onsdag 6 mars 2013

Hur kan det bli så?

Jag har den senaste tiden noterat något högst anmärkningsvärt när jag vistas bland folk.
Det har vid ett flertal tillfällen fnissats och tasslats när jag gått förbi.
Jag tycker själv att jag har fört mig fullt normalt, så som man förväntas uppträda bland främmande folk, men kan ändå inte låta bli att lägga märke till detta besynnerliga beteende hos mina medmänniskor.

Nämnas bör i sammanhanget att det endast har varit kvinnfolk som reagerat på detta vis, och främst har det varit tonårsflickor.
Att kvinnfolken 40+ reagerar så här när en stilig karl passerar kanske inte är så märkligt, även om jag inte tagit notis om detta tidigare i livet.
Men inte skrattar väl tonårsflickor åt alla gamla gubbar som passerar deras åsyn? Jag tror inte heller att jag luktar illa, och jag plockar regelbunder håret som växer ut ur näsan.

Därför undrar jag nu, i ett försök att räta ut frågetecknen kring varför jag väcker löje hos det täckta könets yngre förmågor: Har jag möjligen fått buskiga ögonbryn? Eller är jag i ett förstadium till så kallad 'potatisnäsa'?

Vad kan det vara?
Bör jag köpa tidningen Cafe' för lite tips om manligt mode för att bättre smälta in?

35 kommentarer:

Lester Boré sa...

Översta knappen på blusen knäppt. - Klassiskt.

Fixarerik sa...

Om det hänt på ön är det väl bara för att du är svensk!?

Anonym sa...

Måste vara den blå halskedjan med dom gula smyckena dom ser.
Något annat kan då inte jag se som utmärker dig.

Ps.Fan vad avundsjuk jag är på muschen.

Blomman

Mystery Man sa...

Gylfen öppen?

Anonym sa...

Den tillsynes penibla avsaknaden av
huvfudbonad kan frammana nervösa
läten i form av fnitter.
Ett majestätiskt plommonstop skulle
medföra stum beundran och lystna
förstulna blickar från allt med hormoner...

Mums från Egon

Togga T sa...

Drog du nån vits innan?

Dom kanske inte skrattar åt dig utan med dig?

Händer mig hela tiden.

Stellan sa...

Lester, självklart! Man vill ju inte se ut som en slusk!
Njae,Erik. Detta händer i lika stor utsträckning i Sverige.
Blomman, jag har fått samma resultat utan mitt intimsmycke runt halsen. Varför odlar du inte en egen då? Snart är denna odlad ett år, och den är långt ifrån klar.
Mystery, gylfen dubbelkollar jag jämt.
Togga, detta är endast kvinnor som jag ej tilltalat. Dom skrattar definitivt åt mig, och inte med.

Simon från skogarna sa...

Det kanske är så att de blir en smula nervösa och lätt dimmiga i bomullstrosan när en världsmästare dyker upp som gubben i lådan.
Fnittret är troligen ett uttryck för en slags nervös brunst..

Orvar sa...

Jag tror också att det har med världsmästartiteln att göra! Eller har han möjligtvis rester av frukostgröten kvar i mustachen? (det är också ett tips på mustachvax som garanterat håller styvt hela dagen och luktar mindre än kebabsås)


Det är så gott som dagligen som mina elever kommenterar och med skräckblandad förtjusning frågar om dom får känna på min ansiktsbehåring, har deras fäder ingen eget hår i ansiktet?
Hur ska man kunna vara en trygg manlig förebild utan helskägg?

Hur kan vårt samhälle ha sjunikt så lågt att det är mer normalt att raka skrevet än att ha skägg?!

Här är en bild på mina badbyxor, kan det ha varit färgen? Näe hängslena!! sa...

Hängslena! Helt klart hängslena , när jag var och badade i badhuset här omdagen med mina nya badbyxor med hängslen så fnissades det precis likadant...

Anonym sa...

Du är ett orginal.. Prexis som dessa gamla stötar... Hatten av....

http://www.youtube.com/watch?v=NQIhqazUHg8

Loftish sa...

Du ser ut som Alexander Bard?

grogg sa...

Håller med om att ett Plommonstop vore pricken över I:et

Kanske detta?

Till och med färgmatchat med skjortan

Björn sa...

