tisdag 25 december 2012

Weslakens nya arbetsplats

Känns härligt att äga en solohoj igen, men jag vete fan när jag ska använda den.

Hallstavik ligger ju rätt nära färjeläget i Grisslehamn, så jättebökigt blir det väl inte, även om avståndet mellan träsket och verkstan är svårslaget.

Vurpa blir man väl aldrig för gammal för?
Sidovagn är förvisso ballare, men med tanke på Drontens driftsäkerhet så är det ju kul om man kan fortsätta köra även efter att den ligger i planket med rambrott eller stake ut.

På tal om nåt helt annat så har jag med hjälp av Maria och Cissi skottat bort allt lappmögel mellan båttältet och garaget idag. Det tog flera timmar och min vekhet gjorde sig påmind. I morgon tar jag taket och altanen, det ska bli tråkigt.

8 kommentarer:

Fixarerik sa...

Ska du och Fredde med till Orsa och svarva isbana?
Finns plats på golvet i stugan.
Käk finns där för en ringa summa.

Stellan sa...

Jag jobbar på Åland då, så det blir det inget av med.

Willy Wonka sa...

Bygg en speedwaybana bredvid huset vet jag, det är inte så många delar på en sån.... ;)

A.Mansén sa...

På Åland brukar vi säg att "smärta är bara känslan av vekhet som lämnar kroppen...."


Stellan sa...

Det säger man i Sverige med, Mamsen.
Min tomt är för liten för en bana, måste man ha grannens tillstånd för att anlägga bana på hans mark?

Willy Wonka sa...

Låt han provköra bara, sen är han såld på idén... ;)

A.Mansén sa...

Man behöver bara grannens tillstånd om han märker det eller om man frågar ÅMHM....
Skämt åt sido, "motoranläggningar" över 3000 m2 och där det regelbundet förekommer körning är "granskningspliktigt", man fyller i ett A4 papper och sedan får man besök av en inspektör som ser om det finns risk för att någon kan oskyldig kan skada sig, och i Speedway är det ju minimal risk.... att oskyldiga skadar sig alltså!

Stellan sa...

Jaha, det låter ju enkelt. Men om man kör oregelbundet då? Räknas Fredde burkslav som oskyldig?