fredag 18 januari 2013

Första varvet

Idag var det ju torrt och fint i luften, således en ypperlig dag att lägga på ett varv fernissa på dom trärena ytorna.

Ypperlig för båten kanske men fan inte för mig.
Jag har ju förvisso gått upp till hela sextiofem kilo, men av det extra underhudsfettet märktes intet. Jag frös så att jag trodde min sista stund var kommen och korvarna tappade all form av känsel redan innan jag kommit halvvägs.

När jag äntligen kom in så såg jag att det var 18 minus ute!
Man får ju fan käka isglass för att hålla sig varm.

9 kommentarer:

Lester Boré sa...

Ditt engagemang gör att jag äcklas nåt fruktansvärt över min egen uppenbarelse!
Om du, som jag, blivit sämre på självtvång ju äldre du blivit, vill jag inte ens veta vad du var kapabel till i din ungdoms fagraste vår...
Jag antar att det var sagolikt?

Ert framtida palats kommer ju att vara färdigt på ett ögonblick, därmed finns ju ingen anledning till oro över bloggens framtid. - Förutsatt att det går att låta installera ISDN på stenen?

Båten ser väldigt grandiös ut, men hur i allsin dar har du gjort? Har du betsat granvirket för att få till färgen? - Man skulle lätt kunna tro att det var mahogny...

Stellan sa...

Lester, jag peakade i kreativitet, stake och uthållighet 2005-2007 sedan dess har det gått nedåt. Jag har för avsikt att låta det dala i den inslagna takten. För att så småningom leva ett harmoniskt liv du jag kluckandes går och pysslar om min armada av järn och trähästar.

Jag har ett behov av att äga och framföra massa grejer som kittlar mina sinnen, och då finns inga genvägar.

Stellan sa...

Ja just det, min granbets är en blandning av sälspäck, myrra och twar. Den funkar rätt bra!

Superanonym sa...

"Man får ju fan käka isglass för att hålla sig varm."

Sommaren 1994, den varmaste i mannaminne. Jag skrapade fönsterbågar åt svärföräldrarna och fick svalka mig med värmepistolen. Same shit fast tvärtom.

Stellan sa...

Sommaren -67 var också lång och torr...

käll sa...

*...kluckandes går och pysslar om min armada...*

Oerhört fint formulerat.

Fixarerik sa...

Stellan, blir inte förnissan tjock som sirap när det är kallgrader i mängd?

Har du blandat med 50/50 glykol eller möjligtvis balsamterpentin?

Magnus W sa...

Jag har -22 i mitt köldhål nu, således perfekt för et lager fernissa på båten. Synd bara att det är en plastbåt. Eller kanske tur förresten.

Stellan sa...

Magnus, jag skulle säga tur. Att ha ett träbåtsintresse eller snarare träbåtsbesatthet, verkar vara likvärdigt med att skriva under en livslång arbetsorder.