torsdag 20 december 2012

Loppis!

I kommentarsfälten har det nyligen hörts röster som vill sponsra fortsatt bloggande.
Jag har ju haft en del ångest över detta, då jag inte anser denna blogg hålla en konsistent standard. Dannes MCM-argument fick mig dock att överväga att ta emot allmosor. Men nu har jag kommit på en förtjusande lösning på det aktuella problemet.

Den 12/1 hålls det loppis i SE Services lokaler mellan 10 och 15:00.

Allt som jag inte känner är en livsnödvändighet kommer att säljas till bättre behövande.
Med andra ord så kan man till förmånligt pris köpa med sig material eller souvenirer från denna verkstad som vid det laget gått i graven.
Törs man fresta med en pipa rör som kanske skulle ha vunnit ett Vm?
Eller om man har spenderarbyxorna på sig så kanske valet faller på en hoj som faktiskt redan vunnit Vm?
Vill man spendera nånstans mitt emellan finns här lite T-shirts i udda storlekar, GP-Amaler, Sturmey Archer-lådor, Storsida kolvar, topplock och blandade stötstänger till Veåttor.

Cash eller gamla speedwaymotorer är valutan som gäller!
 Mina ungar kommer att sälja kaffe och jag kan ev, fresta med en och annan starkböck till överpris!
Allt är givetvis momsfritt!

31 kommentarer:

Lester Boré sa...

Spenderarbyxor i all ära, men ska jag kunna lägga vantarna på nåt av det du räknar upp så får jag nog ta av mig byxorna...

Gunnar sa...

Är Mainz-åsnan till salu?

Gunnar (med filmlänk) sa...

Och nu över till något helt annat. Riktig motorcykelåkning mellan stenmurar och över krön på Irland.
Jädrans vikken frän film! De kör ju som Lofterud allihopa!

http://www.youtube.com/watch?v=LU-ynRoqDEs

J2000E sa...

Tar du med dig min favorit-almanacka eller är den till salu på loppisen?
Skägget

Björn T sa...

Kunde svurit på att du befann dig i Gävle idag, men antar att det var en s.k. doppelganger. Tänkte precis räcka fram näven för att presentera mig som trogen bloggläsare och be dig signera mitt håriga bröst med en autograf, men då insåg jag att osannolikheten och frågorna var för överväldigande.
Vad skulle du göra i Gävle egentligen? Varför hade du rakat av mustaschen, och höll du egentligen i hemlighet på AIK (som tröjan vittnade om)? Och när fick du en son egentligen?

Nä, det var kanske inte du. Men det var fan en dubbelgångare.

Anonym sa...

Aha du gör en SIBA och rabatterar allt med 20 %, det tycker jag är en stilig handling.

Så de så / C-G

Mange sa...

Yes! Det är bokat. Vi behöver en rörbock för ramdelar, håll en sån!

rocket goldstar sa...

Spännande ! Får man komma även om man bara vill dumglo och hugga en kopp kaffe ? Lasse B gillar att köra bil, så det är inte omöjligt att vi tittar in....
Vore även kul att träffa Mr Boré i verkligheten.

Barnarne sa...

hur djupa brallor för att komma hem med en vm-vinnar-hoj? :)

BoB det lilla äcklet!! sa...

Peckern är MIN!!!!

frun sa...

Peckern tror jag det får bli budgivning på OM den inte tillhör det livsnödvändigaste som ska med...

Lester Boré sa...

rocket.
Ska Mr. Boré dit? ;-)

Stellan sa...

Vilken kalender menas? Fibban från -78? Där ser brudarna ut som kvinnor mellan benen!
Rörbock finns ingen, den jag har tillhör Mats.
Peckern kommer ju givetvis att vara hett eftertraktad, trots benbrottet.

Gunnar, lite tuffare än Ghostrider, om man så säger...
Men Åsnan vågade vi ju aldrig sno, vi trodde ju att det var tjack i den ju.

Klart man får komma och dumglo, om Lasse B kör så kan du klämma ett par Kung på vägen upp!

Lester Boré sa...

Förresten!
Får man önska?

rocket goldstar sa...

Klart att mr Boré ska dit, han är ju Stellans sidekick.

Lasse B sa...

Om man inte dricker vare sig kaffe eller starkpangare då?

Gasen sa...

Kommer!

Gasen sa...

Kommer!

Stellan sa...

Jag tror aldrig jag varit i Gävle. Men jag ska enligt uppgift ha en dubbelgångare, har hört det förr.
Han får bergis sätta på skitmycket brudar.

Man behöver inte dricka nånting, man kan stå och se skön ut i ett hörn bara.

grogg sa...

Sideshow Boré

Fixarerik sa...

Jag kommer givetvis!
Var det hemma eller på verkstan?

Säljer du även material?
Då kanske man måste ta åket istället för hojen...

Jojo, "sidekick Bore " det avgjorde ju saken.

Vi språkade ju om gäddan härom kvällen, Bore och undertecknad.
Vad kan priset bli.?

Papper?
Ingår snusdosor för kallstart?

Bosse sa...

Kanon! Loppis i Skogås, då blir det röka vattenpipa och pruta som gäller?

Stellan sa...

Erik, det står ju vart det är.
Skogås, ja. Vattenpipa, backgammon och solrosfrön!

Stellan sa...

Priset på hojarna är högst rimligt, men kanske i överkant för oss knegare.

Preben sa...

Tråkigt det är så långt, annars hadde jag åkt upp för att stå i en hörn, det där med att se skön ut kan det dock råda skilda åsikter om.

Fixarerik sa...

Ursäkta min dyslexi, jag blev så uppspelt att jag tappade dosetten i groggen.

Inget är sig likt.

Lester Boré sa...

Hahaha!!!
"tappade dosetten i groggen" - Veckans absoluta höjdpunkt.
Jag skriver in det i min bok.

Flugfiskaren sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Flugfiskaren sa...

Blir det cigarrpuffning efteråt? :-)

Gasen sa...

kan man dra upp husvagnen typ en vecka innan så man vet att man hinner upp?

Pucken sa...

Kuken sicken rar tillställning, BOKAT !