söndag 17 februari 2013

Fel fel fel!

Nu har jag stått och skrapat ruffdörrar och funderat.
Det var fel av mig att påstå att gamla gubbar borde göra sånt som gamla gubbar bör.
Gamla gubbar ska givetvis ha roligt dom med.
Det måste ha varit mitt gamla Tommy Körberg-förakt som ballade ur lite där, och nu tar jag tillbaka allt.

Det är ju jättebra om Malmberg och Körberg har lite roligt utan att dra kola tillsammans med Johannes Brost och Plura.
Nämen, fan... Nu är jag ju där igen!
Jag ska hålla tyst ett tag, tills jag åter har blivit en bra människa.

10 kommentarer:

Simon från skogarna sa...

Tommy Körberg - Sveriges bajsnödigaste man.

grogg sa...

Jag tycker du har alldeles rätt att ondgöra dig över gubbarna och "Mr Stad i ljus" i synnerhet. Det gör jag iaf.

För några år sedan skulle jag njuta av Charlie Musselwhite på Akkurat. Vem tror du sitter vid bordet bredvid, suck. Jag deklarerade högt och tydligt att går han upp på scenen, så går jag. Va fan tror du hände?

För övrigt så spelar inte Malmberg polis Evert Bäckström. Han är Bäckström.

Det som hade gjort församlingen komplett hade varit Peter Wahlbeck.

rocket goldstar sa...

Peter Wahlbeck lirar i en helt annan liga...Sök på "Gubben som glor" på Youtube.

Stellan sa...

Ha ha! Evert Bäckström, sympatisk herre!

Lester Boré sa...

Jag ryser av vällust när det vankas publika örfilar mot patriarkatet!
Kom igen nu, kan ingen vräka ur "gubbslem" eller något annat av rödstrumpekaraktär?

Eller förresten!
Jag har ju faktiskt en förkärlek till pompösa människor utan självdistans och ödmjukhet...
Skulle hellre dela en flaska Cava med Tommy och hans entourage än med nån jävla innebandylirare vars mål i livet är att kunna köpa en porsche cayenne.
Om man är yrkesverksam som sångare känns det heller inte helt uppåt väggarna att vara med i festivalen - även gubbslem behöver mat.

grogg sa...

Peter Wahlbeck

- gillar inte motorcyklar

- gillar inte kött

- gillar inte mobiltelefoner

Jag gillar inte Peter Wahlbeck.

Killen är så dryg att hans inte kollergor gillar honom och han hamnar i bråk med allt och alla. Han lär ska ha blir avvisad från från finlandsbåten. Till och med SSU ogillar honom även om dom själva bokat in stolpskottet.

rocket goldstar sa...

Härligt med folk som inte blir flatare med åren.

Stellan sa...

Min förra chef gjorde rörjob hemma hos Körberg, han gjorde ingen hemlighet av at han var av betydligt bättre sort än en simpel hantverkare. Nä, jag tar middagen med Cayenne-spekulanten.

Anonym sa...

Peter Wahlbeck blev fysiskt utkastad när han skulle vara "ståuppare" på gamla TB:s i Tumba.
Han höll på och häcklade var och varannan som var dr, till slut krokna en kille gick upp på scen tog han i nackskinnet och hystade ut honom genom dörren.
Det var kvällen längsta applåd!!
Han är vad man kallar en riktig skitstövel.

Willy Wonka sa...

Heja Wahlbeck!!Härligt med folk som vågar vara annat än Medelsvensson!