fredag 11 oktober 2013

Här är vi inte blyga!

Läste just nya Bike, och noterar att man kan köpa en ny Indian för 260 släng svart.
Undrar om den går att tjacka med kvitto också?

10 kommentarer:

grogg sa...

Oavsett så är det knas. Frågar man vad det kostar med den nya Commandon, på gatan i Haninge, 180 lax.

Hur tänker dom då? Köpa en stötstångsmotorkonstruktion för samma peng som en MV Agusta F4 me mångdubbla effekten.

Anonym sa...

Det vidriga är ju att de byggt en toppventilsmotor som ska se ut som en plättvändare. Kulissmotor.

Annars håller jag med om att stötstångsmotorer är fina grejer!

/Jörgen

Stellan sa...

Grogg, det är två heeeelt skilda målgrupper(och det vet du;-) Jag hade tagit Commandon alla dar i veckan, efter det Mv:n, men aldrig Indianen. En gammal Indian, däremot, spöar det mesta i känsla en höstdag på en kurvig väg. Ingen action, men ett ton med känsla!
Ventilkåporna är den värsta Kalle Anka-grejen sedan det fejkade Hilbornsprutet. Ytfinishen på kåporna ser förövrigt ut som kromad plast.

rocket goldstar sa...

Nya Commandon är riktigt ball, retro utan att bli larvig. MV Agusta & och Indian vet jag ingenting om...Fast det var ju ganska tufft när folk började bygga choppers med Indian Power plus motorer,tror jag dom kallades ? Om jag fattade det hela rätt så var det en vanlig EVO fast lite snyggare.

Skorpan sa...

Nja, powerplusmotorerna delade kam och lyftare och lyftarhus med evon men annars så är det Indians egna motor. F.Ö. en av motorcykelvärldens dyraste att ta fram. Indian fick 6 månader att konstruera en egen motor annars så skulle dom förlora rättigheterna till namnet. Den nya Indianen är en helt ny cykel med b.l.a. aluminiumram, annan rake och en jäkla massa elektronik, som givetvis kan packa. Däremot så är motorn trots sitt plastiga utseende kanon. 161NM och drygt 100 HP.(steg 1) 49grader och vibrerar nästan ingenting jämfört med den gamla. Skitdyr?? javisst, men jag åker ju hellre genom Europa på en ny Indian än en goldwing.

rocket goldstar sa...

Powerplusmotorerna heter det givetvis...
Men du Skorpan: Visst gick det para de motorerna med H-Ds trans rakt av ?
Har även sett Indians Powerplustrans på H-D.
Förövrigt är den transkåpan jäkligt snygg.

Skorpan sa...

Jepp, samma infästnig i ramarna som evo. Tändning passar också. Däremot så är pp100 lite högre än en evo, nånstans 18-20 mm om jag minns rätt.

rocket goldstar sa...

Som en evo fast lite högre och snyggare alltså. Kan ju inte vara skitdyrt att uppfinna.

Anonym sa...

Hade tagit Commandon utan att tveka!!

Mvh Ann Onyman

Lester Boré sa...

Kan man välja att gå därifrån tomhänt eller måste man välja nån...?