måndag 28 januari 2013

Uppdaterade kapellfästen

Nu har jag producerat för första gången i min provisoriska verkstad.
En skum grej var att det var varmare ute än i verkstan, så jag måste helt enkelt ha producerat för sakta.
När vi provmonterade kapellet så fick jag en förtjusande ide, som inte bara spänner kapellet bättre över bågarna utan även eliminerar massa kapellvred som skulle ha genererat en massa hål i sittbrunnsargen. Nu har dom nedre fästena fått lite krokar fastlödda på sig, så dom måste gå en sväng till i kopparn. Men det tycker ju KromRobban bara är kul.

3 kommentarer:

Josef sa...

Jag kan bara inte komma över det - sittbrunnsarg - den största av ilskorna....!
(Vackra krokar för övrigt, kan man mkt väl hänga upp sig på)

Björn sa...

Varför inte gå hela vägen, bygg om den till en salongsbåt, så slipper man otyget med fladrande kapell...

ps. egna kluriga krockar kan ju också fungera...ds.

Josef sa...

För övrigt så skulle jag gärna också gå på den där kapellfesten, hört att det skall vara bra drag där!