fredag 15 februari 2013

Fiasko

Isracingen blev inte riktigt som förväntat.
I en och en halv timma kollade vi på en traktor som puttade snö fram och tillbaka, sedan ställde dom in av säkerhetsskäl.
Jag har full förståelse för att man som förare inte vill riskera att damma in i en stenhård vall av kramsnö, men snöns beskaffenhet borde inte ha kommit som en chock för arrangören...

Kanske är halmbalar eller isolerbalar för dyrt, och man hoppades på att snön skulle vara mjuk, vad vet jag?
Tur att man inte åkt från Hjo.

8 kommentarer:

Gunnar sa...

...trots att det inte var några tjejer där?

Håkan Nordén sa...

Du får komma till Hallstavik på söndag istället !

Fixarerik sa...

Här i Orsa är det optimalt!

Willy Wonka sa...

Det är ju SM final i isarejsing i Eskilstuna idag.
Bara att dra dit istället.

martin sa...

De la det hela på is skulle man kunna säga..

Lester Boré sa...

Jaja fiaskon i all ära, men berätta mer om den fyrdragiga JAP:en och den i sammanhanget inte helt oviktiga pojkstussens roll.

Stellan sa...

Fan, jag är ju bara hemma på helgerna, och då ska det hinnas med att tömma huset, göra båten klar för sjösättning och umgås med familjen.
Nu har jag inte tid att förlusta mig mer den här helgen.

A.Mansén sa...

Jag var på resa till Ståkhålm i fredags, men inte till Isracing då jag saknade vitala attiraljer såsom bandyportfölj och termos. Får man ens komma in då?