tisdag 15 oktober 2013

Spännande

Kul att få lära sig lite om vart saker och ting kommer ifrån.

15 kommentarer:

Peter K sa...

Vart hittar du de här?!
Sjukt kul är det

Acke sa...

Är det verkligen mjölkpaket eller är det utdrag ur"Åländska Mad"?

emil sa...

Som gammal sjöbuse antar jag att man blir en sån där lyxig variant med havssalt!

emil sa...

Som gammal sjöbuse antar jag att man blir en sån där lyxig variant med havssalt!

DP Race Tech sa...

Fan va cool!!! Men det skrämmer nog inte dagens barn då dom verkar vara uppfödda på Red Bull & Monster istället för mjölk som i gamla dagar. Arla-Haren verkar ju riktigt skrämmande, kommer ihåg när jag var liten och far släpade hem första Sony färg-TV'n och vi satt där på Julafton och kollade Kalle & hans vänner, jag var livrädd för Piff & Puff, har ingen aning om varför..

DP says: Beetlejuice meets Arla...

Stellan sa...

Finns fler om man googlar Arla-haren.
Han som gjort dom borde få Nobelpris i humor.

Olle sa...

Han heter Max Andersson och har varit farten ganska länge. Arla-haren är från 1993.

Kolla länken http://www.maxandersson.com/index.html

där finns mer skoj.

Och här finns alla illustrationerna i Arla-Haren-serien:

http://www.domesjo.com/images/Funny/arlaharen/

Olle

Dasen sa...

Jävla smutt lösning på samhällsproblemen de där kossorna. Fungerar de också på rumänska proffstiggare?

Stellan sa...

Ha ha! Dasen, du är lika politiskt korrekt som ditt namn antyder. Hur var SLM:s monter på hobbymässan?

Anonym sa...

18. På landet är inte PK den heller.

Dasen sa...

Jag minns inte så mycket. De bjöd på snittar och skumpa. Jag blev dyngrak på två glas. Vaknade bakom ett hamnmagasin med brallorna ut, ryggskott och svårartad diarre'.

Anonym sa...

...ut-och-in...

Lester Boré sa...

Dasen.
Hoppsan!
Din historia väcker en del minnen...
Min historia är i och för sig inte lika oskyldig som den du fått erfara men utan att gå in i detalj så kan jag avslöja att den, minst sagt, "lössläppta" danstillställning jag gästade på Wollmar yxkull resulterade i att jag dagligen fick applicera fotvårtsplåster i tunntarmen en dryg vacka efteråt.
Hursomhelst.
Den gemensamma nämnaren är naturligtvis diarré, och dagen efter det ovanstående upplevde jag vad jag tror är en sexa på The Bristol Stool scale, dvs "Fluffiga bitar med trasade kanter, en mosig konsistens".

Det kunde man minsann inte tro när man bjöds upp till en liten oskyldig jitterbug av den charmerande ynglingen...

Lester Boré sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Loftish sa...

Lester, lester, lester...

Du är over the hill...

Blir man sådär av Genever?