torsdag 7 mars 2013

Nedrans

Det har kommit till min kännedom att stiften i firmakylen inte alls var lönerförmåns-Lapin. Detta uppdagades då jag försynt påpekade att den ansvarige för påfyllningen, verkade sköta sitt arbete synnerligen tveksamt.

Dom visade sig istället vara kvarglömda stakethylsor från en firmafest.
Denna firmafest utspelade sig vid en tidpunkt strax efter den tiden då Lennart Hyland fortfarande fick brudar.

Med andra ord så är dom troligen så vällagrade att 'Ett med naturens' Bo Landin skulle kunna göra en artikelserie om det rika djurliv som utvecklats av evolutionen i dessa hylsor.

En ljusglimt i denna tråkiga historia är dock att jag troligen funnit förklaringen till min rektala obalans om mornarna.
En vanlig så kallad 'ölstjärt' står sig slätt mot den stolgångsspunk som dessa förhistoriska hylsor skänkt.

Jag har även en förhoppning om att stiftens skick varit anledningen till att samtliga tillfrågade arbetskamrater avböjt mina inbjudningar till en trivsam kväll i firmans trivsamma bastu.
Det känns i alla fall bättre att inbilla sig det, snarare än helt vanlig impopuläritet.

Nä fan, nu ska jag vrida på lite Slayer här i min nyreparerade fransyska i väntan på båten som för mitt sorgliga arsle till det forna fädernäslandet.

14 kommentarer:

Fixarerik sa...

Haha...
Välkommen hem din gamla stolgångspunkare !

Lester Boré sa...

Att ölkonsumtion alltid genererar ett rektalt tivoli är en oomkullrunkelig sanning.
Jag glömmer aldrig när jag, i min oförvanskade och tillika ungdomliga praktfullhet, av en händelse sopade i mig en tio, tolv Weissbier. - Sällan har väl världen skådat ett liknande praktfiasko! Dagen efter, när efterbörden skulle levereras, fick jag lov att sätta mig direkt på porslinet för att kunna använda sittringen som säkerhetsbygel.
Det berättades i bygden att varenda vattenlås tömdes den där dagen...

Anonym sa...

Lester, du är bara för mycket.. :-D :-D

Terriern

Fredde sa...

Ha ha,Jobbigt med slarvstjärt på jobbet!
Bo Landin hade förmodligen gått i taket när han hade lyckats ta reda på vad den kritatids inspirerade biran gjort med ditt anus.

Wizzard sa...

Shit, du verkar vara ovan att dricka Lapin, redan under gymnasietiden i Happis visste de initierade att förutom ont i skallen så var man skit taskig i kistan av grannbyns brygd (Lapin har ett bryggeri i Torneå)
Urk!

Björn sa...

Du kände inte att det var lite övermoget då? Börjar tvivla på om öl-snobben har rent mjöd i påsen när han skriver om sina stift. Tror att kvantiteten går före kvalitén om kvällarna på Åland....
Själv är jag av åsikten att öl är gott bara den är kall nog!

Björn sa...

Måste bara dela min nya habegärs absoluta topp, släng gamla speedway motorer i sjön, här är drömmen! Gud så vacker!

http://unlimited-eng.skyrock.com/photo.html?id_article=3147144674&id_article_media=40218406

Anonym sa...

HaHa när dom antika bärsen fick nytt syre startade gäsning nr två i din kropp.
Mökar som låter som rapar och ger kalsongväggen en graffiti i fyra nyanser av brunt....

/Johnny Boy

Lester Boré sa...

Jag antar att du redan har kollat av det faktiska skeendet mot The Bristol stool chart?
Att smyga omkring med en lömsk diarré som löper amok i skrinet är inte bra för vare sig den konstnärliga auran eller för ett starkt och välmående libido.

Med en förhoppning om ett snart tillfrisknande där den gastroplasmatiska problematiken är som bortblåst.

Fart in my face? sa...

Fattar fortfarande inte inlägget?? VAD är GAMMAL öl???

Anonym sa...

Och jag som är ensam ikväll och tänkte bjuda på middag. Satan!

GS

Anonym sa...

Björn. Det där toppar jag 8ggr med http://www.flickr.com/photos/lightning72/3813287348/

Björn sa...

8ggr snyggare?
Det vet jag inte om jag håller med om, ser ut som amerikanskt bonnsmide jämfört med Italiensk finmekanik...
Fast idag ser ju jag att kamkåpan liknar en erogerad penis också, kanske man skall fundera en extra gång om man vill sitta grensle över en motor som ser ut så...
Är mina tankar homofobiska nu eller är det ok att känna så?


Stellan sa...

Håller med Björn. Tycker jag såg nåt liknande på Tekniska museet i Moskva...