fredag 15 november 2013

Trampjonne.

Efter att jag som sagt, blivit sjukt sugen på att åka gräsbana, gör jag inte mycket annat än att söka på "grasstrack" på nätet.
Plötsligt dök denna sjukt snygga trampjonne upp.
Man blir nästan tårögd av finishen.

Jag provade som tur är, att trampcykla i somras, och det stod redan efter några hundra meter helt klart att det var riktigt kass.
Tänk om jag inte provat, utan ställt mig och bögat till en sån här cykel, bara för att direkt konstatera hur värdelöst det verkligen är att behöva driva sitt eget fordon framåt.
Det räcker med att man ska behöva bygga det själv, sen kan faktiskt en motor få ta över och utföra resten av jobbet.

12 kommentarer:

J2000E sa...

Du vet att det finns en lagom sudd med Columbus SL och Reynolds 531/753 lätt tillgängligt. Cinelli microfusione eller Nervex Pro muffar likaså. Du har ju redan tränat lite finlödning...
Har kvar silverlodet och smeten.

Stellan sa...

Vackra och fina prylar på alla sätt och vis, men en ack så viktig detalj fattas...

Jonne sa...

Ville du framhäva just trampandet eller? Jonne är väl samma sak som cykel, söder om söder? Pratar ni även om motorjonne?

rocket goldstar sa...

Cykel är världens bästa fordon ! Cyklat ca 170-180 mil i år.

Fixarerik sa...

Cykel utan motor kan med fördel nyttjas i samband med rusdrycker .
Det är också den enda fördelen.

rocket goldstar sa...

Vet inte om jag kan hålla med Fixarerik efter vurpan i fjärrvärmediket.

Skorpan sa...

Livsfarligt fordon!! Cyklade senast 1979 och har dragits med mitt smeknamn sedan dess.

Stellan sa...

Jonne, jag fattar inte riktigt den första frågan.
nä, motorjonne säger man aldrig.
Rocket snackar skit, eller kommer från rymden.

rocket goldstar sa...

Rocket från rymden cyklar på riktigt...Även vurpan i fjärrvärmediket är sann, fast då var jag full.

Stellan sa...

Vad är ett fjärrvärmedike, och vad hände?

Stellan sa...

Skorpan, är det du, Lasse?
Jag vill gärna läsa om den vurpan också.
Det är bra att varna andra för livsfarliga saker, med avskräckande exempel.

rocket goldstar sa...

Jag skulle ta en kurva på fyllan och råkade lägga cykeln i en jordhög, bakom jordhögen vad det ett dike där man skulle lägga ner fjärrvärmerör, där hamnade jag. Diket var säkert 1,5-meter djupt. Det kändes som jag hamnat i en grav, och det var jävligt bökigt att ta sig upp.