torsdag 24 oktober 2013

Äntligen!!

Idag blev villa Tumstocken besiktad.
I helgen flyttar vi fan i mig in!

Kåken är inte riktigt klar, men det är inte mycket kvar.
Diskbänken fattas dock ännu, då vi fick en med fel höjd. Men det är ju inte hela världen, öl kommer ju ändå i en praktisk glas eller aluminiumförpackning.

Under besiktningen gick jag och funderade lite på vad som hände med Erik Hörstadius... Han var ju så kallad proffstyckare, och medverkade frekvent i media. Jag minns särskilt hans festliga hår, som förde tankarna till rejäla bakfyllor och bristande schamponering.

Vart tog han vägen?
Kan han ha gått till sjöss, för att undgå jobbiga groupies, eller jobbar han helt enkelt som en vanlig septikbilschafför?

19 kommentarer:

Lester Boré sa...

Jag önskar god lycka med inflyttningen och passar samtidigt på att salutera ditt/ert verk.
Mycket imponerande!

Den nyfikne undrar förstås vad du kommer att hänge dig åt framöver, nu när du blir stående med smärtan och saknaden ett färdigt projekt innebär...?

Mitt förslag är integrationspolitisk attaché.

Anonym sa...

Gratulerar till inflytt, alltid en skön känsla ..

Jag gjorde misstaget att köpa en kåk byggd 1947 .

Jope Varberg

Sugproppen sa...

Här kan du hitta Eriks senaste alster http://www.affarsvarlden.se/hem/hausse_baisse/erik_horstadius/.

Patrick sa...

Grymt! Gratinerar!!

GonzoPeter sa...

Köksbänken måste vara det absolut mest felbeställda genom tiderna. DET kanske högstadiums kunde tyckt något om?

Björn sa...

Jag vill bara höja ett varningens finger för att minnet verkar vara kort.
Var det inte mindre än en vecka sedan som "latmasken" ville krypa ur ryggen. Känns ju som om det är dags att inkräva gentjänset från när o fjärran som flytthjälp. Eller snabbt om ögat införskafa en bygghiss för att få upp möblemanget på övervåningen...

Lycka till!

rocket goldstar sa...

Och vart fan är Micke Mårtensson ?

rocket goldstar sa...

Eller den där pajasen kom testade ljuddämpare i flödesbänk ?

Wizzard sa...

Kul Grattis, var nyfiken på Erik Hörnstadius och hittade denna:
1995 gav Erik Hörstadius ut sin debutroman Hjärtats djur. Den tillförde knappast något till genren efter rumskompisen Per Hagmans böcker. Men det kanske inte gjorde så mycket då Hörstadius i en intervju före utgivningen sa att hans enda syfte med boken var att stiga från B-kändis till A-kändis

Kärnfullt...

Mats sa...

Faan Rocket.....

Nu ligger du brunt till ;-)

Vi körde en ljuddämpare i flödesbänken för hundra år sedan.

Drusse sa...

Apropå att ligga brunt till, gå in på youtube och sök på Stefan Livh vs Tom Hjelte, riktigt kul lyssning där Hjelte blir rejält fintad...

Stellan sa...

Fan det här börjar osa! Rocket, slingra dig ur den här du! Kalla Mats för pajas! Jag skulle kunna kalla honom för mycket, men fan inte pajas;-)

Nu ska jag avnjuta evenemangstipsen!

rocket goldstar sa...

Kunde fasen inte låta bli.
Fattar fortfarande inte hur ett perforerat rör kan flöda bättre än ett vanligt rör.
Mats: Hoppas och tror inte att jag sårat dig ?
Som bonus kan jag nämna att jag läst Monza reportaget i Wheels ca 12 gånger.
Hellgotta vad det poppar upp personer som jag saknar. Mannen med den skittuffa grafitgrå aslåga Dustern typ 1987, var det Pelltech ?

Stellan sa...

Var inte det Kvisten?
Streetrejsingbilarna på den tiden var så satans fräna!

rocket goldstar sa...

Power street finals på Mantorp Park i början på 90-talet med ALLA coola snubbar. Då smög man runt och bara mös...

to B20 or not to B20 sa...

håller med dig drusse hörde den live eller direkt faan vad jag njöt

Stellan sa...

Rocket, fundera på varför en golfboll ser ut som den gör.
Fan, va kul det var när Hjelte fick den i stjärten!

Andreas sa...

En golfboll har gropar för att skapa ett lager med turbulent luft nära bolen vilket flyttar punkten då luftflödet släpper ifrån bollen längre bak. I princip kan man säga att bollen blir effektivt mindre. En analogi är att en avsmalnad akter på en båt ger ett finare släpp än en rak akter. Man ska akta sig för att appicera golfbollsexemplet på andra sammanhang än ett klot som färdas genom luft.

Mats sa...

Snyggt Pudlat Rocket ;-)

Praktik och teori är en bra kombo även om dom inte alltid följs åt.

Av någon anledning (bestäm själv vilken) så flödade dämparna bättre än ett motsvarande rakt rör.

Om det sen var det eller att dåtidens dämpare sög kamelpung som gjorde att dom spöade allt i bromsbänken låter jag vara osagt.