tisdag 22 oktober 2013

Vulstblandare

Vulstblandare är ju trevliga att titta på, men för oss som inte litar på anslutningslangar är dom ett skit att koppla. Ett satans lödande blev det, bara för att få vatten i badkaret.

När jag låg där under badkaret, så funderade jag på vart Tito Beltram tog vägen.
Han fick väl en sväng på kåken om jag inte missminner mig? Men vad händer efter en sån skandal?
Hamnar man på Årsta partihallar, rattandes nån eltruck lastad med fräscha primörer, eller blir man likt Björn Rosengren, undanstoppad i en håla där den stora massan aldrig får nys om skandalerna man sprider omkring sig.

Nu funkade ju det lite så där med just Rosengren kanske, för honom kan man nog lägga under en sten på Svalbard och ändå få lite saftiga citat ifrån.

Fan, nu kom jag på att jag saknar Håkan Juholt och Birgit Friggebo.

25 kommentarer:

Lester Boré sa...

Äntligen!!!
Fortsätt löda ihop onaturligt många 90graders böjar på en liten yta tills du flödar över av liknande funderingar!

-Jag gnuggar mina händer och ser med pigga ögon fram emot den nalkande syndafloden av skarpa analyser och frågeställningar gällande vår himmelske faders sprudlande mångfald.

Anonym sa...

Ja flussmedel är inte att leka med...

Terriern

Mikael Svartsjö sa...

Det är inte en syndaflod av skarpa analyser och frågeställningar utan en syndaflod av badvatten som rinner över golvet istället för i badkaret jag tänker på när jag ser en liknande installation.

Anonym sa...

Vad hände med Tito???

http://www.expressen.se/noje/tito-beltran-tanker-aldrig-satta-en-fot-i-sverige/

Efter att ha läst denna uttömmande och självutlämnande artikel så kan herrn återgå till att sjunga badrumsarior till den övriga familjen glädje.

Du kan väl "banda" in och ha med dig i Mildrid till alla sjörövares glädje / fasa,

En förväntansfull / C-G

Acke sa...

Det där blev ju rent tyskt. Vad är det för fel på två kranar? En som det står "varmt" på och en som det står "kallt" på. Skitenkelt!

Simon från skogarna sa...

Juholt flög mellan paris och arlanda i söndagseftermiddag. Han satt på rad 10 på SAS flyg som lämnade paris 13,40. Han satt brevid en kvinna som misstänks va hans sambo.

Stellan sa...

Acke, jag håller med! Men dom finns bara för väggmontage, och nu med tramsigt hörnbadkar så blev allt på skit!

Anonym sa...

Fräscha primörer! Ja jävlar...

Micke

Anonym sa...

Men hur fan kan du sakna Juholt ???

Vega Jocke sa...

Ingen saknar väll Juholt, inte ens hans egen Mor :-)

GonzoPeter sa...

Hoppas det är till dig själv, så inte någon stackars kund får pröjsa för din svetsabstines...

Hasse G sa...

Stellan, kryllar av dem i det stolta Storbritannien.
http://www.englishtapware.com.au/documents/Spec%20Sheets/Contemporary_Spec_Sheets/3846.pdf

Stellan sa...

Klart man saknar honom! Han var ju skitkul! Gick ju inte en dag då han satt vid makten då man inte garvade.
Han till och med såg kul ut!

rocket goldstar sa...

Juholt är inte sambo, han är KULBO !
Tom Hjälte, var tog han vägen ?

Anonym sa...

Du har en poäng där Stellan.

Dock fortfarande oförståeligt att ett av Sveriges största partier tyckte dom funnit den bästa personen för att representera riket.
Ett arbete som man trodde krävde någon form av intelligens.
Och nu står Löven å rapar ur sig att ungdomarna kommer ha ett jobb inom 90 dagar, joråsåatt....

Anonym sa...

Appropå nåt helt annat.
Hur är det med Tompa, inte hört nåt om honom på länge.
Sitter han i ett hörn o deppar o längtar till Skogås, eller??

In me lite färska bilder.

Tycker / C-G

Stellan sa...

Tom Hjälte ja! Ja, man undrar.
Ap ap ap! Inte arbete inom 90 dagar. Lyssna igen, sysselsättning säger han! Undra vad det är för spännande projekt som Löven har tänkt sig?
sysselsättning är ett bra sätt att bättra på siffror då det inte finns några jobb.

Preben sa...

Precis som Stellan säger är sysselsättning och arbete två helt olika saker, äggskallen skryter också om 200.000 flera som är sysselsatte nu, än innan de fick makten.
ALLA politiker är just politiker för att de ljuger och bedrager allt de kan och är i grund och botten inget annat än extrema egoister.

to B20 or not to B20 sa...

tom hjäte han gick väl tillbaka till kina som någon kändis sa

Lester Boré sa...

B20.
Det var väl Kjell Bergkvist som sa att han (Tom Hjelte) hade gått från Kina...?
I nåt program med Aschberg om jag inte minns fel?

rocket goldstar sa...

Visst var det Kjell Bergkvist som sade det, ovanligt korkat sagt.

Anonym sa...

Jag tycker det var fyndigt sagt.

E. Nargman

Stellan sa...

Preben, Löven sitter inte vid makten. Det var han som skulle sysselsätta unga.
jag har noterat att du är sosse ut i märgen, men nu vart det lite tokigt är jag rädd.
Förut hade jag väldigt svårt för vänsterpolitiker, eftersom dom aldrig (inte numera) lever som dom lär. Numera har jag däremot svårt för alla politiker, det är enklare på nåt sätt.

Preben sa...

Stellan: du har noterad fel, jag hatar ALLA politiker, min röst kommer troligen att läggas på Kalle Anka-partiet, för ingen av dom, eller deras företrädare för den delen tilltalar mig, de är lögnare och bedragare allihop.
Så det så.

Lester Boré sa...

Preben.
Kalle Anka-partiet!?
Uppsträckning tack, nån slags uppfattning om ett bättre samhälle har du väl för faan?
Kalle Anka-partiet är ju samma sak som att skita i att rösta. Snacket om att "jag röstar på Kalle för att visa mitt missnöje" är bara en dålig ursäkt för att man inte orkar sätta sig in i sakfrågor eller ett bevis på att man är så pass inkompetent att man faktiskt tror att blötryggarna på regeringskansliet över huvud taget bryr sig om att Kalles parti fick en promille av rösterna. - Om maktens företrädare har mage att förkasta åsikterna från tio procent av befolkningen med förklaringen att "man genom sin röst bevisat att inte förstår..." så är risken ytterst liten att dom ens skulle ödsla en ett swinblink på att fundera på orsakerna till ditt Kalle Anka stöd.

Att hata politiker är förståeligt, däremot är det inte ett konstruktivt sätt att bidra till vad man anser vara ett bättre samhälle. Eftersom vi lever i en demokrati så har man skyldigheten att, inom lagens råmärken, göra vad man kan för att nå detta "bättre samhälle"
Alternativet till det är INTE att hata politiker och sitta hemma på kammaren och tjura!
Anser man att demokrati som styrelseskick är förkastligt så har man till uppgift att jobba emot demokratin, naturligtvis kräver även den hållningen mer än ett slentrianmässigt uttryck för politikerförakt för att göra egentlig skillnad...

Så.
Hoppa över Kalle och rösta som om det är din röst som avgör nationens framtid. - Varje gång!