lördag 26 januari 2013

Mässans ballaste.

Nu har vi betat av mässan och det floppade rejält. Planen var att deltaga på den obligatoriska öldrickningen efteråt. Nu sket sig den planen, då man gjort om spektaklet till nån form av nobelmiddag som det inte fanns biljetter kvar till. Sedan letade vi efter Sluggern som skulle stå där, men det gjorde den inte. Skit åxå, jag som hade putsat av den och allt, helt i onödan! Hoppas dom inte sålt den bara...
Jag fick trösta mig med att torrbryta en Indian Boardtracker, men det var ju inte det sämsta.

En sån här vill jag ha i fyrtioårspresent!

19 kommentarer:

Anonym sa...

Vafan, fick du provsitta! Jag stog bredvid den där för några timmar sedan och funderade på hur den lät och luktade. Du vet väl att Indian gjorde storslam på Isle Of Man 1911?

/J B

Stellan sa...

Vissa privilegier ska man väl ha, eller va fan. Det handlar om att ha fina vänner. Indian var the shit! Deras åttaventilare är fanimig... Jösses!
Btw, jag torrbröt även en Britten för nåt år sedan, den är också The Shit, på nästan samma sätt faktiskt.

Peter sa...

Nästa år har de väl mässfest på Liljevalchs... Eller prins Bertils boule hall. Det var samma i torsdags. Men jag hoppas du åker med på big bike Europe i Essen 9 maj.
//Peter

Stellan sa...

I Maj lär jag resa stommen till kåken, så det kan nog bli svårt, men om du lovar att ha arselkonan som syns i din profilbild på dig när vi ska göra stan, så skiter jag i kåken!

rocket goldstar sa...

Besökte MC-mässan för första gången...Lika spännande som att lyssna på Dire straits.

Stellan sa...

Va fan, dajer strejts är ju bra ju. Bättre än nääk och sånt skit.

Didde sa...

Känns inte som om jag ångrar beslutet att avstå från att gå på MC-Mässan som nu också blev en bil-mässa.?

Som Sten Broman sa en gång. "Det som kännetecknar en gentleman är att han kan spela dragspel, men avstår.

Didde sa...

Vad hade hänt med Sluggern? Vem skulle ställa ut den?
Ångrar mig än mindre.

rocket goldstar sa...

Dire straits är bra på sina instrument, men det passar inte min smak...MC-mässan är bra om man gillar nya motorcyklar och krimskrams. Nya Norton och MCM montern var helt ok.

grogg sa...

Var inte Robert Lavér på plats när du kramade indianen. Såg när han hutade år en som bara nuddade vid gashandtaget...

Stellan sa...

Didde, den står ute hos Acke och pojkarna, dom skulle haft en monter, men avstod.
Mv Augusta har blivit smeckiga, papperskorgsplastlook och samma äckliga migsvetsar som Bmw och Ducati. Vart är passionen? Jag vet att marknaden styr, men det suger.
Grogg, Det gjorde han helt rätt i! Folk ska ge fan i att smeka hojar och kvinnobröst utan att be om lov. Jag bad om lov. Det spelade kanske in att det var folktomt, att dom vet att jag respekterade mopeden oerhört och inte kunnat leva med mig själv om den skadats.

Fredde sa...

Ahh!
Mäktigt o få bryta på indianen,dom hade inte bollar av skumgummi, herrarna som körde dom där!

Stellan sa...

Inte fan var dom rakade heller!
Nä, det är inte för grabbar som lite blygt gläntar på dörren till Saloonen.

Anonym sa...

Stellan, det var nog inte så mycket att du hade velat dö om den skadades, som det faktum att du förmodligen hade kunnat laga den efteråt.
Själv kunde jag inte låta bli att rulla med den, pruttandes med läpparna - så nära man lär komma boare track antar jag.
Henke.

Anonym sa...

"board" för fan.
DS

Anonym sa...

Efter att ha tillbringat i stort sett all vaken tid senaste veckan,(om man bortser från det obligatoriska öldrickadet på kvällarna,) på mässan är jag beredd att hålla med.
Gott om roliga grejer var det ont om, det märks att mc-branschen håller igen, inga extravaganser direkt ..

Sen fanns det ju höjdpunkter,
Jag får väl kanske be om ursäkt får att jag hoppade på dig o M utanför MCM montern..:)

Man känner sig som fjortisarna vid kravllstaketet på en valfri konser med nån artist som med bakåtkammat hår minar till nån studioproducerad musik...

Men det var kul att få se mustaschen live ..

Jörgen ~ Jope

Loftish sa...

Öldrickningsfiaskot får väl jag ta på mig...jag frågade ju om du hade biljett... Sorry kompisch!

Stellan sa...

Jope, det var bara trevligt. Jag har inga divalater. Jag gillar trevliga människor som dom flesta andra. Numera är jag ju dessutom bara en föredetting.
Förresten, hade inte du kört Grasstrack? Jag måste förhöra dig lite om det, dra mig ett mail.

loftish, det är cool, du hade ju bara en biljett ändå, och frugan vill man ju ha med

USS sa...

Mässan var piss i kubik, inte en intressant ny hoj eller ens halvintressant monter bortsett från BMW och Ducce (kan överleva fula svetsar), Suzuki var så oförskämt tråkigt att jag ryser av bara tanken, intill låg HD som lyckas bli sämre och fulare för varje år som går. Av det handbyggda järnet av nyare datum så var det Drussens (fast sadelarbetet får IG) och någon hoj från Sörmland som ö.h.t. var värt att titta på. Som tur är så var de två riktigt fina. Huvudhallen var mest skrot och bråte på hojfronten, inga direkt roliga tillbehör och halva hallen full med hysterisk ointressanta märkesklubbar, vem fan skulle frivilligt ha på sig en "Svenska Honda/Yamaha/Suzuki låssaschopper clubben" VÄST?

En stor beundrarskara, bestående av män med nedsatt kognitiv förmåga, stod vi Victorys monter och tittade på de fula pråmarna, särskilt en hysteriskt ful snuthoj, när jag gick förbi utbrast jag spontant "TITTA ETT BÖÖÖÖG DISCO" och pekade på Victoryn, jag är förmodligen persona non grata i Iowa efter det, ingen större förlust.

Bil "utställningen" var bedrövlig, en massa potentiella firmabilar uppstälda lite hipp-som-happ, det var ungefär precis som att gå in till vilken bilhandlare som helst.

Mässan var Piss och jag känner att motorsverige är skyldig mig 180pix...