tisdag 26 februari 2013

Färdigslipat

Då var årets skörd av båtkrom färdigslipat med ömsom hand, ömsom vinkelslip.
Nu återstår endast smörjobbet: att polera med sisal, mellan och glänsskiva.
Sedan ska Robban får glädjen att hissa ner pryttlarna i mirakelbadet.

Här på Åland är klockan en timme mer än i svärje, så man får sova längre på morgonen, eller hur fan blir det? Går man upp tidigare då?
Skitsamma, kan man inte lista ut det så är det nog dags att gå och lägga sig utan att första fylla i en medlemsansökan till Mensa(äckligt namn asså)...

12 kommentarer:

Pucken sa...

Uj uj vad grann dit flytetyg kommer att bli !

Lester Boré sa...

Då jag inte vill framstå som en del av den svenska skuffdunkarkulturen kan jag inte, utan risk för att min känsliga natur skall törnas, utrycka mina innersta känslor inför det, av lika delar glädje, träget slit och en ambition om att återigen få uppleva känslan av trånande blickar från åländska ungmöer,uppdukade bord av fartygssmycken du serverar.

PeckerPeckerPecker sa...

Ingen Pecker??

Anonym sa...

Kunde va rätt fräckt glida in i den fina träbåts sociteten med en ådrad grov chromad fallo i fören...

Hursom din talang för slip/polerings pyssel blir man avis på.

/Johnny Boy

Dasen sa...

Det vore ju väldigt trevligt att få se det färdiga resultatet live innan du avseglar till utlandet. Kan du tänka dig att hålla en sjösättningscermoni för kreti och pleti?

PutsAnders sa...

Lester, först tyckte jag det lät genuint o trivsamt med skuffdunkarkultur. Tills jag förstod att det var nåt helt annat än ryggdunkande som menades. Herregud, detta måste väl nomineras till årets ord?

Gunnar sa...

Jösses, vilket gnuggande!
Jävlar... Man blir matt bara av att titta på bilden.

Josef sa...

Du är slipad....

Stellan sa...

Lester, ditt och andras ryggdunkande håller ju en bekräftelsesökande detaljbankares brinnande hunger efter... Ja, just bekräftelse, vid liv. Om detta skulle upphöra eller ersättas av rektala dunkningar skulle jag troligen dö ut, och bloggen med mig. Hur fan skulle det kännas att bära det ansvaret på dina axlar, bara för att anonym gonzo har berikats med en sviktande sexuell identitet?

Dasolajnen, Jag har för avsikt att visa upp utomskärskryssaren på en veteranbåtsträff i Wasahamnen innan hon flaggas ut. Tror det är sista helgen i Maj. Skulle detta misslyckas på grund av husbyggets skede, så fixar vi en privat visning. Men ha nu inte för höga förväntningar på kära Mildrid, jag har inte hunnit göra allt som var inplanerat på grund av flytten. Inredningen kommer fortfarande vara av formplyfa, och jag är inte ens säker på om finmotorn hinner åka i.

Anonym sa...

I egenskap av att vara ägare till en snarlik farkost. Om än i ett skick som vid en jämförelse med din mahognymadam skulle få mig att spontanfira Valborg. Så vill jag bara kolla om det bara är jag som tycker att träspakstyrarholken är en disignmässig särling. Det sitter en likadan på min och det är tamigfan det enda kantiga på hela båten.

Magnus.

Stellan sa...

Ha ha, spontanfira Valborg!
Jo, vissta fan är det märkligt det alrig funnits en båt med ett vackert beslag där. Detta måste ha ritats av en eljest son/lärling till nån av konstruktörerna och sedan använts av fadern i ren sympati. Driftig som han var(fadern), så lyckades han sälja in detta vedervärdiga beslag bland bekanta, och det hela fick en "Monkey see, monkey do" effekt.

Det är den enda rimliga förklaringen som jag kan se...

Lester Boré sa...

Efter moget övervägande har jag kommit fram till att jag från och med nu kommer att blottlägga mina innersta och tillika spontana känslor inför det överdåd du understundom bjuder på. - Det må vara hänt att mitt rykte som dom tusen kvinnornas man kommer att svärtas en smula av den påstådda homofilin, men om det bryr jag mig intet.
Här kommer således det retroaktiva reaktionen på sjörövarskeppets utsmyckning.

Det ser som vanligt väldigt fint ut, en sak som dessutom numer finns i min bok är att uppdukningen av det färdigbearbetade materielet är synnerligen anal.
Jag skulle nästan vilja att du gjorde en film där du visar hela förloppet från rågjutning via slip och polering till färdig produkt, givetvis i realtid, så att allmogen verkligen kan se hur sjuk du är...;-)

Sådär ja!
Hoppas det var lika skönt för dig som för mig...