tisdag 13 augusti 2013

Många bitar på ett hus.

Fan va pyssligt det är att bygga sig en dräglig boning!
Idag har jag slöjdat lite pryttlar till foder runt fönster och dörrar, det var faktiskt inte lika tråkigt som allt annat!
Sen kom Raymond hit... Han jobbar med att bygga hus och han muntrade upp med orden: Det här blir nog klart till slutet av November!!

Man blir ju knäckt asså! Hur fan kan det ta sån jävla tid? Det är ju en gåta att det finns hus överhuvudtaget, så jävla segt som det är att bygga dom!
Tacka vet jag hojbyggen och träbåtsrenoveringar.

Notera att jag lagt in lite arbetsplatsolyckor på sidan, för att blidka Rocket Goldstar, han är ju en trogen läsare, nu när tom, Lasse B hoppat av och blitt vuxen.

25 kommentarer:

A.Mansén sa...

För helvete. Bilderna är ju inte klickbara (förstoring). Man vill ju gotta sig i detaljerna....

Acke sa...

Du ser! Det kan vara kul att bygga hus åxå. Snart är Du fast.

Stellan sa...

Dit är det långt, min vän. Torpedbåtar däremot, det vore nåt att bygga det!

Björn L sa...

Jo jävlar,en torpedbåt skulle va nåt!
Mura upp verkstan och börja bygga....

Emil Svensson sa...

Att du inte har basade takstolar förvånar mig!

Acke sa...

Jo det är klart, en torpedbåt, det är klart det. Med fyra W18. Det är klart det.... Det gör vi sen!

Mikael Svartsjö sa...

Fan va många galgar det har gått åt?

Stellan sa...

Acke, du är så svår att rycka in i projekt...
Svartsjö, där sa du nåt, fan va tid jag hade sparat!

Dasen sa...

Jag har en kollega här på jobbet som här om dagen berättade att hans granne på landet har en som han vill bli av med. Köparna har tydligen inte stått i kö sedan han beslutade sig att sälja så nu är den visst väldigt billig.

Stellan sa...

Vadå? Torpedbåt?? Styr upp det här och skicka mig bilder och info om hur många W18 den har!!

rocket goldstar sa...

Jag tycker fortfarande att det är kul att läsa bloggen. Lasse B har blivit så vuxen att han har förlovat sig i Las vegas.

Willy Wonka sa...

förlovat sig i Las Vegas????
Hittade han inget fruntimmer att förlova sig med eller??? ;)

rocket goldstar sa...

Skitkonstigt...Nu måste jag spisa Linda pira.

Stellan sa...

Oj! Vad vuxet!

Dasen! Vart är torpedbåten?? Jag måste ut och leta lede fi i viken! Har den hydrofon?

Anonym sa...

A. Mansen: Bilderna är visst klickbara (förstoras)

Mvh Inge Nordningsman

Anonym sa...

Tänk när man var båtägare på 80-talet.
Hade båten på Kgl Djurgården och där fanns "Raulis Båt I Plåt" på den tiden.
I hans verkstad så låg det i pallställaget 3 eller 4 Isotta Franchini W18 maskiner, helt nya med tillhörande skitsnygga instrument typ varvräknare, tempmätare o dyl.
Undrar vart dom tog vägen???

Funderar / C-G

Lasse B sa...

Tänkte bara säga att jag fortfarande lever, men jag har blivit dålig på att följa utvecklingen på bloggen...

Stellan sa...

Du går alltså inte in och kollar klockan tre, efter krogen?

Anonym sa...

C-G, Rauli bygger fortfarande stål/aluminium båtar.
Tror att han håller till på Ingarö i Kreugers lokaler.
Tvivlar dock på att det monteras några Isotta w18.

/Johnny Boy

Lasse B sa...

Det händer :D
Men med alla smarta mobiler nuförtiden kan jag kolla bloggen när jag är på krogen!

Anonym sa...

Tack Johnny.

Då får man åka dit o hälsa på.
Det är en kul kille Rauli.
Han köpte min Delta och slängde ut BMW maskinen, byggde en "låda" i alu och satte dit en utombordare istället, innovativt!!

Tackar / C-G

/Dasen sa...

Sorry, jag vet inget närmare om åbäket. Den kanske har fått Isottorna ersatta av hundratals SAAB tvåtaktare, vad vet jag. Jag kollar upp och återkommer.

Dasen sa...

Fick en länk till bild på den. Tyvärr långt ifrån original. Ingen info om motorer men det lär inte vara isottor. Eller saabar.

http://www.informel.se/show/inform_images/ChablisForSale.html

Dasen sa...

Fan vet om det ens är en mtb från början. Jag messar dig ägarens uppgifter.

Dasen igen sa...

Fast undre delen av skrovet påminner faktiskt om T38 som ju är vrålsnygg. Och har Isottor. Lite kapning och färg bara så är den som ny.