söndag 27 januari 2013

Sniper shot

Frugan blev lite trött på min blogg när Fia stod brevid då hon gick in på den och fick se ett bakfullt jävla karlarsle. Flickebarnet kommer inte att bli folk igen på många dar... Således krävde frugan att jag skulle göra ett nytt inlägg.
Som en skänk från ovan hittade jag detta foto i datorn.

Det är ett äkta smygfoto som min kompis Annelie tagit på en fest vi var på i samband med nån utställning.
Visserligen lika smakfullt som karlarslet, men kanske mer lämpat för nya barnanpassade Vardagsmighty.

Förresten, på tal om Vardagsmighty... Så jävla mighty är det kanske inte att vara en vanlig röris som bor i rummet vägg i vägg med fikarummet på jobbet? Jag kanske måste komma på ett nytt namn till bloggen, och även en ny slogan?
Så jävla mycket svetsrök är det ju inte heller nu för tiden.

Vardagsmighty var förresten ett ord som jag hasplade ur mig i studion hos P3:s morgonpasset för att beskriva min sinnesstämning för stunden. Efter att ha fortsatt att lyssna på P3 efter det och noterat vilka andra gäster dom har i studion så kan jag väl erkänna att mäktighetskänslan avtagit gradvis. Det är ju så att säga inte bara genier som figurerar där. Jag tror fanimig att till och med Alex Schulman varit gäst där...
Nu mår jag lite illa och måste nog dra ett par Valium och krypa till sängs för att ligga i fosterställning.

28 kommentarer:

Josef sa...

äh men va faaan då, eller så kan du ju bygga ett litet slott vid havet och börja slöjda feta hojar igen så slipper du ju omaket med att anlita en dyr PR-byrå som skall göra en ny bloggadress och allt..

martin sa...

Rörrockarna kommer jag ihåg från Fem myror är fler än fyra elefanter, kanske går att utveckla det på något sätt?

frun sa...

Vardagsmighty
En blogg för folk som luktar bajs
eller för folk som gillar lukten av bajs

martin sa...

frun: är det så det känns? Då måste du vara nöjd nu när din karl jobbar på distans..

Björn sa...

Själv får jag en känsla av att stövlarna är Stellan´s. Han kan ju omöjligt ha större fötter än 38-40, dvs som en välväxt finska eller så...
Är det Ålands County Choppers (ACC)som har en smyg premiär, om så är fallet hur bygger man en temahoj för K-rauta?

Dasen sa...

K-rauta temahoj låter intressant. Med en meter luft mellan motor och tank och fälgar i form av hyllstallage kommer den att bli en hit.

Fixarerik sa...

Dasen, det är väl redan gjort 47ggr!?

Stellan- Låter onekligen inte så glamoröst att kvarta på kneget utan familj eller verkstad...

Känns som att lösningen blir valium eller att hyra in dig och bygga en enkel hoj tills våren är här och du kan börja spika hus på kvällarna.

Yle låter inte så lockande.

Hmm, vi måste ju lösa dethär innan det blir vita skjortan.

Wizzard sa...

P3- du får väl göra som alla andra gå över till hantverksradion- Bandit
Wizz

Preben sa...

Jag tror jag skall bygga en SE Service temahoj, skisser och förslag mottagas tacksamt.

Preben sa...

Jag tror jag skall bygga en SE Service temahoj, skisser och förslag mottagas tacksamt.

Preben sa...

Eller Vardagsmighty tema med peckers, MIG-spruta och allt.

Anonym sa...

@Preben:
Kan man motivlacka röven från förra inlägget på baksidan tanken? Så att man riktigt sitter och frotterar sina bästa delar mot den.

/Päron

Josef sa...

Äsch, jag tror att man snart efter att det satt sig på Åland kommer få höra:
- Vad gör du nu för tiden?
- Jag har egen firma.
- Jaha när skaffade du den?
- Företag sen.

Åh då är allt på rull igen!

Stellan sa...

??? Josef, den där var ju bra! Btw, jag går och lägger mig vid halv ett ikväll, så inga sms efter det.

Eriks kommentar var också fin.

Nu är det ju inte synd om mig, trots att jag numera är helt omäktig. Jag har en provisorisk träbåtsdetaljverkstad här... Och ett stort jävla snickeri! Som jag ska tjyvlåna när ägaren somnat om kvällarna.
Trist att vara utan familj är det dock.

Josef sa...

Hmmpf, den var bra? Illavarslande.. Kom ihåg däremot, i en småstad som du nu flyttar till gällande ryktet: man skall akta sej för att gå på posten, man får så lätt en stämpel på sig.
Sussa sött.

Josef sa...

Och glöm inte heller bort visdomsord som: - Det pratas mycket skit i stallet. - Ja, där ryktas det alltid.

Josef sa...

Och så kan du ju flasha lite med tuffa uttryck som:
Elektriker = sladdbarn

Josef sa...

Eller dra den om gjutjärnsjournalisten som bara intervjuade folk i stålbranschen.

martin sa...

Hur blir man som Josef egentligen? Det är ju helt sjukt att ha en närmast övernaturlig förmåga att få allt till en ordvits! Jag blir mer och mer imponerad..

Stellan sa...

Martin, fråga hans jobbarpolare om dom är impade...
Äh, jag drar dom enda jag kan:
Åkarsonen som ärvde sin fars last.
Fiskarsonen som ärvde sin faders drag... Eller fick spö av sin far.

Josef sa...

Åhh klassiker! Fick spö av sin far - fan vad bra!

Preben sa...

Med tanke på dagens gäst i morgonpasset kan jag bara hålla med, inte så mighty, det var en transa,alltså ett hen.

Fixarerik sa...

Stellan, skönt att du inte var helt utan verkstad.
Du verkar ändå hittat telegrafen i byn, så att det kan sändas ett meddelande till familjen och omvärlden när saknaden blir stor. stop.

Anonym sa...

Excellent beat ! І wish to apprentiсe while you
аmend your web site, hoω could i subsсгibe foг a blog ωеb sitе?

The аccount aided me a аcсеptable deal.
Ӏ were tiny bit acquainted of this your broadcaѕt offered
vіvid transparent iԁea

my webpage :: macbook repair butterworth

Anonym sa...

Нeyа i'm for the primary time here. I came across this board and I find It truly useful & it helped me out much. I'm hоping to prеsent something again аnd help othегѕ like уou aideԁ mе.



Feеl frеe to visit my website :: bluehost email bluehost web hosting

Anonym sa...

I'm gone to inform my little brother, that he should also go to see this webpage on regular basis to take updated from latest reports.

my website ... macbook repair

Anonym sa...

Fastidiοus respond in return of this issue wіth gеnuine
arguments and telling аll on the topic of that.


Feel free to surf to my sіte ipad repair Pj

Anonym sa...

Hello all, herе every person is sharing such familiarіty, so it's good to read this weblog, and I used to go to see this website daily.

My blog post :: repair iphone kl