söndag 21 juli 2013

Lika som bär

Va fan, jag har en dubbelgångare!

17 kommentarer:

grogg sa...

Fy va otäckt, med sexturisthatten vill säga.
Hög hatt eller bowler rekommendras. Tom matrosmössa vore snyggare...

A.Mansén sa...

Skratta inte åt clownen "Julle", han är en hårding! Har kört uppvisning i "tunna", osäker på om det var sidventils HD eller Husqvarna som brukades. Förbannar mitt dåliga minne.

Stellan sa...

På tal om dåligt minne, Mansen. Det står ju att han heter Jolle.

Bowler, är inte det en engelsk bowlare?

Peter K sa...

Alltså, du ser helt galen ut.
-Hur såg yxmannen ut?
-Jo, han hade vit sexturisthatt och galen blick. Och en ståtlig mustasch!

Mikael Svartsjö sa...

Jolle var först, du är bara en blek kopia!
Förresten har han inte bara haft motorcirkus han har varit stridspilot också!
Förresten har han ett fotomuseum i Tosarby bakom Kastelholm som är något i hästväg!

Stellan sa...

Det är en pimp-hatt!!
Svartsjö, jag försöker inte kopiera pajasen, även om han är skitcool, tro mig.

Peter K sa...

Jaja. Yxmannen var skitfrän i en pimpish hatt då :-)

Anonym sa...

Vilken av snyggingarna är du?

Anonym sa...

Jolle verkar vara Ålands nästa president, säg inte att han är hjärnkirurg oxå.

Hockefrillan

Björn sa...

Dubbelgångare?
Stellan har en vaxad mustasch, inget hår på huvudet, turisthatt med solglasögon, skinnpaj, underställströja samt en lätt galen blick...
Jolle har en mustasch av model slokande, en massa huvudhår, en ståtlig hatt, snygg kavaj o skjorta med tillhörande fluga, samt en mjuk blick som inte skrämmer barnen.
Den enda likheten är väl förutom ett lätt rodnad i ansiktet att båda är "glada i hatten"... Är kanske Jolle också träbåtfantast? ;-)

Anonym sa...

Clown som clown, sånt roar alla barn.

Barnsliga / C-G

Peter A sa...

Cane? Du har väl käppen med dig vid alla besök på byn? Och pälsen framåt vintern?

Dasen sa...

Fleecetröja med polokrage mitt i sommaren! Är du i norra ishavet?

Stellan sa...

Det blåser nåt vettlöst här, fick nackspärr bara för att jag slaggade med en uppfläkt varing. Därav kragen...

Gunnar sa...

När vi tog bilden tycke jag att clownen var festlig för att jag kände sorgen i hans ögon, beroende på det faktum att hans ungdoms skådespelardrömmar skitit sig hårt och att han vid fyllda 55 år fortfarande roade ungar på barnkalas. Ungar som frågar "mammamamma, det luktar nagellack om clownen!"... Men efter att ha läst alla kommentarer vet jag inte längre.

Gunnar sa...

Snubben med fotomuseet hörde jag på radion, förresten.
Om det är samma så förstår jag den oskärpta och onyktra blicken.

Preben sa...

Clowner är lite läskiga tycker jag, tror inte de går att lita på, och Stellan ser ju ut som ett riktigt psykfall på bilden, blicken och sexturisthatten alltså, det är nog dags att vända blad.....