lördag 30 november 2013

Dubbleverans

Den smärtsamma sanningen visade att jag och Björn L var fullständigt talanglösa på att kola.
Detta nederlag resulterade i att Björn tog en dag ledigt, och söp ner sig, för att dämpa ångesten över sina tillkortakommanden.
Jag är dock ganska van vid misslyckanden, så jag nöjde mig med att konstatera att det fanns ytterligare en grej som jag var kass på.

När Björn L nyktrat till så spottade han i nävarna, och löste problemet.
Idag leverade han en påse fina dubb. Några av dom lär till och med tagit härdning!

5 kommentarer:

Lester Boré sa...

Björn L.
Att bryta ihop över sina tillkortakommanden är kutym bland riktiga karlar.
Men att samla sig, supa ner sig och slutligen återgå till sin mission för att visa vem som chefar bland råvarorna, är ett oomkullrunkeligt bevis på både ambition och livslust!
Jag låter mig imponeras av ditt handfasta agerande. - Att till råga på allt avsluta med att ge bort den färdiga produkten är inget annat än ett rent och skärt barmhärtighetsbevis.

Framförallt supandet lockar mig till att dra paralleller mellan dig och den framtida folkhälsoministern i det självständiga lydriket under Sveriges konung som mitt hemman förhoppningsvis kommer att utvecklas till.

Jag skriver upp rutinen i min bok, att använda när jag minst anar det...

Tack.

Björn L sa...

Dessvärre blev gängan aningen tajt efter två härdningar så nu ligger jag på soffan och dränker besvikelsen med en flaska jaloviina....men jag lurade i Stellan att det skulle gå så där tungt för att han skulle slippa limma dom.

Stellan sa...

Tänk att man aldrig lär sig, godtrogen idiot som man är.
Sanna yrkesmän har en otrolig förmåga att ljuga ihop ursäkter.

Björn sa...

Björn L, skall jag tolka det som att det är Stellan's fel att du tar till flaskan?

Björn L sa...

Jo,så kan man nog säga...
Men själva drickandet är rätt trevligt tycker jag...det är liksom i tillnyktringens timme som humorn tar slut