söndag 10 mars 2013

Bättre sent än aldrig

Dessa skott kom på plats i helgen. Bara tre veckor efter planerat. Att försöka renovera båt samtidigt som man är mitt inne i en flytt och jobbar på distans, är ett skapligt livspussel.
Dom skulle som sagt ha behövt oljas för länge sedan för att oljan ska hinna oxidera innan fernissan måste på, men det går inte alltid som man tänkt.

Kapellsalongen ska sedan ansluta mot dessa skott, så att herrefolket slipper blanda sig med styrmannen.

Jag har i alla fall gett upp tanken på att få ihop och i nya motorn till säsongen, utan får fokusera på att göra det som måste göras.
Göra om en grunka till hjärtstocken, montera nya tanken, demontera rutramar och beslag, slipa och fernissa. Jag tror det ska vara allt...

14 kommentarer:

Anonym sa...

Dom flesta kanske hade stoppat sin fina båt i malpåse i väntan på sommaren 2014 och prioriterar flytt och nybygge?? Men vad vet jag om sånt..........

/En annan Ö-bo

Stellan sa...

Men den är ju gjord av trä, dom gillar inte att torka.

J2000E sa...

Jag har utlovat en skrovfernissning. Dock är det inte bara herrn som har full agenda...dags att planera in dagen?
Mvh
JE

Anonym sa...

Bättre klen än dallrig....

Var försiktig med att blogga på arbetstid nu när du får lön i turkiskt skitpapper (euro)löneavdrag inte kul...
Iofs så får ju pappskallarna som röker 5 min raster 7 gånger om dan.

/Johnny Boy

Anonym sa...

Man kan sjösätta den som den är och ägna sig åt flytt och nybyggnation? Till sommaren 2014 bygger man en VM-båt!

/Den andre Ö-bon

rocket goldstar sa...

Rökningen är utbytt mot Facebook.

Lester Boré sa...

Just det! - Lön i Euro...
Kontinentalt värre må jag säga.
Tänk om du hade vetat detta när du stod sida vid sida med självaste Palme, och var en ytterst levande del av den svenska Vietnam-rörelsen, då hade du nog inte trott dina ögon. - Och inte Palme heller!

Nej. Det där med internationell valuta hålls man bäst utan.
Att storfräsare och börsklippare har swinlädret fullt av detta ondskans redskap kan man väl inte göra mycket åt, men att en södertörnsk raggarlegend och spirande folkhjälte tvingas till att låta något så vackert som rörmokeriets ädla konst generera talenter i form av svavelosande brysselmynt är ingenting annat än ett bevis på våra finska bröder och systrars totala undfallenhet inför det kontinentala matriarkatet.

Hade jag bara varit vid mina sinnens fulla bruk hade jag omedelbart sökt finna en villig Euroförespråkare som kunnat delta i mitt kringresande sällskap. - Det hade sannolikt kunnat generera en del kapital att förevisa en så sagolikt verklighetsfrånvänd människa för det spektakeltörstande avskrap av människor jag understundom frotterar mig med.

Slutligen nödgas jag återigen blotta mig som den mellangårdsmassör jag innerst inne är...
Det ser väldigt bra ut! Jag låter mig som vanligt imponeras betydligt mer av din vansinnigt intressanta förmåga till självtvång, än vad jag gör av ditt högkvalitativa tusenkonstnärsskap.

Lester Boré sa...

rocket.
Va?!

rocket goldstar sa...

Ingen som röker längre, nu är det smartphones som snattar tid.

frun sa...

Bland herrefolk med styrman? Den enda herren på båten är du och jag är väl styrman? Ska vi inte blandas? Äh du får förklara eller flytta själv ;-)

Stellan sa...

JskäggE, måste vi inte se lite hur vädret utvecklas?
Kära Öbor, jag måste ju liksom få klart det som påbörjats, eftersom det som satt där förut hade rivits.
Denna veckopendling fanns inte på agendan då jag började.

Lester, nu är vi farligt nära gränsen... Palme asså! Grundaren till Svea rikes stört ner i fördärvet! Nu måste jag ta en Valium stor som en tvål.
Och tro mig, jag hade hellre fått lönen i Mark. Det var en stor dag då Moder Svea avtackade sig denna vedervärdiga valuta, men det hjälper mig ju knappast nu, när jag av egen fri vilja flyttat till ett Euro-land. Fördelarna väger dock upp nackdelarna.

Men frugan, min skatt! Jag ville ju bara framhålla din exellens och visa för omvärlden att jag är ovärdig dig!

Lester Boré sa...

Stellan.
Att leva på gränsen kan vara en upplevelse av skräckblandad förtjusning och är således den skärv av spänning jag tillstår att unna mig i all min sorglighet.

J2000E sa...

...Se lite hur vädret utvecklas... vanliga män väntar. Chuck Norris bestämmer vilket väder det är och blir. Lite som med klockor... Chucken behöver ingen klocka för att...osv.

JOhan sa...

Weapons wearing Chuck Norris for protection...

//JOhan