söndag 3 november 2013

Läbbigt

Lite svårt är det att koppla av, när man har en kamphundmops med lysande ögon som ligger och blänger lömskt på en, där man sitter i Chesterfielden(troligen fejkad) och drar ett stift.
Känns som något av ett misslyckande faktiskt, att jag byggt ett nytt hus, år 2013, utan cigarrum. Man blir ju lite röknödig av att sitta i brittiska skinnfotöljer.
Men visst fan är ådringen i vårat begagnade parkettgolv trevlig?
Förresten så lovade jag ju att berätta historien om när vi hämtade golvet.
Jag tjackade det som sagt, beggat av en polare.
En annan polare som jobbar på ett snickeri, slipade av 3 tiondelar i nån ball stor slipmaskin som dom hade.
Jag och Maria lastade hela skiten i en hyrd skåpbil, på ett sätt som vi ansåg vara en rimlig avvägning mellan arbetsinsats och lastkvalitet.
Våran avvägning visade sig dock luta åt en kraftig favör för liten arbetsinsats-hållet. Då hela jävla lasset på 130kvm kapsejsade efter två kurvor!
Likt tre pundare stod jag, frugan och Fredde(som blixtinkallats med verktyg och gott humör) och lastade ur hela skiten på Bauhausparkeringen, och byggde väggar och skit av spånskivor i hyrbilen.
Men va fan, golvet blev billigt och bra!




10 kommentarer:

Anonym sa...

På tal om röka så kom jag å tänka på högstadiet när biologiläraren tände en cigg under lektionen och erbjöd dom som rökte att ta ett bloss, men med en vit bomullstrasa mellan munnen och ciggen.
Fick mig att sluta .
Se för fan till att dina döttrar inte kladdar ner sina unga friska lungor med tjära och allt annat skit som tobaken bryter ner kroppen med.

Vill inte mästra men tycker det är förjävligt att unga människor legalt får röka.18 årsgräns?.

/Johnny Boy

Lester Boré sa...

Stellan.
Jag lider helvetets kval här! Cold turkey är bara förnamnet.

I och för sig... jag kanske borde försöka skaffa mig ett eget färgsprakande liv istället för att förlita mig på att mina orimligt höga krav på intellektuell stimuli ska serveras mig via en åländsk glamourblogg?

God afton.

Anonym sa...

Tråkigt om jag förstörde din kväll Lester, jag ska skärpa mig.

/Johnny Boy
(Blivande surgubbe)

Stellan sa...

Faan, Johnny. Min dubbelmoral gjorde sig påmind nu! Jag hatar ju cigarettrökning, men älskar cigarrer och snus. Men visst är det skit allting.
Nu blev jag lite nedstämd...

Lester Boré sa...

Johnny boy.
Ditt kåseri om tobaksrökning lämnade mig oberörd. Anledningen till min abstinens är snarare bloggägarens nya liv med, ett iofs väldigt sunt, fokus på lugn och ro...

Stellan sa...

Ha ha! Oberörd! Ta det nu lugnt Lester, jag tror att kvällen kan ha gjutjärnsporr i form av onödig förbränning av fossila bränslen i sitt sköte. Stay tuned, som vi säger hemma i Connecticut!

Björn L sa...

Att förbränna fossila bränslen i gjutjärn kan väl aldrig vara onödigt,eller?
Har du byggt såg till Albin ?

Preben med länk sa...

Ditt Woody firmabilsprojekt är fortfarande till salu, om du får tråkigt, mahogny har du ju gott om.

Stellan sa...

Fan, Preben! Du hetsar mig!
Jag är ju anställd nu, man kanske skulle höra med firman om det är okej att jag lägger ett år på nya firmabilen?

Anonym sa...

Äntligen!!!
Tompa is back again, har varit lite orolig över hur han har det på kobben. Men det verkar som att han acklimatiserar sig väl.
Ge han ett extra "kli" bakom örat och ett rejält märgben.
Han lär behöva det efter den stora flytten ut ur landet.

Ha de /' C-G