söndag 18 augusti 2013

Paus.

Helgen skulle ha bjudit på hagelbrakarövningar hemma hos Herr Boré och Mälaren rakt-kalas hos Strul-mc. Tveksam väderleksrapport kombinerat med ett halvfärdigt husprojekt gjorde att jag hölls på holmen. Besviken som få, stod jag i regnet hela lördagen och fipplade med ställningar, fasader och skit.

Idag tog vi till min stora lycka en paus och tog en sväng med båten i några timmar.
Det har blivit åt helvete för lite båt och hojåka den här sommaren.

Bättre blir det nästa sommar, då ska jag bara bygga ett båthus och ägna resten av fritiden till lättja och nöjen.

Nu vill jag ha lite rapporter från kalaset på Strul-mc!

15 kommentarer:

Lester Boré sa...

Rapport från Strul.

-Mycket bra hojar.
-En del mindre bra hojar.
-Trevligt.
-Roligt.
-Lättgroggar på "medhavt".
-Berusning.
-Stor tobakskonsumtion.
-Munspel.
-Sidfläsk.
-Inga världsmästare att hävda sig för.
-Inga Genéverluktande farbröder.
-Glamour.
-Insikt om att marijuana verkar vara på frammarsch.

En riktig brakskiva alltså.

Gunnar sa...

Smart att lägga hoj- och båtåkandet på hyllan när vi har den bästa sommaren sedan 1994.

Regnade det verkligen på Strul-balunsen? Här hemma var det riktigt hyggligt i helgen. Så många mil är det inte emellan.

Lester Boré sa...

Gunnar.
Det var ett sagolikt väder i och runt Enköping hela dagen och hela natten. - Varmt och skönt och inte en droppe regn.
Ett rent drömscenario för den motor/festlighetsintresserade etniske svensken mitt i livet!

Gunnar sa...

Själv fick jag hålla till godo med byggnadsställningsbyggnation, surströmming, Thorsten Flincks närvaro, AVO Intermezzo, nattlig cykeltur på fyllan, en illaluktande svåger, blöjbyten (inte på svågern), gräsklippning, plattläggning och lokala brygder från 5 till 50 procents styrka.
Det kostar på att vara familjefar.

Lester Boré sa...

Thorsten Flink!?
- Den framlidne Ingemar Bergmans gunstling?

Vad gjorde han i dina trakter, centralstimulantia borde väl finnas att få tag i på närmare håll?

Kom förbi nästa gång du ska ner till människobyn så röker vi en cigarr medan du berättar om spektaklet...

Stellan sa...

Gunnar, du ser ju själv på din helg... Inte fan slöjdar man för att man vill!

Stellan sa...

Dessutom blev jag lurad av Yr.no! Jävla norska lallare!

Lester Boré sa...

Nämnde jag förresten att vädret under lördagen var gudomligt?
22-25 grader, en smekande sydlig bris, lagom mycket moln och en luftfuktighet som i det närmaste var optimal.
Härligt!

Flugfiskaren sa...

Lester, vad är optimal luftfuktighet? :)

Lester Boré sa...

Flugfiskaren.
Jag skulle säga runt fyrtio, femtio procent vid en temperatur av tjugotre grader celsius.

Willy Wonka sa...

Och 70-75% i Humidoren vid 18-22 grader celsius ;)

Fixarerik sa...

Kan ju bara instämma med Lester, varmaste Mälaren sedan starten för 26 år sedan.
Bästa musiken , ballaste hojarna , trevligaste besökarna, godaste ölen men helt förjävligt att rastabaren var utan bar och dessutom flyttad.

Stellan sa...

Fyy faaan, va avis jag blir nu!!

Lester Boré sa...

Stellan.
Hur sjukt det än låter så var du saknad!
Att vi övriga spenderade dagen med att förringa ditt intresse för motorcyklar, alkohol och glada vänners lag var enbart något som uppstod i det tomrum din frånvaro resulterade i och inget annat.

Lester Boré sa...

Förresten, är det inte helt enkelt så att du också hade strålande väder men sket i att åka på fest därför att du var helt slut efter att ha swingat hela natten...?
Hmm, här ligger en hund begraven.