lördag 9 november 2013

Som en fjäder så lätt, startar jag min Albin.

Som utlovats så har Albin bjudit på välljud ända sedan i morse. Magneten får ligga på tork uppe på öppna spisen ett tag, medans reservmagneten får stå för gnistan.

Som synes så står den lagom nära huset, så att jag kunde somna på köksoffan till motorljud.
Jag vaknade dock med ett ryck, då varvet av en för mig okänd anledning gick upp! Otroligt påfrestande för nerverna!
Det visade sig dock bara vara svärfar som gäckade mig genom att rusa maskinen till hela 500 varv i minuten.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Usch vilken stress, 8,3 varv i sekunden.
En fyrtakts rc motor gör 600 varv i sekunden....

/Johnny Boy

Danne sa...

fy fan... slog den i varvtalsstoppen ?

Lester Boré sa...

500vpm!?
Blev det nån luft kvar till er då eller sög den gode Albin i sig det mesta?

Stellan sa...

Hela kobben var fan lagd i vacuum!
jag sade till svärfar på skarpen, att lägga av med dumhetrna.

Magnus W sa...

Stellan, det bor visst en liten serb i dig, Bara på balkan hoppar man vokalerna på ett dylikt sätt.

Stellan sa...

Jag var ju full, inte serb!

Pson sa...

Hahaha,fränt å se den bli vevad igång,såg längre ner att du blivit 40,så man får gratulera i efterhand.

o21håkan sa...

hoppa vokaler nu får man höra