Vet ju hur min tonårsdotter tjuter i högan sky så fort någon av gruppen "One Direction" visas på TV eller i tidningar.

Kan ju vara den gnistrande WM-ringen som gör att de tar fel på dig och någon Hip-hop stjärna.
Tycker att du ser ut som Petter fast med en stilig mustach...


Stellan sa...

Orvar, du har så rätt! Skrev kan man göra mycket med, utom att raka.
jag hade nappat på det där med plommonstop om det inte hade varit så jävla fult. Cylinderhatt hade jag dock på förra rörfirman under en period. Det stod : Stellan Röris på den, den gick hem hos tanterna!

Men va fan, Björn. Petter är ju snygg, trots avsaknaden av mustasch!

Loftish, Bard har ju en stor mammabuske på överläppen!

Willy Wonka sa...

Försöka lura oss att du klipper näshåren vaa?
Syns ju på bilden att det hänger långt ner på överläppen!

Bill Dadman sa...

Inte så konstigt tycker jag, du är ju ingen hillbilly.

Anonym sa...

Klart att tjejerna blir till sig, du påminner ju om deras barndomsidol.
Rörmokare och mustasch, du är ju en Super Mario!

Björn sa...

Stellan, är inte du det då? Kolla med kära frun, Petter eller dig....

Stellan sa...

Fan att inte Björn är kvinna!
Jag tänker fan inte höra med frugan.
Jag är ju en "vald sist på jumpan och på discot-kille".
Hon tog mig för mitt söderslang(som jag numera har förlorat).

frun sa...

;)

Anonym sa...

fnissen är nog mera fnysningar vilket lätt kan missuppfattas.
då man utger sig för att vara någom man inte är kan det lätt uppstå ett förskt och det faktum att det är unga förmågor som reagerar är nog bara ett tecken på restens dåliga uppfattningsförmåga.
Stellan du bär timmermansblus trots att du jobbar som röris och mig veterligen har du inte yrkesbevis som timmerman även om du i och för sig dragit ihop ett ansenligt antal lärlingstimmar i detta skrå så byt blusen det har inget med ansiktsbehåringen att göra

Anonym sa...

sorry förakt skulle det stå

Stellan sa...

Anonym, detta sker även då jag klär mig civilt.
Då brukar jag ofta ha tröja med huva utan att vara hiphoppare och jumpadojjer utan att vara idrottsman, så du kan vara inne på rätt spår. Det är förakt!

Anonym sa...

Kan det ha något att göra med den rektala obalans som dom inte helt färska stiften har orsakat ?
Du kanske börjar bli så van att det hela tiden luktar skit runt dig i ditt nya jobb, så du inte märkt att du har varit lite slarvig i dom bakre regionerna..

Der Kreuzchenberger sa...

Jag tror att fnissen beror på att det idag finns en utbredd missuppfattning bland ungdomen att det finns ett samband mellan ansiktsfrisyren och intimfrisyren.

Så som man ser ut där uppe ser man m.a.o. också ut där nere.

Behåringen på överläppen skulle enligt denna teori motsvara frisyren ovanför organet och behåringen på hakan skulle då motsvara, ja du förstår nog säkert själv.

Således borde även män utrustade med så kallad skepparkrans ha mött liknande reaktioner.

TomCad sa...

Jag tycker mig ana en lite stirrande blick, på det där viset som när man inte vet riktigt vart man ska stirra...eller försöker se lite avslappnat ointresserad ut. Din lite osäkra inställning till dessa blommande ungdomars uttryck för i deras tur osäkerhet inför en yrkesman med stiligt ansad mustasch gör att du faktiskt ser en smula arg ut, arga människor gör vanligtvis osäkra människor lite osäkrare och då är ett nervöst skrattande pillret som botar. Att du dessutom använder alla knapparna är ju som den gode Lester redan sagt klassiskt, men kan ju bland dagens lite obildade ungdomar ses som lite skitnödigt, men du är ju i branschen så....

Lester Boré sa...

Kom på en grej...
Fan va mysigt det var när spännena i hängselbyxorna gjordes av mässing/gulmetall. - Dvs på den tiden då vuxna män stod för det som var tryckt på reklammössan och glasögon bars för att man behövde det och inte för att det var snyggt.
Mottagande av "krigsbarn", piprökning och mopedåkning var kutym och ordet schlager var synonymt med Ulla Billquist och Harry Brandelius.
Framtiden uppfattades som ljus och kvalitetsprodukter var tillverkade av trä eller metall.

