torsdag 27 december 2012

Så där ja.

Det tog en stund, men det blev ju rart.

15 kommentarer:

Anonym sa...

Om målet är att knäcka träbåtsfolket så tror jag ta mig fan du redan är framme, löjligt vackert.

Stanna till i sommarsolen, knäppa upp en kall (i flaska) och betrakta samspelet mellan motor och natur.
Ta ett kort när i båt och meddela f-bolag, så slipper du kommentar som: -Sån där motor finns på blocket för 800:-

/Johnny Boy

Anonym sa...

Det är så man får tårna i ögonen!

/Jörgen

Dasen sa...

Den är ju så sjukt jävla snygg så det är inte klokt. Den borde sitta i en hoj där den syns hela tiden. Otroligt läcker.

martin sa...

Jörgen: Vems tår fick du i dina ögon? låter obekvämt.

Men herrejävlar vilket metallsnideri av rang, man blir ju helt rörd av finishen! Tänk att få olla en så vacker pjäs..

Anonym sa...

Martin: Mitt svar var en skonomatopoetiskt glidande metafor, i det här fallet på ytrycket "Det är så vackert att får tårar i ögonen". Ett annat exempel lpå denna form av humor är messerschmitt <-> besserwisser.

Stellan: Jag kan inte bärga mig hur fin din vämeväxlarinstallation kommer att bli! Känner på mig att det kommer bli en orgie i brons och marinmässing :D

/Jörgen Karlsson

Lester Boré sa...

Nej men dra ända in i helvete på gentilt!!!
Att du kan böga till grejer hade jag bra kläm på men detta! - Jag är inte förvånad men mäkta imponerad av både hantverk och självtvång.

En spontan ejakulering är inte överdrivet långt borta.

Jösses!

Stellan sa...

Njae, Johnny Pojke, jag är nog mer ute efter den själsliga njutning som det skänker mig själv att veta att grejerna är näst intill perfekt. Men visst är jag en posör som även njuter av att visa upp fina grejer för andra.

Jörgen, din jävel. Nu fick jag värmeväxlarprestationsångest! Tänkte ju slarva ihop nåt i syrafast... Nu måste jag göra pluggar och gjuta gavlar i brons... oj oj oj...

Anonym sa...

Klart du måste.. `:-)

Terriern

Björn sa...

Känns som du måste bygga om båten också, motorluckor i glas närmar sig tror jag.... Du måste ju kunna se underverket även i båten.

Lester Boré sa...

Stellan.
Helt appropå...
Jag gjorde just en inventering av SE service hemsida och noterade att det inte finns beskrivet någonstans vad SE service har för genusperspektiv!?
Eftersom firman kommer att läggas ner väljer jag att se mellan fingrarna den här gången, men jag vill poängtera att det gör mig både ledsen och besviken - rent professionellt och personligt.

Adjö.

Gunnar sa...

En bra bit förbi förstaklass, som vanligt.

Matte sa...

Detta är ren o skär estetik. Att ha den innanför skrovet måste motsvara ett hjärta av finaste värmefärgade titan.
Jag följer diverse sidor på internätet som presenterar fina hojar mm. Men sällan blir man så glad som att se såhär fint hantverk.

Fem högglanspolerade spetsmuttrar av fem möjliga.

/Matte

J2000E sa...

Stellan - vill bara påminna om detta - som jag skrev 2010:

http://swedishclassicboats.ning.com/profiles/blogs/het-sindbad-en-sann-historia

Kanske något för dig?

Stellan sa...

Jag har ju mekanisk tempjustering, men tack i alla fall.

Hans Johansson sa...

Spisens förre ägare tittar förundrat på bilderna och går sedan och tar sig en whisky......