onsdag 4 september 2013

Badrum

Nu är väggarna klämda i första badrummet.

15 kommentarer:

Norrdalen sa...

Inte trodde jag att du som är lite av en perfektionist skulle ha hörnlister i ytterhörnen på kakelsmygen.

Lasse sa...

Fan. Va ju jag som skrev det där. Inte Jannica....

Stellan sa...

Det är ju inte alltid som man tror.
Under pungen tex, ser det ut som en söm, men det är det inte.

Josef sa...

Riktigt snyggt!
(Tur att ni tog så grovt frostade glas i alla badrum med tanke på all insyn från grannar också)

Loftish sa...

Tyckte du sa att maria ville ha rosa kakel?

Stellan sa...

Hurru, GolvbrunniköketLasse, vad menar du egentligen?

Lasse sa...

Jag menar att om vill vi ha stil på plattsättningen så får man fasa plattorna i ytterhörnen (vid smygarna) och sen foga med den fog du använt mellan plattorna.

Lasse sa...

Tar lite längre tid. Man råkar garanterat slå ur lite glasyr på någon platta så man får kassera den. Men det blir fint som sjutton.

Stellan sa...


Personligen så föredrar jag mixen av olika material och ytbehandlingar, något som borde ha framgått på fler sätt under åren på den här bloggen.


masen sa...

Vad blir det för blandare i kåken? Som Morabo förutsätter jag mora armatur eller fm mattsson. Fått för mig att alla rörgubbar snudd på vägrar installera annat om dom måste ta ansvar för installation och reservdelar. Eller sviker du sverige och kör Oras nu?

Stellan sa...

Ingen Oras i min kåk! Dom har lösa skal av kromad plast!
Här blir det bara FMM.

GonzoPeter sa...

IKEA har ju blandare annars, med slang och svirvlande mutter, går jättelätt att montera.

Men du glömmer väl inte klammer över och inder skarv, samt en i munnen under tiden och två i röven.

Gärna en i brevlådan på väg därifrån också.

Stellan sa...

Säkert vatten är inget krav i min kåk. Det är bara mumbojumbo.

Lester Boré sa...

Vad innebär "säkert vatten"?
Jag har aldrig uppfattat vatten som farligt eller ens särskilt hotfullt...

GonzoPeter sa...

Tillräckligt tjock is....