torsdag 1 augusti 2013

Lite rör

Jaha, mina vänner.
Vissa av er känner ett kraftigt missnöje över det faktum att det inte byggs konstiga men ändå lite spännande motorcyklar här på bloggen längre.
Jag klykar ju också att sånt är mer underhållande för kunskapstörstande motormän, än takstolar och åldersbeständig jävla plast.

Mitt nya yrke bjuder kanske inte på samma underhållningsvärde för gemene man, som min tidigare och numera nerdekade karriär.

Men visst är det uppfriskande med gula rör (rörmokarslang för obehandlade kopparrör) mot en vävtapet, i dessa tider av kromrör och kaklade badrum designade av män med engelsk accent och andra familjeförhållanden än vad KDS förespråkar?

Nu jävlar ska jag fräsa spår för golvvärme!
När jag gjorde det sist så stekte jag en hyrd Festo-fräs, så jag fick lindningen i underarmarna.

5 kommentarer:

Bilder? sa...

Kopparrör och vävtapeter är skittrist..
Folk vill ju se sköna stekar i rostfritt eller plåt!
Men som av en händelse råkar jag ha en del svetsporr i fotoalbumet från förra veckans besök på Tom Tits.....

Björn L

Stellan sa...

Ahhrgg! My eyes, my eyes! Jag minns då jag fick lut i jacken och var blind i tre dar, det kändes likadant när jag såg bilderna.

Jag tänker inte missa chansen att häckla dig, Björn L... "Rostfritt eller plåt" rostfritt är ett material, av det kan man göra plåt, rör eller vad fan som helst!


Kräla nu i Hammarlandstoftet likt en hund, medans du tänker: Aluminiumplåt, rostfriplåt, titanplåt och svartplåt!

Stellan sa...

Vänta nu här... Tom Tits, det betyder ju att det är barn som funnit glädjen i attt sammanfoga metaller istället för att leka med ajpädden. Jag tar tillbaka allt, utom häcklingen av Björn...

Anonym sa...

Hahaha bra där, misströsta inte Stellan ! Jag följer med stor behållning även träbyggeri delen av denna blogg. // Johan

Anonym sa...

All vår början är svår!!!
Kom igen om 10 år så får du se svetsar som en finne eller italienare blir avis på.

Så de så / C-G