onsdag 17 juli 2013

Guppigt

Idag hoppade det bra på fjärden, till ungarnas stora glädje!

7 kommentarer:

Björn sa...

Det är med sorg i hjärtat jag meddelar att jag är hemma i Sverige igen. Var över till Kökar i måndags och Mariehamn tisdag/onsdag det Var visst något som heter sjödagarna nu. Bläddrade lite förstrött i programmet o noterade att 51 snipor skulle angöra hamnen kl 18, då förstod jag va f.n det är ju Mildred med 50 andra! Men eftersom jag var bokad på sista båten 18.30 från Ekerö så missade man ju regattan helt!
För övrigt så har vi även missat att Rockoff festivalen började på fredag också.... Så nästa gång skall vi kolla lite vad som händer o fötter på ön innan vi bokar.
För övrigt hävdar jag med bestämdhet att det var varmare än 16 i vattnet (på Kökar i alla fall), bör väl räknas som ytterskärgården det också. Fast jag har kanske en kropp med (några) kg mer av isolerande fett än du.

Stellan sa...

Björn, det där med planering är inga lätta grejer.
Ang, badtemp i havsvatten så beror det ju på vindarna. Vid stugan kan det vara 21 grader på morgonen, för att sedan bli 16 efter bara några timmar, om ytvattnet drar till havs.

Björn sa...

Målet med resan var att ta sig till Kökar, planeringen bestod mest av hitta boende inte vilka aktiviteter som fanns.
Mest bo bra o äta o dricka lite gott... Ta ett bad o basta lite fanns även det på agendan.
För övrigt så jag i samma program att det var cigarrprovning på sjödagarna, fredag tror jag, är det du som skall föredra om det?

Stellan sa...

Nä, det har jag verkligen inte kunnande till. Tänkte dock deltaga.

Stellan sa...

Förresten, att åka till Åland utan att tajma sjödagarna, är som att åka till US and A, utan att gå. På Sprintcar eller Flattrack(på långbana, givetvis).

Björn L sa...

Du har väl viliga nitar i golvplankorna,så att den inte springer läck som farfars roddbåt..

Björn sa...

Stellan, vi har ju bägge en fru så det gäller att välja slagen! Frågan är ju finns det en snöbolls chans i helvetet att få sin vilja igenom och om det är värt det i det långa loppet. Om det är Ja på bägge frågorna så förhandlar man, om inte så följer man majoritetens förslag (frun har ju av någon anledning alltid en röst mer än mig...).
Toffel? ja kanske, men vi lever ihop fortfarande efter 23 år...