lördag 15 juni 2013

Vilken jävla härlig dag!

Idag kände jag mig jävligt under isen.
Jag bestämde mig för att ta en hojtur i ett försök att justera humöret.
Mansen kontaktades och fick agera guide på dom Ålänska hojvägarna.

Och vilken tur det blev sen!
Mansen visade sig vara den perfekta åkkamraten, när det gällde ett lagom tempo.
Han verkar precis som jag, ointresserad av att somna bakom styret, eller fara av vägen.
Han kan ju svänga, men jag hade motoreffekten, så det jämnade ut sig bra. Dessutom är han bra på att snacka skit.

Nu mår jag fanimig som en prins, och ska skutta glatt upp till bygget efter att jag tatt mig en pilsner!

Nu känner jag mig ännu mindre sugen på att sälja Sluggern. Hojen är ju fan livsglädje på två hjul!

Nån som har nån idé om vart man kan försöka sälja Hulstern? Nån som är stadd i kassan och vill ha en fin grunka att vila ögonen på och brumma med vid högtidliga tillfällen, måste det ju finnas.

21 kommentarer:

Anonym sa...

Nä,Stellan..Sälj inte Sluggern!
Pengar är mycket..Men inte allt.

/Uffe P

A.Mansén sa...

Som vi brukar säga häran på Åland, "it's not the fart that kill, it's the smäll".

Håller som bäst på och läser böcker av David Eberhard, överläkare inom psykologi, som skrivit bland annat "I tryggetsnarkomanernas land, Sverige och det nationella paniksyndromet" samt "Ingen tar skit i de lättkränktas land". Läs dem !

Herr Egeland körde om undertecknad medelst en +100 meter "fetlång", perfekt Powerwheelie. Undertecknad fick fullt sjå att inte ejaculera! Betänk vilken störning i trafiken en sådan händelse skulle kunna utlöst. Med avseende på Eberhards slutsatser hävdar undertecknad därför att Herr Egeland kraftigt åsidosatte och underlät ett säkerhetstänkandet som borde kunna förväntats av en med svenskt körkort. Undertecknad finner sig på goda grunder kränkt av att bli omkörd under sådana förhållanden och avkräver härmed blogginnehavaren en välmenande och ärlig ursäkt. Det räcker det om Lester Bore är den enda som förstår mig, trots (eller tack vare) vi aldrig träffats.

Sedan hann jag inte dra in bukfettet inför fotosessionen vilket jag i min tur ber om ursäkt för, hoppas ingen av er övriga läsare känner sig kränkt.

Anonym sa...

Tips på Hulstern-köpare:

Jay Leno/Brad Pitt samlar ju på hojar, Brad Pitt på custom hojar framför allt. Dem har ju ett seriöst och ömsesidigt intresse, samt en bra sparbössa. 1 000 000 kr + är ju värt ett försök. Man förlorar inget på att försöka, däremot på att inte försöka.
Eller lägg ut den på Ebay till ett pris av: ett för dig fantasipris. Finns kanske någon nyrik i Dubai, som tycker att en frän VM-vinnarehoj skulle passa bra bredvid sin guldlackade Veyron.
Tror iallafall du kan få mer för den utanför pyttelilla Sverige. Det finns bara ett ex av den hojen, och det är en fan så cool hoj!

Snabbgooglat:
http://how-to.ask.com/contact/how_to_contact_jay_leno

You can contact Jay Leno's production outfit at NBC Studios, 3000 West Almeda Ave in Burbank, California 91523-0001.

Eller

http://www.nbc.com/the-tonight-show/contact/

Lycka till, skönt att se att du kom över isen! Man får göra det man själv mår bra av!

/FW

Stellan sa...

Mamsen, jag vill till mitt försvar understryka att jag inte visste att det gick på slangen förrens framhjulet återigen tog mark, då var det försent...

Åh, vad jag vill läsa dom där böckerna!

FW, tack för hjälpen! Fast det lär inte vara Leno själv som sållar bland mailen. Jag testar.

Frun sa...

Men va fan!!!! Jag vill inte veta att du kör på bakhjulet....

Stellan sa...

Men, älskling! Jag visste ju inte ens om det! Då kan jag ju inte rå för det. Det var ju bara en decimeter över marken... Inte som när jag provade Pebes Raptor.
Powerwheelie är en sån dära låg och ofarlig bakhjulsgrej.

Stellan sa...

Maria, min skatt. Jag måste bara få förtydliga att det inte var en sån där grej som ungdomar gör, med framhjulet jättehögt. Det är ju farligt och omoget.
Jag skulle bara köra om Anders, för att han körde lite för sakta. Och för att säkerställa en snabb och säker omkörning så gav jag bra med gas.
Och eftersom cykeln är så stabil, välbalanserad och SÄKER, så var det bara Anders som märkte att framhjulet för en stund var lättare än bakhjulet.

Så var det. Visst, Anders?

Frun sa...

Bortförklaringar är också förklaringar ;)
Men OM det nu var såååå säkert att bara köra "lite" på bakhjulet så gör det inget ;)
Jobba på nu så vi kan flytta in snart!

Anonym sa...

http://www.jaylenosgarage.com/

A.Mansén sa...

Absolut, detta intygas! En Powerwheelie är helt ofrivillig och ofta förekommande inom t.ex MotoGP. Den var så stadig att montering av wheeliebar inte ens är av nöden. Att Herr Egeland hastade hemåt för att montera ventilation, när det var som roligast, kan på begäran skriftligen intygas på baksidan av kaffekvittot. Ähum.

A.Mansén sa...

Betänk också att det var undertecknad som satt på en fyrtio år gammal knarr, så är det någon som ska oroa sig är det väl min Donna.... Och inte fick jag något vettigt gjort hemma heller, utan gick mest och mätte med tumstocken och sparkade virket. Huset är min kvarnsten och boja.

Stellan sa...

Maria är inte ett dugg orolig då jag åker på Esox, ty hon vet att det är nya hojar som är farliga.
Huset är även mitt ok.

rocket goldstar sa...

Huset är min kvarnsten och boja...Härligt att någon sätter ord på känslan som även jag bär.

Dasen sa...

Herr Mansens hoj ser ju förbannat frän ut den med. Synd bara att det står en muskelstinn herre i vägen och flexar så att hojen skyms. Har du möjligen någon bild utan pilot?

Stellan sa...

Jag får fixa det, nästa gång vi ses. Den är ball, om man bara flyttar fånen med magväska.

A.Mansén sa...

Det finns väl någon bild till under Classicbike's hemsida. http://classicbike.ning.com/profile/AndersMansen men fetknoppen slipper Ni inte. Känner mig kränkt, det är för böveln min knarr och jag står var jag vill. Det finns några bilder till under min bloggsida där. Kommentera gärna. Sorry för trådkapningen Stellan.

Stellan sa...

Kapa bäst fan du vill. Nu var det inte ditt rikliga bukfett som var det löjeväckande, utan att du har magväska!

Dasen sa...

Men "Hellre tio magväskor runt midjan än en bögslunga runt handleden" som det gamla talesättet lyder.

A.Mansén sa...

Racestället har inga fickor och kalsongerna var fulla redan! Var ska jag då ha smartfånen och kreditkortet?

Stellan sa...

Ha ha, kalsongerna fulla!

A.Mansén sa...

Stellan; Lite upprättelse! Cross + Insprutning + "Batteryless" = Sant.

The RM-Z450′s 449cc four-stroke, liquid-cooled, DOHC, four-valve, fuel-injected engine was developed and ref..... The lightweight, battery-less, motocross-use electronic fuel injection system uses progressive throttle linkage for efficient power delivery.