onsdag 12 juni 2013

Min dolda hobby.

Jag har en hobby, som roar mig enormt, men som jag inte riktigt vet vad jag ska kalla.
Jag tror den borde heta samhällsreflektioner.

Jag tycker det är oerhört roande att studera människor i samhället överlag, och i synnerhet i grupp.

När jag tar turer dagtid med Eckerölinjen(dom så kallade "russinresorna") har jag roat mig med att studera salongsberusade pensionärer i grupp, mycket festligt!

Som ett annat exempel kan jag nämna att jag idag var på LillFias skolavslutning.
Föräldrar har länge förbryllat mig med allt från irrationellt beteende till märkliga värderingar.

När Cissi var ett ungt flickebarn så stod folk med en kamera klistrad mot ögat, när dom små liven stämde upp till Idas sommarvisa. Efter några år stod dom med mobilerna uppsträckta så att man inte såg ett skit(om man inte var bestyckad med "jag måste se mitt barn" armbågar). Idag noterade jag att så fort barnasången började ljuda, så for det upp en vägg av läsplattor framför näbben på oss som håller oss i skymundan vid dylika tillställningar!

Va fan?! Om läsplattor tenderar att utvecklas i storlek på samma sätt som mobiltelefoner dom kommande åren, så får man ju hissas ner från en Vertolhelikopter för att se knattarna stå och gapa i framtiden.

Fast det är klart, alla andra föräldrar kommer väl också i helikopter, så det bästa kanske är att gräva ett skyttevärn framför scenen för att få se nåt.

8 kommentarer:

Lester Boré sa...

Jag var också på skolavslutning idag, jag tyckte det var fint.
Svenska fanor, glada barn och inte alls den mängd föräldrar med svårartade vanföreställningar gällande definitionen av hänsyn och vuxet uppträdande som jag trodde det skulle vara.

Men det är klart, jag bor ju på landet och där ligger man ju normalt sett något efter i trenderna.

En detalj som fick mig att småle var att kvinnan som ackompanjerade hela rasket påminde mig om Ljubica Adzovic i "Zigenarnas Tid".
Det, i sin tur, fick mig att tänka på den gamla Maranata-pastorn och tillika tavringen Målle Lindberg.
Såhär i efterhand kan jag nog konstatera att jag tänkte mer på Arne Imsen än på ungarna...
Jaja, jag ser ju mina barn varje dag, och sjunger för mig gör dom också ibland.
Det kanske är bra att dom föräldrar, som pga tidsbrist eller annat, inte åtnjuter den fröjden får stå på första parkett och med galen blick söka fånga sitt negligerade barns trevande försök att få uppmärksamhet av mor och far...

Hahaha! Ja jävlar - Maranata, vilken grej!

DP Race Tech sa...

Tänk när det fräckaste man kunde dra ur fickan var en Nokia 8210 dom var små dom sen blev dom bara större, man skulle WAPpa och inte bara ringa, sen blev dom små igen när man tog bort kanpparna men nu växer dom som bara fan, jag har en sån där Xperia Mini (tjejlur säger några) som jag vill byta ut men alla nya är stora som platttv och vem fan orkar dra runt på sånt??? Har också noterat alla dessa padda fotografer, löjligast ser nog fan ut på konsert...

DP says: Säger väl bara hur gammal man är, puhh...

cecce sa...

Jag kommer precis från en skolavslutning och kan bara säga att de som vill spela in dylikt måste vara konstiga i huvet. Efter två strofer stod jag och försökte nöta av halspulsådern med kanten av programbladet.
Jodå, det var gulligt på något vis, men mest plågsamt. De som håller upp sin padda gör det nog mest av medmänsklighet, för att skydda bakomvarande.

Stellan sa...

ja du Dp, jag minns polaren som sprätte som nån jävla förortscasanova med sin färgskärm...

frågan är ju, när ska man kolla på filmen som man spelat in på skolavslutningen? Och varför?

GonzoPeter sa...

Jag brukar roa mig med att gerillakommentera, då ljudet från den som står bredvid hörs mycket tydligare än sången.

Höjdpunkten hittills var när en fotbollsmorsa med illa dold stolthet hade länkat till film på sin fula unge som sjöng och ca. 30 sek. In i filmen hör man tydligt någon säga"framstjärt!".

Nästa gång kollar hon nog hela filmen innan hon lägger upp den på nätet.....

Anonym sa...

Hahaha... Så jävla bra :-)

Gerillakommentera, det verkar kul.


// Tomas

Stellan sa...

Ha ha! Vilket utstuderat svin du är!
Fula unge dessutom!

Mystery Man sa...

Jag har till hobby att spana in dom som står och låtsas att dom egentligen inte hör hemma där dom är och står och spanar in alla andra. Det brykar vara drygt hälften.