tisdag 1 januari 2013

Nyårslöfte

Nu jävlar ska jag klämma i med det enda vettiga nyårslöfte jag gett sedan jag lovade att börja snusa igen.
Jag lovar att jag under 2013 sluta betala skatt till den svenska staten. Trots min ohälsosamt höga skattemoral så är den tanken så kittlande att jag nästan känner oro för nattliga sädesuttömningar av detta faktum.
Jag känner mig lite som en svikare när jag låter er ensamma finansiera glaskukar i rondeller och orimliga statsrådspensioner, men så får det bli.
Mitt nästa nyårslöfte blir att jag istället ska tjäna den finska staten.

Jag är stolt över det Sverige som en gång var, men den festen är över. Spillrorna som är kvar är väl inget att tuppa sig med direkt, mer än ett och annat fjäll och enstaka torpedbåtar.

15 kommentarer:

frun sa...

Jag ska betala lite smygskatt för att retas...

Klockmäster sa...

Jag instämmer helt och fullt. Skulle också lämna skeppet om jag hade råd, vill ha utsikt över Geneve sjön. Gott nytt

Anonym sa...

Du som känner iaf en bög borde väl uppskatta Sveriges rakryggade hållning i denna fråga. Jag menar... hur skulle annars finnarna se på dina överdrivet påkostade lösningar. Rent mekaniskt alltså.

Jag ser fram emot Ålands första Pride Parad ledd av dig! Jag har från RFSL aldrig känt mitt detaljpedanteri speciellt uppskattat, jag kanske kommer efter dig över till Kobben. Med Seffle, dieselstål och 2040cc-tjejster. Vi börjar om på nytt!
Det är ok med bara hångel

Eder tillgivne Isotta.maskinist


/Jörgen

Anonym sa...

Dom finnar som jag känner säger att Ålänningar inte är några riktiga finnar.
Har du månne hamnat i mellangården, alltså varken kuk/mussla eller anus ?
Och en del säger att det bästa med Åland är att det är så nära till Sverige ...

Gott nytt jävla år och god natt !

/Johnny Boy

rocket goldstar sa...

2040cc ! Tror att motorn har vuxit sedan jag följde Jörgen på Portalen, eller ?

Stellan sa...

Ha ha Jörgen, jo det skulle allt se ut det! Nä, nån parad lär jag aldrig leda eftersom jag tror att den gör mer skada än nytta för acceptansen för dom som delar denna läggning.
Däremot så fortsätter jag gärna att debattera ämnet som jag gjort tidigare både här och i vänners sällskap.
Att det finns bögar som inte utmärker sig sexuellt utan är som vilken polare som helst, tror jag är det bästa sättet, en bra motvikt till mediabögar som ofta irriterar heterokillar.

Jag har bra erfarenheter i ämnet då jag gått från extrem homofobi i ungdomen till en helt avslappnad syn på denna läggning under senare år, trots att jag är en etnisk svensk mitt i livet och dessutom helt straight.
Jag ser fram emot avspända diskussioner i ämnet över ett par bärs!

Stellan sa...

Johnny pojk, jag kommer alltså att kunna titulera mig som 'raggare från skandinaviens mellangård'? Låter juste, ju.
Rocket, Jörgens smälla växer hela tiden, och lär bli elak till våren.

Lester Boré sa...

Ojdå...
Du sa "etnisk svensk" - den förbjudna ordkombinationen!
Du har öppnat Pandoras ask.

Stellan sa...

Lagt kort ligger.

rocket goldstar sa...

Fantastisk start på 2013.

Anonym sa...

@Stellan.
Skönt att höra! Jo jag kan hålla med gällande "företrädare" för kollektivet. Läste tex Torehammarinlägget!

@RocketGoldstar
Hej Bates (?) Jo min 100" motor är iordninggjord av Karling (karlingvev och piston jets) och såld till en vän. Karling och jag har bollat ideer som vi sedan satte i verket. Så det är beställt ett nytt XL SA-block med 4.375" i slag och 4.125" i borr. B2-toppar, sprut, 8" Carillo stakar mm. Det blir alltså en short stroke 124". Jag kommer att återanvända min Baker 6-speed, proflow oljepump mm från gamla motorn. Ordern och betalning gick strax före Jul. Så nu är det point of no return.


Jag har länge grämt mig över att 100"-motorn var byggt för att passa in i ramen. Det är ju så jäkla felprioriterat, jag har ofta drömt om att bygga en motor med rätt vevstaksförhållande, rätt toppar etc, och SEN anpassa ramen. Så att det blir rätt från början. Och nu ska det ske. När vi har mockat upp motorn blir det sedan en sväng med den till UCC och höja övre ramröret. Jag frågade förstås Stellan om detta ramjobb i höstas, men helt förståeligt så ville han inte åta sig mer jobb nu, i samband med flytt etc. Har du några vinterprojekt? Gillar dina byggen

/Jörgen

Anonym sa...

Skrev som vanligt fel. 4.375" i borr och 4.125" i slag ska det naturligtvis vara.

/Jörgen

Stellan sa...

Kollektivet?? Nu blev jag ännu mer skeptisk till att 'åka kollektivt' ;-)
Vad fan är pistonjets?? Jag hänger inte med längre... Jag hålls med sidor tror jag.

Anonym sa...

;)
Här är en bild. De får olja från lyftarhusgalleriet och öppnar vid 5 psi eller nåt sånt.
http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=374423&d=1355523017

Jag flummar på att använda "communityt" isf "kollektivet". På ngt sätt låter man så låter sjukt nutidsorienterad om man säger commuuuuninitytt.

Hör bara! "I sidventils-commuuunitytt känner jag en snubbe som brukar..."

"Kretsar" är ju bra också, men lite gammaldags "I sidventilskretsen finns en snubbe som brukar..." ;)

Tändkule-communityt förresten! Vilket uttryck! Det här kommer bli grymt!

/Jörgen

rocket goldstar sa...

Jörgen: Kul att du gillade min knarr fast den höll folkracefinish. Du och några till gav mig många bra råd på Harleyportalen. Det var väldigt kul att följa ditt sportsterbygge. Av någon konstig anledning fattade jag att Stellans kompis med träbåten och sportsterJörgen var samma gubbe. Lycka till med Sportsterbygget...Det blev lite Facebookigt Sorry.