tisdag 23 juli 2013

Lakrits

Den här burken är rolig tycker jag!

21 kommentarer:

Björn L sa...

Ja det var en grann burk,den får mig på nåt sätt att minnas barndomens cirkusbesök.

grogg sa...

Marabou kunde de oxå. Se denna

Preben sa...

ALLT var bättre förr....

Stellan sa...

Kooperativets dadlar hette Nigger...

Anonym sa...

Citat ur gammal ordbok,,
Mulatt= blandning mellan människa och neger.....

Dasen sa...

Ja jävlar vad gottt det vore att suga på en så'n där!

Stellan sa...

Nu får vi lugna ner oss lite...

Anonym sa...

Cocosbollar är vita på insidan
men negerbollar är bruna

Hockeyfrillan

Matias sa...

Kommer osökt att tänka på reklamfilmens ursrung...:)

http://www.filmarkivet.se/sv/Film/?movieid=166

Anonym sa...

Inte allt var bättre förr...
/Jörgen

Anonym sa...

Jag tycker att det var en dålig bild att lägga upp på bloggen Stellan, men det goda är ju att du nu har koll på neanderthalarna i läsekretsen.
Good luck
/Jörgen

Anonym sa...

Tack, äntligen en titel!
Neandertalare låter kanon.

Undrar hur många som tänker :
-:Vad gått det ska bli med en chokladboll när dom trycker in en negerboll i nyllet.

Hockeyfrillan
(Neandertalare)

Anonym sa...

Det heter gott och inte gått . Hockeyfrillan.
// Johan

rocket goldstar sa...

Själv så tycker jag allt är bättre nu, när man kan kan plocka guldkornen från förr.
Jag fattar vad Jörgen menar men tycker faktiskt att bilden är ganska rolig. Som en fis på en finare middag...fel men ändå kul.

Wizzard sa...

Ha, nostalgin är alltid bättre nu än för....
Wizzard

Anonym sa...

PK börjar sticka upp trynet nu också.

Anonym sa...

Rocket:
Jag kan också tycka den är rolig, jag kan nog ha tolkat inlägg fel. Kan vara överkänslig ibland.
Men nu skiner solen äntligen igen här på Åland och mitt humör med den;)
Och när man ser Stellan glida förbi i Mercuryn blir man ännu gladare.

/Jörgen

Santa sa...

Tänk dig att jultomten kommer hem till dig, för att dela ut julklappar, och så är det en negertomte.

MVH Tomten

Lester Boré sa...

Pöbeln gnuggar händerna av vällust inför en godisburk från en tid då dom flesta svenskar inte ens på bild hade sett annat än etniska svenskar mitt i livet...
För att uppskatta inlägget till fullo måste man nog ha en god uppfattning om svunna tiders verklighet.
Det senare tror jag att bloggägaren besitter.

Hade han däremot inte varit den nyfikna, kunskapsprunkande unge man han är, hade inlägget tangerat gränsen för stereotypt.

Stellan sa...

Jag ser inte mig själv som stereotyp. Lester har fattat grejen. Det är i stor sett samma humor som gamla bilder då frun manglar tvätt utan att störa far i huset som röker pipa och läser tidningen.

Om det mot förmodan skulle komma en tomte hem till mig med presenter, så skiter jag i vilken färg han har. Bara han har fina gåvor!

Anonym sa...

Vill ha! ;)

Marlons Marie