fredag 15 november 2013

Tecken från Gud!

Mina digra efterforskningar inom ämnet Gräsbana/långbana har visat att Weslake Sohc, var en vanlig motor inom denna gren för välhängda motormän med bollar av solid sten.

Att jag äger just en sån motor, som dessutom suttit i en långbanecykel, kan inte ses som annat än ett tecken från gud!

Troligen betyder detta att jag föddes för att så här på ålderns höst, viga mitt liv åt att hjälpa stackars bönder att plöja deras åkrar, med metanol, R-olja och metall som enda hjälpmedel.

Men lämnar vi det för en kort stund, och studerar istället cykeln på bilden.
Vad hände vid färgsättningen?
Det verkar i alla fall stå tämligen klart att ryktena som gör gällande att LSD nyttjades i stor utsträckning under slutet av sextiotalet, stämmer. Och att hjärnorna inte hade återhämtat sig på åttiotalet.

Den mäktiga Ford Transiten i bakgrunden, kräver också en reflektion. Den är det enda värdiga som Henrys efterträdare släppt ifrån sig sedan 1951.
Steget mellan en A-Ford i en millimeters plåt och en Ka med kofångare av slagtålig plats, är synnerligen stort.

7 kommentarer:

grogg sa...

Synd bara att Jordbana det inte körs i Sverige längre. Det blr kankse att åka på Long Track i Forssa nästa år ?

Anonym sa...

Appropå välhängd, är det nån som hängt av sig kådisen över styret??
Isåfall förstår jag vad du menar med välhängd!!!

Anonym sa...

Ford har alltid haft lite knepiga namn på sina modeller. Transvestit, Fikus. Ta anus exempelvis

Pucken sa...

Troligen en Holländsk patriot.
Mönstret på bakosten är flaggan för Freesland i nordholland.
Brukar träffa ett gäng därifrån varje år på Roskilde, skönt gäng att parta med varje natt tills solen går upp.

Stellan sa...

Tills solen går upp? Jag somnar alltid före elva...

Danne sa...

Man behöver väl ingen kådis om bollarna är av solid sten.

Transit Super Van sa...

Se länk ovan ;-)
//Widahr