Jaja, nu för tiden har vi ju plast, centerns nya idéprogram, papperslöshet, knark, en döende industri, moralisk förfall och solarium. - Man får väl glädjas åt det tills det är dags att krypa i särken...

Stellan sa...

Och spännena till Fristadstöjjen är av plast.

Acke sa...

Lester/Jag håller med om allt i Ditt senaste inlägg från mässingsspännen till solarium. MEN!! När Du tar med en döende industri i den utförsbacke som råder sätts hela mitt inre i uppror. I den frågan får Du gärna jämföra mig med "Bagdad Bob" och han kommer att framstå som en sansad och eller rent av pessimistisk person. Om Du inte bara lyssnar till Harry och Ulla, för att vältra Dig i nostalgiskt svårmod, utan åxå lägger till Martin Ljungs flammande upprop
"vi ska klara av det" kan Du väl inte neka till att Du fylls av en obändig vilja att vända utvecklingen för att se till att Sverige åter blir vad det var?

Eller är det bara jag som ropar ut i det kalla tomma mörkret. Den siste som håller stånd.

Lester Boré sa...

Acke.
Det är klart att jag gör så gott jag kan, med dom medel jag har till buds, för att gynna nationellt och lokalt.
Problemet är ju att det inte hjälper längre eftersom vinstmaximering leder till att företag flyttas härifrån även om dom går med vinst.
Bara i den koncern där jag jobbar, har två fabriker fått besked om nedläggning dom senaste två veckorna. - Den ena ska till Kina och den andra till Polen... Och dom fabrikerna gick inte dåligt, däremot ville säkert aktieägarna se en vinstmaximering, eller "effektivisering" som det heter på dom giriga förrädarnas tungomål.

Till råga på allt så finns det folk som aktivt motarbetar svensk industri och svenska intressen, just idag tänker jag naturligtvis på halmhattarna i "Svenska freds" som står och bölar i tv om Gripen-affären och om att rebellerna i Syrien har kommit över ett par Carl Gustaf granatgevär. Vi borde vara stolta att folk som slåss för nåt dom tror på, använder kvalitetsprylar från Sverige!

Du kommer definitivt inte att stå ensam till slutet Acke, jag och några till kommer att stå dig bi!

Stellan sa...

Fy fan Lester, man blir inte glad av att höra sånt.
Jag utvecklas tack vare sånt där, tvärt emot Winston Churchills teorier, om tio år kommer jag vara rödare än Henke Nyberg.

Lester Boré sa...

Stellan.
Vid en kortare reflektion av kommentarerna inser jag att jag har lagt vad man kallar sordin på stämningen.
Jag ber två gånger om ursäkt för detta!

Att bli illröd är inte lösningen, den enda lösningen är att tillse att vinstutagen kontra investeringarna regleras på något vettigt sätt.

Fan! Jag låter ju som Sven Wollter, bäst att jag återgår till mina studier av Gösta Bohman citat så att jag inte faller hän åt lede fi's irrläror.
Nu vore det inte dumt att få skingra tankarna med att avlossa kopiösa mängder spårljus på måfå...

Stellan sa...

Eller mot lede fi...

Acke sa...

Jag uppfattar inte det här som ett höger-vänsterproblem. Jag uppfattar det mer som ett problem med korttänkta knoddar. Bankknoddar, aktieknoddar och alla andra satans knoddar som utan samhällsansvar utan att förstå ens vad dom gör bara tittar på siffrorna dom har framför sig, utan förmåga att förstå hur siffrorna kommer att se ut om ett år, fem år eller mer om man gör si eller så. Man önskar att någon ville starta partiet:
SUNT FÖRNUFT
(ner med knoddarna)
Vad man hör när dom här frågorna kommer upp bland folk man pratar med så skulle ett sånt parti få många anhängare.

Vad det gäller spårljusskytte så är det bara att erkänna, kalla mig gärna omogen eller rent av barnslig, men det är för jävla roligt. Fri skjutning med lv-ksp:en mot drivande ballonger tar priset bland pojk-sporterna.