torsdag 9 augusti 2012

Logga.

Den här loggan har jag funderat på i många år. Hur kommer det sig att man har en kamnock som logga till farkoster vars finess är just avsaknaden av förbränningsmotor? Ett segel kanske hade varit lämpligare.

10 kommentarer:

Mats sa...

Kul att du nämner det. Jag har tänkt samma sak ang den loggan :-)

Anonym sa...

http://www.baths.se/sv/beslag/block/enkelblock/rwo-block-med-ogla-19mm.html
ett block kanske?
//Björn

Stellan sa...

Mats, det ante mig att du också haft den tanken.
Björn, nu kan jag inte klicka på loggan, då jag endast har tillgång till telefonen. Men så pass mycket har jag mekat med motorer att jag ser skillnad på kam och block.

Anonym sa...

Dessutom påstår seglarna att dom har något som heter fiolblock med svott... Vad i helsike är det för motor?

/Päron

Anonym sa...

Haha, ett sådant man drar repet igenom för att få utväxling (segelbåt)
/Björn

Stellan sa...

Vi kan väl tävla om vilken duration det är på denna fina rullkamsnock? Sen får nån ringa sailracing och kolla vilka värden deras logga har.

martin sa...

Och lyfthöjd..

Sam sa...

När ni säger det så ser jag också kamnocken, tänk jag som alltid har trott att det skulle vara en stiliserad rullmast med inrullat segel.
Där ser man hur fel man kan ha...

Anonym sa...

Jag har oxå alltid trott att det är en kamnock, skönt att fler hjärnor är lika enkelspåriga. /Froden

Peter K sa...

Klart som fan det är en kamnock.
Med klart godkänt lyft och duration. Ger förmodligen lite svajig tomgång och härliga värden hos BP.