onsdag 19 juni 2013

Säkerheten främst!

Efter att ha sett bilder på hur vi vinglade upp på en stege mellan våningarna, hörde hedersknyffeln Patrik av sig och sponsrade på trappsteg till en byggtrappa. Skitsmörigt, bara att smälla dit två reglar och hänga dit stegen.

Han har hjälpt mig att ta mitt första stapplande steg mot att bli en ny Blondinbella. Hon får ju kosmetika, Sloggitrosor och fan vet allt, helt gratis bara för att hon e så mangas. Nu väntar jag bara på att nån ska skicka Hondurasmahogny, ett båthus, ett garage och några exotiska hojmotorer.
Men fram tills dess gläds jag över att kunna jobba på utan att dråsa ner i backen då jag lite halvfull lastar reglar och skit.

Och med tanke på vilken skön ägare, samt fina trappsteg företaget PA-SO har så rekommenderar jag givetvis dom varmt! Jag menar, snubben har ju kört Speedway och tusenmetersbana.

12 kommentarer:

Göran sa...

Schucker, och rivjärnen till steg är det ingen risk att man halkar på.

rocket goldstar sa...

Vad betyder mangas ? NÄÄÄKen brukar använda det ordet.
Trappstegen går i linje med månadens krönika.

Anonym sa...

Blir den riktiga trappen med mitträcke, tänkte på elrören?
Tjing Hasse G

Stellan sa...

Rocket, mangas är ju när man är Mighty.
TLK, Sjöng: Mangas kaxa, så han cutta han med dolk, fick sex månader och kom tillbaka som folk... Annat än Nääääk det!
vad handlade månadens krönika om? Jag minns inte vad jag heter längre...

Hasse G, den riktiga trappen svänger 180 grader, det blir en vägg där rören står.

Anonym sa...

På tal om att bloggförfattaren önskar exotiska motorer så har jag ett litet guldkorn här i gömmorna. Det rör sig om en alldeles äkta Baotian som faktiskt kommer ända från folkrepubliken Kina, är inte det exotiskt så säg!

Den är dessutom gratis om nämnda bloggförfattare har vägarna förbi Växjö, ty ett sådant här under av ingenjörskonst låter jag minsann inte något sjaskigt speditionsbolag röra.

/Päron

rocket goldstar sa...

Krönikan handlade om fimpar och vansinniga omkörningar. Vet inte vad TLK är men NÄÄÄKen beskriver att "Kniv heter cutt här"

Lester Boré sa...

TLK och NÄÄÄK!?
Jag är mållös.

Dasen sa...

Det är nog sån där Hipp-Håpp. För att tycka om det måste man bära byxorna bakofram. Gör du inte det Lester?

Anonym sa...

Jag kan fortsätta att förvalta dina trappsteg på landet när du är klar med dom.
Kan också sätta upp en skylt där det står att dom kommer nämnde sponsor.
Vore perfekt att ha i slänten ner till bastun, nu händer det att man får ett ofrivilligt bad innan bastun då det har regnat lite ;-)

Tycker / C-G

rocket goldstar sa...

The Latin Kings...Rapens svar på Ebba Grön.

Stellan sa...

Nääk, rapens svar på Håkan Hellström.

Lester Boré sa...

rocket och Stellan - Dom hårda motormännens svar på P3 hiphop...

Burdust? Ja, kanske, men som vuxen måste man ibland sätta ned foten, enbart av den anledningen att inte ungdomen ska hänge sig åt vad dom som byggde Sverige kallar för ett sodomitiskt sattyg.