söndag 19 maj 2013

Touringmoppen

WTF-choppern har uppenbarligen tinat upp efter vinterförvaringen.

Lasse messade igår att han under två veckors tid brassat 350 mil i Spanien. De enda missödena var utslitet bakdäck och en trasig glödlampa.
Första sommaren, när den var nybyggd, har jag för mig att han brände 700 mil... Eller var det 400?? Skitsamma, många mil för en stelbens Panhead.
Dessutom kör han som om han hade snott hojen.

Gamla H-D bara pajjar hela tiden... Jorå.. Så att eee...

9 kommentarer:

martin sa...

Jag minns i motorrads långtest att Roadking var den hoj som hade haft minst fel av alla testade.. Så jag kan inte hålla med mer än att ryktet säger en sak och verkligheten en annan. Men jag menar om man tittar på grejerna ser de ju ut att höra hemma i en lastbil, så det är klart att det håller.

Stellan sa...

Jo, litereffekten är ju inte heller nåt att skriva hem till morsan om. En annan kul grej är att en i sällskapet kör BMW Gs. Dom kör allstså samma vägar, lika fort. Lasses Panhead drar både mindre bensin och olja än den nya Gs:en med insprut och hela skiten. Det både förvånade och gladde mig!

Dasen sa...

Är det möjligen Thomas A som kör bumsen?

GonzoPeter sa...

Det är tydligen skillnad på problem här i Svedala.
Så här ser det ut i Stockholm:
http://www.svd.se/nyheter/stockholm/det-blir-bara-varre-och-varre-har_8189652.svd



Och såna här problem har vi här hemma:
http://bohuslaningen.se/nyheter/sotenas/1.2163232-gor-reklam-for-badplats-med-toppless-pinuppa

Tydligen verkar ingen vara upprörd för avsaknaden av burka.....

rocket goldstar sa...

Har en bekant som brukar förklara hur kassa H-D är. Jag brukar svara att jag har bara har ägt 2st så jag har ingen större erfarenhet.

Dasen sa...

GonzoPeter, det där handlar inte om Stockholm. Husby är en utbrytarrepublik som inte ens tillhör Sverige. Invånarna där strävar efter samma samhällsordning som i Beirut. De är nästan där nu. Lite bomber bara så.

Stellan sa...

Klickbara länkar för helvete!

rocket goldstar sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Magnus W sa...

Klart att gamla H-D inte går sönder (eller all annan gammal mög heller för den delen). Det som i gemene mans okunniga ögon ser ut som haveri (motorblocksseparering, partiell kompressionsförlust av olika materiella orsaker och så vidare) grundar sig mer på fördomsfulla och förutfattade meningar kring vad som i grund och botten mest handlar om rena rutin- och serviceåtgärder än något som faktiskt går sönder.

Dessutom spelar det ingen roll - om nu något går sönder (vilket det givetvis inte gör) så inbjuder det bara ägaren till ytterligare en grad av självförverkligande (Maslow ler nu nöjt) och är därtill bara ännu ett steg i ett händelseförlopp som ägaren önskat i kraft av den visdom och insikt han besitter (vilket gemene man lider en, troligtvis lyckligt ovetande, brist av).

Jag tillbringade för övrigt mina barndomsår rännandes på Sofia Hogs och en sak jag minns med full klarhet var att minst en hoj gick sönder på den 300 meter långa grusvägen som ledde ut mot Bergslagsvägen utgörande en första kort deletapp på en minst 300 mil lång sommartripp med ett gäng andra klubbmedlemmar - varje gång och varje år. Fast det är klart, på den tiden var det ju ganska nya hojar så det kanske inte räknas...