lördag 3 augusti 2013

Grillfest

Nu har det varit heta arbeten på bygget igen.
Grillade ihop ytterligare en old school-kopplingslåda nyss. Pressade o-ringar och Kalle Anka, kommer inte innanför min dörr.
För er som är anhängare av 'Säkert Vatten'-tajjande, så kan jag meddela att bilden är tagen i pannrummet och att det kommer att gjutas upp en klack som rören kommer upp ur.

Anledningen till att jag gjorde kopplingslådan nu, är lite pinsam.
Jag gjorde en fräsmall till vändningarna.
Den skruvade jag glatt fast med för långa skruv mitt över rörstråket under golvet...
Plötsligt fick jag känslan av att en provtryckning till 10bar vore på sin plats.

Nä, nu skulle det smaka med en Bussola!

11 kommentarer:

Anonym sa...

För en icke invigd exil-göteborgare, boendes i småland, vem FAAAN är "Buss-Ola"?

/Päron

Anonym sa...

Buss-Ola, det är väl han som fick besök av ryssen, sjömannen alltså.

Mvh N. Ykterman

Lester Boré sa...

Hassan.

Stellan sa...

Just det, busringningen: Panikragg.

rocket goldstar sa...

Hassan med topplista...Som programmet hette från början. Fortfarande väldigt kul faktiskt, tänk att de fick betalt för att busringa.

Cronos sa...

Kan jhu berätta om VVS-Cronos stordåd inom provtryckning. Kom på den briljanta iden att provtrycka värme systemet med vattentryck (vad det nu kan va?), på med vatten slangen, sen hördes knakande ljud från övervåningen, ett gäng nyinförskaffade element sprack.....

Stellan sa...

Kung Cronos! Att erkänna tillkortakommanden är det som skiljer oss som inte behöver spela Allan från dom som inte törs sänka garden.

jag provtryckte Hulsterns tank när jag byggde den.
Ray var i verkstan och kommenterade: Ett halv bar, vad fan äer det for pressure?

Av nån dum jävla anledning lyssnade jag på honom i ett ämne som jag kunde betydligt bättre än honom, och vred på... Sen sa det plopp om tankbotten, och skiten såg ut som en fotboll.

Jasså, Hassan var så jävla bra! Narkotika tipset är en annan favorit. Det kryper hundar ur flanellen, jag ser ut som en bordduk i ansiktet!

rocket goldstar sa...

Du har alltså tillverkat tre tankar till Hulstern ? Jag provtryckte min BSA tank med blåsmunstycket, fick fila skruvhålen för att kunna montera den.

Stellan sa...

Nä, två. Botten bankade jag tillbaka medans Ray såg skamsen ut...

Lappjäveln sa...

Provtrycka det gjorde man men brudarna i tonåren. Det heter tryckprovar, så det så.

Stellan sa...

Möjligen provtryckte dina polare, men du liksom jag, var för oljig (och full) för att få några brudar...