lördag 2 juni 2012

Falsk marknadsföring.

Maria har tjackat en ny duschtvål åt mig.
Hon var väldigt angelägen om att jag skulle använda tvålen som enligt tillverkaren skulle ha en maskulin doft.

Själv tyckte jag att det lät spännande och såg fram emot att även i nyduschat skick dofta 20-50 olja, svetsrök, baksnus, starköl och ev, ett litet stänk av bajs.

Döm om min förvåning när tvåljäveln luktade parfym!
Min Bardabarometer gav utslag.

15 kommentarer:

Peter K sa...

Att barometern gav utslag, innebär det att du fick halvjanne av din egen doft?

grogg sa...

Vá é bardabarometer? Är det något gay skämt?

Stellan sa...

Jean Pierre Barda-barometer...

grogg sa...

Ringer ingen klocka, men det är kanske någon av betydelse, eftersom...?

Stellan sa...

Googla namnet då! Han är väl kanske inte machoheterostuket personifierad.

Tacka vet jag Halford, en riktigt hård läderbög!

grogg sa...

Rob Halford, då vet jag vem du menar!!
Squeel like a pig, typ :D

Ingen Salma Hayek med skägg

A.Mansén sa...

Var och bastade hos en purfinne som hade "tvål som luktade tjära". Trots hans varningar skrubbade in mig ordentligt, jag har aldrig känt mig så ensam på krogen. "Tvålen för dig som vill vara för dig själv en stund".

Göran sa...

Ja men tjära luktar ju gott och är en gammalt schampo ingrediens mot mjäll. Föredrar finskor män med mjäll?

Stellan sa...

Mamsen, jag vill ha en sån tvål! Jag älskar doften av tjära och som alla säkert förstår så har jag stora problem med brudar som klänger på mig så fort jag går på lokal.

Anonym sa...

Vilken lokal??

WTF

Stellan sa...

Pekingmormor...

Anonym sa...

Är det hon den lilla med brillor som är mest efterhängsam??

undrar C-G

Stellan sa...

Nä, självaste mormor.

Anonym sa...

Har anat det men nu är det bekräftat.

Man ska passa sig för mormödrar, dom är ju lite "inne" just nu. Se bara på dom ryska tanterna i melodifestivalen.
De är nåt för Christer Björkman att "bita" i.

Så de så / C-G

Anonym sa...

En tvål med doft av öl, svett och syltlök skulle bli en storsäljare i 08området nu när reklammakarna/genusforskarna/festfixarna börjat snegla mot ett manligare ideal-