tisdag 5 november 2013

Gjutjärnsförlustelser!

Kvalitetsfirandet av en 40års dag!
Än en gång, gjorde sig dock gruset i maskineriet sig påmint. Jag blåste ur karburatorn lite halvhjärtat, och såg fram emot en låg men stabil tomgång.

Döm om min förvåning, när skiten var lika svårstartat trots min handpåläggning!
Efter en varmkörning som tog en halv industrisemester, så gick hon äntligen skapligt.

Nästa startförsök gick ännu sämre.
Den följande motortekniska utredningen visade att bränsletanken var tom, vilket satte stopp för vidare förlustelser i förbränningens tecken.

Av min underbara familj har jag fått en resa med guidad tur i Oud Beersels bryggeri, i Belgien!

På lördag har jag öppet hus för de vänner och släktingar som känner sig sugna på fika. Detta får duga som inbjudan. Det blir dock inget fylleslag i klass med SE Services avslutningsfest är jag rädd. Jag kan heller inte hålla med sovplatser, eller liveband.

Det jag kan fresta med, är att Albin är igång hela dagen!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Varma gratulationer från Västkusten. Då jag ser att du roar dej kunglig med div gjutjärnsporr hoppas jag du får en fortsatt trevlig höst..


Jope / varberg

knutte sa...

gratulerer med dagen kompis, savner dere

Stellan sa...

Tack. Jope, hur fan vare nu igen, hade du en gräsbanehoj?

Knutte, jeg savner deg med. Morsomt akkurat!

Matias sa...

Grattis!

Läste just detdär med att allt var bätter förr i Wheels, men visst måste du väl hålla med om att nya huset på standtomten där jag på inte en enda bloggbild i alla fall sett tillstymmelse till gräsmatta är ett framsteg? Trots avsaknaden av garage/båthus...

Ta det piano nu ett tag, fira med vänner, cigarr och Albin!

Stellan sa...

Matias, du har så rätt, där bet jag mig i arslet!
Nytt hus utan gräsmatta är bättre än gammalt hus med enorm gräsmatta.
Strandlinjen är dock svärmors, men det gör inget!

Cronos inom kommunalt VA sa...

Fett me fet grattis!!!!.....

Micke Kummelnäs sa...

Grattis Stellan!

DP Race Tech sa...

GRATTIS!!!

Oj oj vad jag kommer ihåg av min 40-års fest så rev vi upp Lingsberg Vallentuna duktigt....

DP says: Fylla 40, sen blir det bara bättre...

Anonym sa...

Grattis Stellan! Onskar Klasse fran Florida.

Anonym sa...

Jajemen . det står ett gamlat lik i garaget. Metanolen är slut för tillfället så just nu händer det inte mycket. Husrenovering pågår så det står div prylar i vägen, och nån enduro hoj . den används inte mycket tyvärr.
ett par veckor per år finns det gräsbana inpå knuten men nu är det höstsådd och ytorna är begränsade..
Jope /