tisdag 3 januari 2012

Jaaaa!

Nu är friborden färdigslipade och min kropp e slut. Jag tror att det blev ganska bra. Det är ett litet jämkande mellan rakhet och hur mycket man vill tunna ur skrovet. Fläckarna som syns långt upp är skruvhål för eklisten, så dom är inget att hetsa upp sig för.

Det tog två timmar att dammsuga ur båtfan från allt damm.

Nu blir det en Oud Beersel!
Published with Blogger-droid v1.6.1

10 kommentarer:

Peter K sa...

Grattis, har du axelmuskulatur som en rysk kulstöterska nu då?

gasoline sa...

Härligt!!! Då kanske man får se lite hojbyggen framöver. Inget ont om träbåtar men är det något som är vackrare så är det en härligt galen 2hjuling alá Skogås.

Lester Boré sa...

Enbergas tjockaste och lataste människa ber att få gratinera.
Vad händer härnäst månne...?

martin sa...

Världens vidrigaste öl :)

Stellan sa...

Gasoline, ni får hålla tillgodo med en trehjuling ett tag. Projekt 80-tals stybbsmiskar Dront börjar inom kort.

Nu ska oljan på och lite småpill, sen kryper jag nog in i verkstan.

Martin är en barbar.

Anonym sa...

Skönt! Händig du må jag säga.
Vad händer härnäst med båten förutom olja, skall det göras något åt ruffen med innan sommaren?.
Impad å det grövsta av detta vackra hantverk.
/ Johan

Arnold sa...

Lester, hur kan du gratinera Stellan från mej?.. Eller jaha, nu fattar jag.....jag är alltså inte tjockast och latast i Enberga längre?

Palle sa...

Hatten av, nu ska jag sluta att reta dig för att du är kass på titansvetsning.

Danne sa...

Skönt att slipningen är klar, då är det bara att smaska på plast och glasfiberväv då.

Stellan sa...

Johan, listan över grejer som måste kirras innan sjösättning är lång. Nio stålspant ska bytas, allt smide under båten, roder, styrning, skjutlucka till fördäck, rutramar, durkar, motor och backslagsrenovering, motorlåda och massa annat skit.