onsdag 19 juni 2013

Guld till tjejerna igen

Jag är i Sverige för att tömma den lånade kvarten och dra hem båttrailern.
Passade på att kolla in när Cissi och hennes handbollslag vann Eken Cup, som är en stor jävla handbollstävling. Ungefär som Sm tror jag.

För er som undrar vad handboll är, så är det en lagsport. Men till skillnad från Speedway så använder man inte motorcyklar.
Det finns en massa krångliga regler, men i stort sett går det ut på att tjejerna ska kasta en boll i ett mål. Det finns även killar som spelar, men det känns lite konstigt, eftersom killar ska köra motorcykel,ju.

Jag har lite svårt att hänga med i spelets alla märkliga skeenden, men guld är ju alltid guld!

4 kommentarer:

Krikelin sa...

Brukar kunna vara manhaftiga kvinnor inom fotboll, handboll och basket. Man får ofta en känsla av att de flesta spelar för det andra laget.

Dasen sa...

Coolt! Grattis till Cissi.

Björn sa...

Handboll spelas väl inomhus? ser ut som det är gräsplan o utomhus, var det verkligen handboll, eller är det så att Cissi står i mål i fotboll och får ta bollen med händerna?
Det gör att den extremt idrottsintresserade(?) pappan antar då att det är handboll som spelas...

För övrigt så anser jag att Brommapojkarna samt Uppsalaflickorna bör byta namn snarast till Brommahennarna och Uppsalahennarna...

Anonym sa...

SM????
Nu fattar jag inte, vad är det?? Menar du inte S&M??
Men kan man verkligen tävla i det???
Livet blir bara svårare och svårare, det är inte lätt att hänga med i alla begrepp och utryck nuförtiden.

Mvh G.Ammalman