fredag 14 juni 2013

En prisolskog till

Jag kom just att tänka på en sak.
Den här bloggen är verkligen på deken nu.
När jag startade den så var det fräsporr från ISR, hemgjorda klockor, historier om Papa Dee, gräddsvetsar, USA-resor och anekdoter från Lofteruds krogrundor.

Nu är det åttiotals rörmokeri och reglar.
Höjdpunkterna består av en sönderkörd Dront eller ett extra lager fernissa på mahognybåten...

Om denna blogg är på deken så måste det säga en del om mitt liv, tänker jag.

Satan, jag har bergis blivit vuxen!

14 kommentarer:

Anonym sa...

Medelåldern?

martin sa...

Hemskt är vad det är..

Anonym sa...

Ja man förändras och prioriterar nya perspektiv igenom livet. Vem vet, kanske kommer vi om flera år, som i många andra fall, få se en mysig "återfalls-knutte".


/FW

Josef sa...

vad sade kannibalen när han kom till Göteborg? - Är du go eller?

Josef sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Kan man kalla det framsteg om en kannibal använder kniv och gaffel?

Stanislaw J.L

/FW

Lester Boré sa...

Stellan.
Bloggen är inte på dekis, den har bara ändrat målgrupp.
Från att, i sitt fröstadium, vara smal och stereotyp till att, på sin väg mot praktfull och prunkande blommning, bli något bredare, något folkligare och kanske till och med något mer tolerant... :)
Jag måste ändå tillstå att jag känner en enorm saknad över den så karaktäristiskt subtila agitationen och dom bländande samhällsanalyser som den unge rebelliske världsmästaren hölls med.

Som prenumerant ser jag med tillförsikt fram emot en framtid full av informativa och humoristiska blogginlägg.

Anonym sa...

Välkommen till den mörka medelåldern.

Medelåldern är den tid i livet då man har ekonomisk kraft att göra det man vill. Men ingen tid till det.

MålarBjörne sa...

Jag håller med sagda skapare av denna blogg

Mystery Man sa...

Mycket svetsrök är det ju inte....

Anonym sa...

Haru tjackat en hatt också, eller???

??? / C-G

DP Race Tech sa...

Vuxen lär du nog aldrig bli, däremot är det nog som Anonym påpekar, medelålders, vad kommer härnäst? fotriktiga skor, Kia, utegrillar, kol eller gasol....

DP says: Våga Vägra Växa Upp...

Preben sa...

Medelålders? Stellan har väl inte ens blivit 40 än, jag börjar närma mig de 60 i en oroväckande takt, och jag tycker JAG är medelålders, när klassas man som gammal då?

Loftish sa...

jag har varit på lelleträffen i helgen. Kört BMW GS. Slutat dricka sprit. Inga mer anekdoter från blöta fester. Jag har blivit vuxen jag med.