bitter oundsam och avundsjuk.

Loftish sa...

Välkommen hem till verkligheten liksom... Surt!

Anonym sa...

Benstocken... Där har man varit "stammis" sedan de sponsrade Göran Karlssons nitro harley. Saknar dock de gamla Cheva vanarna.

//Pedda

(bild på Göran Karlsson för er som har ansiktsbok)
http://www.facebook.com/group.php?gid=156988037661188&v=photos#!/photo.php?fbid=441372151940&set=o.156988037661188&type=1&theater