tisdag 12 mars 2013

Motorpaket

Drontens hjärta har fått lite kärlek ikväll.
Motorn har Kjelle B smällt ihop med den enkla stallordern: Så billigt som möjligt, men ändå med en förhoppning om driftsäkerhet i ett par, tre heat.
Stålstake kostade vi dock på oss eftersom det är så jobbigt att svetsa aluminium.
Drivlinan har monterats ihop med dom nästan cnc-bearbetade motorplåtarna.
Passformen var givetvis av sådan art att plastklubba och grovfil endast behövde nyttjas sparsamt.
Plåtarna är dessutom gjorda av den mjukaste och följsammaste aluminium som tänkas kan, vilket gör justeringar av passformen synnerligen enkel och trivsam.

10 kommentarer:

Björn sa...

Mjuk o följsam, var inte den skrotade drontramen det också...?

Fixarerik sa...

Antar att du har sylarna med dig till ön?
Bra kvällssyssla i väntan på våren.

Sitter i åket nu och är på väg att hämta min första speedwayhoj..
Hehe..hehe...

Stellan sa...

Men du har inte svarat på min fråga Erik. Varför tjackade du inte min weslake med nyrenoverad puffra och allt?
Fan, då hade jag haft en JAP nu...

Fixarerik sa...

Det låter inte som min prisklass.
Den här var ju förståss delvis i delar.
Vad ska du ha för din.?

Stellan sa...

Du hade fått den till halva kostnaden av motorn, dvs, fem papp.
Men nu har jag inte kvar resterande JAP-stålar, så nu är den inte till salu för det priset längre...
Man ska slå till då tillfälle bjuds;-)
Får man kosta vad den demonterade kostade? Ordninggjord motor? Stålstake?

Fixarerik sa...

Ungefär samma stålar, ska vara i ordning.
Vet inte vad det är för stake, rovan sitter ihop.
Hade jag vetat att din pärla var till salu för rätt pengar hade jag ju slagit till, att du inte slog en klocka.

Det bästa är ju nu att du har pärlan kvar så vi kan åka på sladd i bredd!

Ska bara lära mig köra först...

Fixarerik sa...

Verkar vara en Goddenram, är det bra.?

Stellan sa...

Finns väl inte så mycket som kan vara dåligt på en speedwayram.
Jag hade dock gärna haft en Godden till min Weslake.
Min första hoj hade Goddenram och den dög utmärkt att fläska in i planket med.

Stellan sa...

Vänta nu, vadå slog en klocka? Jag hade ju fet annons här på bloggen. Vill minnas att du kommenterade till och med...

Fixarerik sa...

Trodde nog att det var ett pris som var mig övermäktigt.
Hade det hängt på futtiga tusenlappar så skulle du ju slagit till ändå.
Jaja, vad är en jap på stybben, det kan ju vara alldeles urtråkigt, dötrist...eller